+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Światła do jazdy dziennej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Światła do jazdy dziennej  (Przeczytany 138582 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #105 - Czwartek, 26.04.2012, 08:57:12 - NIEPRZECZYTANA »

Jak na razie z LEDów to te do oświetlenia domu mi się sprawdzają i jest różnica w rachunku, tylko czy poświecą tyle, żeby się zwróciły?
To zależy od producenta LED'a, a przede wszystkim od producenta układu zasilającego.
Przy dobrych wiatrach LED powinien świecić 40 000 - 50 000 godzin, czyli jakieś 4 - 5 razy dłużej niż tradycyjna żarówka.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #106 - Czwartek, 26.04.2012, 16:36:55 - NIEPRZECZYTANA »

Po zamontowaniu stabilizatora Led-y świecą OK i nie zakłócaja radia- ale urodził sie nowy problem.
Zauwazyłem, że po wcisnieciu hamulca gdy zapala się STOP len robi mrug na ułamek sekundy i znowu świeci.
Jak to zlikwidować?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.04.2012, 15:40:18 wysłane przez firefighter » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #107 - Czwartek, 26.04.2012, 16:40:45 - NIEPRZECZYTANA »

Wymontować ledy. Naprawiasz jedno, psuje się drugie.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #108 - Czwartek, 26.04.2012, 18:35:22 - NIEPRZECZYTANA »

Jak na razie moje paski są najlepsze - szkoda, ze nie ma na nie Homologacji - kosztowały mnie 20PLN i nie ma z nimi zakłóceń i innych wianków... Przeżyły wszystkie możliwe Polskie warunki atmosferyczne oprócz trąby powietrznej...
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #109 - Piątek, 27.04.2012, 06:09:05 - NIEPRZECZYTANA »

Wymontować ledy. Naprawiasz jedno, psuje się drugie.
Tak to każdy potrafi  :-X
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #110 - Piątek, 27.04.2012, 07:49:42 - NIEPRZECZYTANA »

doloz 50zl i kup lepsze bo po co zakladac cos co sprawia tylko wieksze problemy niz jak ich nie ma
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #111 - Piątek, 27.04.2012, 08:22:27 - NIEPRZECZYTANA »

Na jakie napięcie założyłeś ten stabilizator? Zakładam że w momencie hamowania może na ułamek sekundy napięcie w instalacji spada poniżej wartości granicznej dla stabilizatora i stąd ten efekt... jak dla mnie faktycznie prośćiej by było dołożyć pare zł na lepsze lampy...
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #112 - Piątek, 27.04.2012, 10:47:37 - NIEPRZECZYTANA »

Ja to myślę, że zakładanie stabilizatora napiećia może ne być dobrym rozwiazaniem. Normalnie dioda w katalogu ma podawany prąd, a nie napięcie. Zawsze jak dobierałem rezystor do diody to uwzględniałem max prąd przewodzenia diody.  Identycznie w ledach na 230V, tam jest źródło prądowe, nie stabilizator napięcia (choć na Alledrogo niektórzy mylnie podają, że ich diody/żarówki posiadają stabilizator nap[ięcia) .

Dodam, że tanie rzeczy i zamienniki kupujemy przeważnie "dwa" razy: pierwszy i ostatni
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.04.2012, 10:55:53 wysłane przez KKKKris » Zapisane

firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #113 - Piątek, 27.04.2012, 12:08:12 - NIEPRZECZYTANA »

Na jakie napięcie założyłeś ten stabilizator? Zakładam że w momencie hamowania może na ułamek sekundy napięcie w instalacji spada poniżej wartości granicznej dla stabilizatora i stąd ten efekt... jak dla mnie faktycznie prośćiej by było dołożyć pare zł na lepsze lampy...

stabilizator to L7812
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.04.2012, 12:17:14 wysłane przez firefighter » Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #114 - Piątek, 27.04.2012, 14:42:09 - NIEPRZECZYTANA »

jesli już mogę wtrącić to lepiej załóż na zasilaniu w miejscu podłączenia ledów większy kondensator elektrolit. Jak powodem mrugnięcia jest milisek. spadek napięcia to pomoże. Zakładanie stabilizatora może nie pomóc jak nap. spadnie poniżej 12V.
Zapisane

stan
firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #115 - Piątek, 27.04.2012, 15:39:46 - NIEPRZECZYTANA »

Sorki ale Panowie nie czytacie ze zrozumieniem.
Pierwszy post:
stabilizator założony celem wyeliminowania zakłócania radia przez LED-y .
Dołożyłem taki układ i dalej mruga


« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.04.2012, 17:24:45 wysłane przez firefighter » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #116 - Piątek, 27.04.2012, 20:54:02 - NIEPRZECZYTANA »

Czy te LEDy nie mają przypadkiem wbudowanego zasilacza(przetwornicy)? Może emtezet ma rację,  jest lipna i sieje zakłóceniami?
Zapisane

firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #117 - Sobota, 28.04.2012, 10:34:39 - NIEPRZECZYTANA »

Tak LED-y posiadają przetwornicę ale jak pisze w pierwszym poście zastosowanie stabilizatora napięcia calkowicie niweluje zakłócenia.
Problem z mrugnięciem LED po nacisnięciu hamulca wystepuje zarówno przy stabilizatorze jak i bez niego.
Na moje oko to wyglada tak, jak gdyby LED-y dostały jakieś napiecie przez postojówki (do których sa podłączony by gasnąć po włączeniu świateł postojowych i mijania) które je wyłączaja na ułamek sekundy.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 28.04.2012, 10:36:31 wysłane przez firefighter » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #118 - Sobota, 28.04.2012, 10:43:47 - NIEPRZECZYTANA »

to odlacz i sprawdz to
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #119 - Sobota, 28.04.2012, 14:21:01 - NIEPRZECZYTANA »

No więc moje podejrzenia okazały się słuszne.
Po odłączeniu kabla sterującego wyłączaniem dziennych po włączeniu postojów i mijania LED-y nie przygasają po wciśnięciu STOP.
I teraz jak to ugryźć? Może inny "+" sterujący ja wyprowadziłem od podświetlenia włącznika świateł.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Światła do jazdy dziennej
Skocz do: