+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Sonda lambda
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sonda lambda  (Przeczytany 10971 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
karolb9545
Gość



« Poniedziałek, 20.11.2006, 18:26:19 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam cordobe 1.6 94r
od jakiegos czasu auto co jakis czas samo dodaje sobie gazu(900 do 1000 obroty spadna do 900 i znowu na chwile spokuj zacznie nierówno chodzic i znowu doda) czasami szarpie i jakies słaby.Czysciłem przepustnice wymieniałem swiece, silnik krokowy sonde i nic
dzis podłaczyłem miernik do sondy tam gdzie sygnał i do masy miernik pokazywał tak (auto rozgrzane na wolnych obrotach) 0,7V i spadało do 0v i znowu ok 0,7v 0,8v i znowu do 0v gdy miernik pokazywał ok 0v to auta zwalniało i w tym momecie czsami dodało gazu
na moje to troche za duze skoki ale dlaczego??
Zapisane
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:09:59 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Moje auto to Seat Ibiza 1.4 60KM silnik ABD

Kilka dni temu dowiedziałem się u mechanika, że mam do wymiany sondę lambdę.
Powiedział mi, że silnik w momencie przegrzania (czyli powyżej 90stopni) powoduje, że sonda przełącza się na trym awaryjny  :? i przez to podaje złą mieszankę.
Piszę o tym ponieważ chcę się dowiedzieć czy faktycznie może tak być ?
Powiedzieli mi też, że może to być przyczyną falujących obrotów.

Natomiast w seacie powiedzieli mi, że sonda jest dobra ale do wymiany mam włącznik termiczny wentylatora - nie zrobiłem tego.
Teraz pytanie czy przez ten włącznik może występować błąd w sondzie ?
Powiedzieli mi za wymianę sondy z robocizną 550zł więc lekko mnie zatkało :/ Czy jest to wygórowana kwota ?

Pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:16:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
Powiedział mi, że silnik w momencie przegrzania (czyli powyżej 90stopni) powoduje, że sonda przełącza się na trym awaryjny

Spaliny mają +/- zawsze taką samą temperaturę i temperatura płynu chłodzącego (na czym opiera się wskazanie temperatury silnika) nie ma nic do temperatury spalin.

Cytat: "IbizaLodz"
Teraz pytanie czy przez ten włącznik może występować błąd w sondzie ?

Na pewno nie!
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:22:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "IbizaLodz"
Powiedział mi, że silnik w momencie przegrzania (czyli powyżej 90stopni) powoduje, że sonda przełącza się na trym awaryjny

Spaliny mają +/- zawsze taką samą temperaturę i temperatura płynu chłodzącego (na czym opiera się wskazanie temperatury silnika) nie ma nic do temperatury spalin.

czyli to co powiedzieli jest nieprawdą?  :?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:36:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
Kilka dni temu dowiedziałem się u mechanika, że mam do wymiany sondę lambdę.
Powiedział mi, że silnik w momencie przegrzania (czyli powyżej 90stopni) powoduje, że sonda przełącza się na trym awaryjny  i przez to podaje złą mieszankę.
jak mechanik to sprawdzil? podlaczyl do VAGa ? jakie byly bledy?

Cytat: "IbizaLodz"
Powiedzieli mi za wymianę sondy z robocizną 550zł więc lekko mnie zatkało :/ Czy jest to wygórowana kwota ?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.0&highlight=sonda
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:50:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "IbizaLodz"
Kilka dni temu dowiedziałem się u mechanika, że mam do wymiany sondę lambdę.
Powiedział mi, że silnik w momencie przegrzania (czyli powyżej 90stopni) powoduje, że sonda przełącza się na trym awaryjny  i przez to podaje złą mieszankę.
jak mechanik to sprawdzil? podlaczyl do VAGa ? jakie byly bledy?

nie mam pojęcia. Teraz w tych dużych stacjach naprawczych to w ogóle nie dopuszczają do mechaników... postaram się wyciągnąć tą informację jeżeli mają to gdzieś udokumentowane  :?  chooolera...

co do kosztów sondy to cena którą mi zaproponowali jest z kosmosu...
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 23.04.2007, 20:44:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
czyli to co powiedzieli jest nieprawdą?  :?

Nie chcę nikogo oskarżać o mówienie nieprawdy, ale sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach i temperatura silnika nie ma nic do tego. Temperatura spalanego paliwa jest mniej więcej zawsze taka sama, więc wnioski wyciągnij sam...  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 23.04.2007, 22:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

No moze nie do konca. Termowyłącznik powoduje załączanie wentylatora. Jeśli w twoim aucie w korku nie włączy się wentylator temperatura moze dojść do 110 -120 stopni. Dane z czujnika temperatury trafiają do kompa gdzie razem z danymi z sondy weryfikują przyspieszenie zapłonu, czas wtrysku, skład mieszanki paliwowo - powietrznej. Przy tak mocno rozgrzanym silniku. Komputer widzi to troche jako nienaturalny stan na chlopski rozum, opóźniany jest czas wtrysku, zapłon opóźniany, mieszanka może robić się uboga. Sonda w tym momencie nie jest w stanie zbadać ilosci tlenu i pojawia się błąd. Z tym że jest to błąd sporadyczny. Nie świadczący o tym, że sonda nie pracuje tylko o tym, że nie mogła zmierzyć pewnej wartości. Panowie wszstko ma wpływ. Dajcie mi kawałek papieru a spowoduje ze komputer oszaleje i to bez wkładania go gdzieś tam...Natomiast wracając do meritum to mechanik mógł gadac głupoty bo to że znajdzie jakis błąd w kompie którego kasuje i on od razu nie wraca nie oznacza to że sonda jest skopana. Na to mogą składać się różne czynniki. Sonde sprawdza się najlepiej kompem. Wchodzi się przykładowo w VWTool i odczytujesz wykres. Jeśli pracuje w tolerancyjnym zakresie to wsyzstko jest ok. Błąd sondy moze nawet powstać przez lekko przyspieszony zapłon ale to już szczegół. Także bez pochopnych decyzji. Lepiej sprawdż wszystko u kompetentnego człowieka. A ten termowłącznik to radze zrobić
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 24.04.2007, 07:44:26 - NIEPRZECZYTANA »

A sprawdzić możesz sam. Podpinasz miernik pod czarny i szary i odczytujesz napięcie. Powinno oscylować między 0.2 - 0.8/1.0 i najlepiej zaopatrzyć się w miernik, który robi ze co najmniej 2-3 odczyty na sekunde.

Co do ceny...

Też ostatnio wymianiałem sonde bo mi coś auto przymulało i odczyty z grubsza były ok ale czasami coś podskakiwało do ok 1.4 V  :!:  i podejrzewam, że wtedy przymulało auto...
Wymieniłem sonde na "Boscha" za 74pln z allegro i przymulanie jak ręką odjął... ale aż na cały miesiąc  :roll:  Znowu coś go czasem zamuli i nie wiem czy już ta marna podróbka siada czy przyczyna jednak gdzie indziej tkwi. A czemu kupiłem taką?? Bo w sklepie uniwersalna Boscha kosztuje ok 200 a dedykowana do mojego silnika 400  :!:  Wymiana kosztuje ok 40 no chyba, że masz dobre podejście to spokojnie sam wymienisz.

PS: Przy okazji może ktoś mi doradzi co teraz robić??  :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #9 - Wtorek, 24.04.2007, 09:50:02 - NIEPRZECZYTANA »

Czy w moim seacie są dwie sondy lambdy ?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 24.04.2007, 10:48:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
Czy w moim seacie są dwie sondy lambdy ?

Nie sądzę...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 24.04.2007, 19:38:49 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli masz jednopunkt czyli ABD lub wielopunkt a wiec AEX to sonde masz jedną. Własnie musisz wszystko pomierzyć to podstawa. Kolega dobrze pisał o mierniku ale to musi byc raczej "dobry i szybki" miernik. Najlepiej podpiąć się pod VWTool i na wykresie bacznie obserwować pracę sondy.
Zapisane
TeHluC
Gość



« Odpowiedz #12 - Wtorek, 24.04.2007, 21:02:50 - NIEPRZECZYTANA »

potzrebuje schamatu podlaczenia sondy lambda (seat ibiza '94)...
jesli ktos by mial jakies np. "scan'y" to prosze o podeslanie...
zauwazylem ze u mnie jeden przewod (zakonczony biala kostka) jest nigdzie niepodlaczony..
chcialbym wiedziec czy tak ma byc czy moze mam "odpieta" sonde lambda...
pzdr
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 24.04.2007, 21:07:50 - NIEPRZECZYTANA »

najlepiej jakbys pstrykna fotki (jaka kostka) bedzie latwiej
O ile wiem sonda ma czarna kostke...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
TeHluC
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 24.04.2007, 21:21:33 - NIEPRZECZYTANA »

ok...
jutro pstrykne fotke i umieszcze na forum..
thx

pzdr
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Sonda lambda
Skocz do: