+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wyższe obroty na luzie ?? cordoba 1,9 TDi
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wyższe obroty na luzie ?? cordoba 1,9 TDi  (Przeczytany 8035 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Sheyk
Gość



« Wtorek, 01.11.2005, 00:01:40 - NIEPRZECZYTANA »

czasami zaobserwowałem że na luzie wzrastają mi obroty do 1200 i tak stoją gdzie normalnie mam 900. Zdarza się to sporadycznie ale zaniepokoiło mnie to. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.Objaw przypomina mi walniety silniczek krokowy w benzyniakach.
Czy ktoś wie co to może być ???

[glow=red][shadow=blue]Pozdrawiam [/shadow][/glow] :satan:
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 01.11.2005, 09:41:19 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukaj tematu o falujących obrotach. Było to już kilka razy - może to pomoże.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Sheyk
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 01.11.2005, 10:59:41 - NIEPRZECZYTANA »

przeglądałem to wcześniej ale tam wiekszośc spraw dotyczy silnika krokowego w benzyniakach a ja mówię o obrotach w dislu. a z tego co sie orjetuje to tutaj nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy.

[glow=red]Pozdrawiam[/glow]  :satan:
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 01.11.2005, 11:14:36 - NIEPRZECZYTANA »

rzeczywiście nie ma, punchoo pomylił silniki
szczerze nie spotkalem się wcześniej z takim objawem, TDI-k jest na tyle złożony, że przyczyn może być wiele dobrze by było miec VAGa zapiętego w momencie kiedy to się dzieje wtedy moze uda się ustalić co jest przyczyną
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Kant1242
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 01.11.2005, 22:46:21 - NIEPRZECZYTANA »

Jak miałem SDi to miałem podobne objawy na pocztątku, potem w czasie jazdy nagle obroty wariowały tracił moc i zaczynał dymić jak zepsuty autobus. U mnie była to wina elektryki ponoć wysłałem autko na kompa i pomogło nie powiem jak długo bo potem staranowałem matiza któremu się zdawało że miał perwszeństwo :satan:  Gostek od kompa powiedział że to wina kabelków (ibiza była konkretnie bita) że są dorabiane z różnych przekroi i ponoć sygnał do kompa ulegał zabużeniom albo coś takiego. Spróbuj przeczyścić styki w kostce (taka kostka co łączy dwie wiązki kabli z przodu silnika), są do tego takie ekstra spraje. Na twoim miejscu najpierw bym przeczyścił styki w tej kostce a jak to nie pomoże to na kompa.
Zapisane
Sheyk
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 02.11.2005, 23:20:05 - NIEPRZECZYTANA »

pobawie sie w sobote przy tym i zobaczymy czy objawy zniknączy bedą dalej wystepowac. No ale z góry dzieki za rady.

[glow=red]Pozdrawiam[/glow][/size]  :satan:
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #6 - Piątek, 04.11.2005, 13:32:51 - NIEPRZECZYTANA »

mam to samo od dwoch dni jutro podepne sobie vaga i zobaczem co to takiego zadnych innych obajwow poprostu wyzsze wolne
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Sheyk
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 04.11.2005, 15:42:14 - NIEPRZECZYTANA »

jak juz zdjagnozujesz usterkę to daj znać może u mnie to samo bedzie ???

[glow=red]Pozdrawiam[/glow]  :satan:

[ Dodano: 2005-11-06, 22:05 ]
no i lipa.Czyszczenie styków, kostek, łączników itd nie pomogło. Przeczyściłem wszystko do czego mogłem sie dostac pod maską , łacznie kompem; lecz jak mówilem nic nie pomogło. Za to zauważyłem że objaw się nasila i daje znac o sobie coraz częściej.
Zastosuje jeszcze reset kompa ciekawe co po tym bedzie. Jak  ktos juz przez cos takiego przechodził niech da znac co to za cholerstwo moze byc.

[ Dodano: 2005-11-15, 21:46 ]
no i chyba znalazłem przyczynę.
Moi fachowcy stwierdzili nieszczelność układu paliwowego (przynajmniej taka jest wstepna diagnoza). Musze teraz przelecieć się po przewodach od zbiornika do silnika i może coś wykryję.

[glow=red]Pozdrawiam[/glow]  :satan:
Zapisane
aruom Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zamość
Samochód: Ibiza, 1999, 1,9TDI 90 KM AHU

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 20.05.2008, 21:17:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Od 2 dni mam problem z obrotami w mojej ibizie 1.9 TDI 90KM, silnik AHU .
Problem polega na wyższych obrotach po odpaleniu na zimnym silniku.
Otóż po przekręceniu stacyjki kontrolka świec żarowych świeci się ok. 10 sek. dłużej niż do tej pory (nawet w zimie było krócej), gdy uruchomię silnik obroty wzrastają do 1100, silnik jest głośniejszy. Gdy przejadę 2-3km silnik się trochę nagrzeję, wtedy obroty stopniowo spadają do normy czyli 900.
Moc jest OK, silnikiem nie trzęsie.
Przy rozgrzanym silniku wyższych obrotów narazie nie zauważyłem.
Proszę o poradę.

Z góry dziękuję.
Arek
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 20.05.2008, 21:31:06 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=309.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5240.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 20.05.2008, 22:06:44 - NIEPRZECZYTANA »

Sugeruję na VAGu podejrzeć temperatury. Na zimnym i rozgrzanym silniku.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» wyższe obroty na luzie ?? cordoba 1,9 TDi
Skocz do: