+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Światła do jazdy dziennej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Światła do jazdy dziennej  (Przeczytany 138430 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #75 - Wtorek, 21.02.2012, 11:48:10 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam szereg, czyli z modulu musze jeden kabel pociagnac do drugiej lampy. Masz jakis schemat kolorow kabli przy lampie ktory do czego ?

http://www.dzienne.it.pl/dzienne/sklad.php
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 21.02.2012, 11:51:03 wysłane przez Kozak » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #76 - Wtorek, 21.02.2012, 11:56:20 - NIEPRZECZYTANA »

na twoim miejscu nie ciąłbym kabli przed lampą, mało tam miejsca i później też wilgoć będą łapały. Dekle od lamp pewnie i tak masz ruszone do podłączenia ksenonów więc zrób tak jak ja, czyli po prostu wprowadź przewód to środka lampy, załóż konektor i wepnij się bezpośrednio w żarówkę, tak jest najprościej a w razie czego zawsze można wrócić do fabryki.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #77 - Wtorek, 21.02.2012, 13:12:32 - NIEPRZECZYTANA »

Foto mile widziane, a tak poza tym to GG ;)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #78 - Wtorek, 21.02.2012, 13:47:50 - NIEPRZECZYTANA »

Foto? no ale jeszcze powiedz do czego to bedziesz wkładał, bo w ibizie długich nie masz. Sprawa jest prosta, ten kabel co idzie jeden do lampy, wprowadzasz przez lub pod deklem, na jego końcu montujesz konektor żeński, musi być na tyle szeroki żeby można go było wsunąć na żarówkę. Ten który z żarówki zdejmiesz izolujesz i zostawiasz. Z drugiej strony na kablu który ma iść do żarówki też montujesz konektor i zakładasz na żarówkę, ten z żarówki jeżeli trzeba wpiąć do modułu to na kablu z niego wychodzącym montujesz konektor tylko że żeński i wsuwasz w ten co zdjąłeś z żarówki, tak samo tam sie chyba robiło z masą (albo zostaje wolna, tylko trzeba ją chyba odpiąć od żarówki), reszta kabelków wg schematu, czyli musisz poszukać plusa po stacyjce. Przewód który ma wyłączać dzienne podepnij na szybkozłączce do przewodu który idzie do postojówek. Koniec :) Od razu zaznaczam że takie podłączenie i charakterystyka tego modułu powodują wyświetlanie komunikatu o błędzie przepalonej żarówki, a w nowszych autach odłączenia od niej również napięcia więc moduł nie będzie działał.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 21.02.2012, 13:59:56 - NIEPRZECZYTANA »

No do ibizy bo wracam do ori lamp...
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 21.02.2012, 20:40:23 - NIEPRZECZYTANA »

Jak wracasz do ori to po co ci to? Oszczędność żadna, chyba że palniki też przekładasz...
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #81 - Środa, 22.02.2012, 09:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

Xenon chyba wleci, a jak nie to jakas lepsiejsza zarowka, ale jak na dlugich ma dawac z 30% moca to zarowka dluzej pozyje, a zenona szkoda.
Zapisane
maro88 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2004 1.4

« Odpowiedz #82 - Środa, 22.02.2012, 13:45:37 - NIEPRZECZYTANA »

Hej,

wracając do pytania: ostatnio trafiłem na coś takiego i wyglada bardzo ciekawie :)

http://www.brightec.pl/oferta/swiatla-dzienne-drl-12v-24v/46,Swiatla-LED-do-jazdy-dziennej-(auto-on/dimming/indicator:)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #83 - Środa, 22.02.2012, 14:11:08 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak już pisałem gdzieś wcześniej - po co ci to? Po co komukolwiek te światła? Bo poza tym że komuś mogą się po prostu podobać nie wnoszą sobą niczego wartościowego.
Podstawowe wymieniane zalety:
1.Pobierają mało prądu - oszczędzasz paliwo
Gdzieś ktoś kiedyś policzył że oszczędność jest rzędu 50 zł rocznie, zakładając że na lampy wydajesz średnio 150 zł + drugie tyle za montaż, musisz jeździć ok 5-6 lat żeby ci się zwróciły.
Ktoś powie, no ale oszczędzam żarówki - tu może i troche racja, żywotność zarówki może będzie dłuższa, pytanie, ile żyje przeciętna żarówka, bo ja ze swoich doświadczeń mogę powiedzieć że nie wiele krócej niż ta lampa. I tu pojawia się argument nr 2.
2. Długo żyje bo to LED.
Niestety to bujda, mimo że same LED mają długi okres życia, ich żywotność zależy od tego w jakich warunkach są i od tego jak ma się elektronika która jest koło nich? 70% tych lamp to lampy tanie które nie są odporne po pierwsze na kontakt z wysokim śniegiem, dwa z temperaturą ujemną. Zamontowałem ponad 30 takich lub podobnych zestawów i w ponad  połowie przypadków ktoś przyjechał i prosił o demontaż bo musi odesłać na gwarancję bo albo się rozszczelniły albo, albo dostawały za dużo prądu i się poprzepalały, albo z jeszcze jakiegoś innego nieznanego powodu po prostu przestały świecić.

Dla mnie to jest po prostu strata kasy, co innego gdy ktoś ma ksenon i chce go oszczędzać, ale to i tak zawsze doradzam moduł taki jak kozaka, lub nieco droższy ale nie powodujący błędu żarówek i z lepszym sterowaniem, który świeci długimi.

Oczywiście jeżeli ktoś chce mieć super nowoczesne LEDy przy mniej nowoczesnym aucie bo mu się podobają albo chce sobie poprawić nastrój to oczywiście jego sprawa :)
 

Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #84 - Środa, 22.02.2012, 17:58:21 - NIEPRZECZYTANA »

A ja do twojego pierwszego punktu dorzuciłbym - szybsze zużycie odbłyśników w reflektorze (przy zastosowaniu standardowej żarówki) - co znacznie zwiększy/zmniejszy koszty Twoich kalkulacji  :!:  :!:  :!:
« Ostatnia zmiana: Środa, 22.02.2012, 18:00:21 wysłane przez punchoo » Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #85 - Środa, 22.02.2012, 18:02:28 - NIEPRZECZYTANA »

Niby tak ale co ile lat wymieniasz lampy z powodu odbłyśników? Zmieniałeś kiedykolwiek? I ile kosztuje lampa do auta ze zużytym odbłyśnikiem (zakładam że jest to co najmniej 10 letnie auto bo w nowszych chyba ten odbłyśnik jeszcze jakoś wygląda), do FL nawet gdyby miała takie problemy za mniej niż 300 zł kupisz komplet, do modelu z przed fl jeszcze mniej, wiadomo że są lampy i lampy, nie zmienia to faktu że taniej wyjdzie zakup nowych lamp co 10 lat niż ledów co rok albo 2....
« Ostatnia zmiana: Środa, 22.02.2012, 18:04:13 wysłane przez emtezet » Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #86 - Środa, 22.02.2012, 18:08:54 - NIEPRZECZYTANA »

Już Ci odpowiem - auto do przedliftu . Zmieniałem Lampy VALEO 2H1 - koszt kompletu nowego 560PLN i na chwilę obecną stoi cenowo podobnie.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #87 - Środa, 22.02.2012, 18:31:14 - NIEPRZECZYTANA »

Już Ci odpowiem - auto do przedliftu . Zmieniałem Lampy VALEO 2H1 - koszt kompletu nowego 560PLN i na chwilę obecną stoi cenowo podobnie.
To ciekawe, bo soczewki ori Valeo do Cupry kosztują 480 za komplet. Tak czy inaczej wymiana lamp raz na 10 lat nawet przy tych cenach to nieduży wydatek.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #88 - Środa, 22.02.2012, 18:32:59 - NIEPRZECZYTANA »

Poza tym jaką masz pewność że twoje odbłyśniki zmatowiały tylko od tego że świeciły, a nie np po prostu ze starości albo wilgoci która się dostawała do środka lampy? Koszt lamp to w najlepszym wypadku bo nie rozważam nielegalnych pasków ledowych, ok 300 zł z montażem, za te pieniądze na upartego dałbyś komuś swoje lampy do zregenerowania odbłyśników i wymiany kloszy które akurat w tych modelach są tanie jak barszcz....
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #89 - Środa, 22.02.2012, 18:55:26 - NIEPRZECZYTANA »

Dlatego nie można tego tematu zaszufladkować dla 2 tez które opisał emtezet.
Nie mniej nie neguje tego co napisał. Warto rozpatrzyć wszystkie za i przeciw.

Co do "dziennych" - nie miałem z nimi do czynienia. Widziałem kiedyś ładne markowe PHILIPS'y w IC jako demo

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-ledy-philips-daylight-4-led-drl4-i2155919050.html - cena około 200PLN z hakiem.

I tylko moje pytanie przy zakładaniu dziennych skąd za montaż 150PLN ("150 zł + drugie tyle za montaż")??? Jak pisał emtezet - tyle kasujesz?
Nie każdy ma zdolności manualne - ale sam nie wiem czy to dużo czy mało - bo spotkałem się i z cena 250PLN za montaż.


Już Ci odpowiem - auto do przedliftu . Zmieniałem Lampy VALEO 2H1 - koszt kompletu nowego 560PLN i na chwilę obecną stoi cenowo podobnie.
To ciekawe, bo soczewki ori Valeo do Cupry kosztują 480 za komplet. Tak czy inaczej wymiana lamp raz na 10 lat nawet przy tych cenach to nieduży wydatek.

Bo trzeba się liczyć z tym, ze im starszy model auta i do tego nowe reflektory - to cena nie idzie w dól lecz w górę.

Przykładowe ceny:

http://allegro.pl/reflektor-valeo-seat-ibiza-97-99-cupra-16v-nowe-fv-i2156787681.html

http://allegro.pl/reflektor-glowny-prawy-seat-ibiza-cordoba-98-99-16-i2120715542.html
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Światła do jazdy dziennej
Skocz do: