+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» pseudo alarm - jak podlaczyc?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: pseudo alarm - jak podlaczyc?  (Przeczytany 11432 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
ArO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelcz Laskowice
Samochód: Ibiza '01, 1.4 MPI AUD

« Czwartek, 14.12.2006, 22:47:04 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
mam pytanko jak zmontowac (do czego podpiac kable) zeby po wylaczeniu silnika miagla sobie dioda? chcialem uzyskac efekt takiego straszaka (ze niby alarm:P)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 14.12.2006, 23:04:18 - NIEPRZECZYTANA »



Czy to jest jasne?
Przekaznik 12V
- jezeli plynie prad przez cewke dioda nie swieci
- jezeli prad nie plynie, swieci
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 14.12.2006, 23:09:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "ArO"
Witam
mam pytanko jak zmontowac (do czego podpiac kable) zeby po wylaczeniu silnika miagla sobie dioda? chcialem uzyskac efekt takiego straszaka (ze niby alarm:P)

Nie wiem, czy znajdziesz jakiś obwód na który podawane jest napięcie po wyłączeniu kluczyka, ale przy pomocy tranzytora i opornika można zrobić, żeby dioda reagowała na zanik napięcia w jakimś obwodzie - a taki łatwiej znaleźć  ;-)

Lub zastosuj pomysł raby'ego z przekaźnikiem  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Piątek, 15.12.2006, 07:28:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"



op_stop(); ;op_start();

Czy to jest jasne?
Przekaznik 12V


Czy możecie stosować funkcję IMG bo mi sie takie krzaki
wyświetlają  a jak to stuknę to jest link do http://imageshack.us/
na stronę zapodawania fot :niewiem:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Piątek, 15.12.2006, 11:13:00 - NIEPRZECZYTANA »

http://img204.imageshack.us/my.php?image=beztytuufd6zq2.png
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KrisssK
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 15.12.2006, 18:07:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Czy to jest jasne?
Przekaznik 12V
- jezeli plynie prad przez cewke dioda nie swieci
- jezeli prad nie plynie, swieci

Szczerze powiedziawczy dla mnie wcale... Ale po co aż tak kombinować z jakimiś przekaźnikami czy tranzystorami.

Najprościej tak:
Zwykła dioda 5mm "mrugająca" z szeregowym rezystorem ok.1kOhm.
+ diody podłączyc do +12V w samochodzie któy jest cały czas niezaleznie od zapłonu.
- diody podłączyć do +12V który pojawia się po przekręceniu kluczyka.

Napięcie to jest róznica potencjałów między dwoma punktami.
1. Zapłon jest wyłączony -  na nózkach diody występuje róznica potencjałów --> dioda miga.
2. Zapłon jest załączony na nóżkach diody nie ma róznicy potencjaów --> dioda nie miga.

Proste?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Piątek, 15.12.2006, 18:12:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KrisssK"
Szczerze powiedziawczy dla mnie wcale...

Wyzej jest rysunek  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KrisssK
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 15.12.2006, 18:24:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Wyzej jest rysunek
który jest czytelny tylko dla ciebie. Po co ci ten przekaźnik do tego całego "alarmu". Możesz mi to wyjaśnić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Piątek, 15.12.2006, 18:37:03 - NIEPRZECZYTANA »

Poniewaz tak w 100% dioda bedzie dzialac, tak da sie to zrobic wiec napisalem...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Piątek, 15.12.2006, 18:51:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KrisssK"
Najprościej tak:
Zwykła dioda 5mm "mrugająca" z szeregowym rezystorem ok.1kOhm.
+ diody podłączyc do +12V w samochodzie któy jest cały czas niezaleznie od zapłonu.
- diody podłączyć do +12V który pojawia się po przekręceniu kluczyka.

Napięcie to jest róznica potencjałów między dwoma punktami.
1. Zapłon jest wyłączony - na nózkach diody występuje róznica potencjałów --> dioda miga.
2. Zapłon jest załączony na nóżkach diody nie ma róznicy potencjaów --> dioda nie miga.


Jeżeli dobrze rozumiem Twój sposób podłączenia, to niestety nie będzie działał... no chyba, że na diodzie świecącej po wyłączeniu kluczyka będzie pojawiał się minus (masa). Tak nie może być, bo po przekręceniu kluczyka byłoby zwarcie...
Przewód "za" stacyjką w przypadku wyłączenia 12V jest tylko przewodem "wiszącym w powietrzu", bez potencjału  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KrisssK
Gość



« Odpowiedz #10 - Piątek, 15.12.2006, 19:11:54 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego, weź sobie kawałek kabelka, przylutuj diode z reystorem i idź do samochodu i sprawdź a potem przyjdź i powiedz czy działa. :)
Przeciez tak własnie miałem zrobione i działało. Teraz mam bardziej wyrafinowany "alarm".
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Piątek, 15.12.2006, 19:58:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KrisssK"
Kolego, weź sobie kawałek kabelka, przylutuj diode z reystorem i idź do samochodu i sprawdź a potem przyjdź i powiedz czy działa. :)
Przeciez tak własnie miałem zrobione i działało. Teraz mam bardziej wyrafinowany "alarm".


Dokładnie bedzie działało:) tylko ze bedzie działało cały czas nawet przy wlaczonym zapolonie silniku itd :)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KrisssK
Gość



« Odpowiedz #12 - Piątek, 15.12.2006, 20:24:29 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie nie, bo jak na diode podajesz na obydwie nóżki +12V to nie będzie świecić przy włączonym zapłonie
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Piątek, 15.12.2006, 21:20:39 - NIEPRZECZYTANA »

a o tym nie pomyslałem:D
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» pseudo alarm - jak podlaczyc?
Skocz do: