+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swap silnika TDI  (Przeczytany 106690 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
nerwus
Gość



« Odpowiedz #75 - Poniedziałek, 26.11.2007, 15:43:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: spons
Jaki jest vmax na ASD? Mirass jaka masz skrzynie?
Wygląda że ma taką jak ja bo ja już tez sie bujnołem do około 230 licznikowych i miałem około 4750 - 4800 :ok:
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #76 - Poniedziałek, 26.11.2007, 15:48:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: spons
Jaki jest vmax na ASD? Mirass jaka masz skrzynie?
Wygląda że ma taką jak ja bo ja już tez sie bujnołem do około 230 licznikowych i miałem około 4750 - 4800 :ok:


Ja tam tyle nie pojade ale tez mi sie wydaje ze ta sama, idzie jakos latwo zczytac oznaczenie skrzyni ??
Podajcie jakas fotoporade :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
SouthMan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6k2 ASV Sport

« Odpowiedz #77 - Poniedziałek, 26.11.2007, 16:10:57 - NIEPRZECZYTANA »

W bagażniku pod obiciem powinna być nalepka, tam są wszystkie kody, koloru, silnika, skrzyni, wyposażenia ;)
Zapisane
nerwus
Gość



« Odpowiedz #78 - Poniedziałek, 26.11.2007, 16:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
W bagażniku pod obiciem powinna być nalepka, tam są wszystkie kody, koloru, silnika, skrzyni, wyposażenia
A jak sie nie ma nalepki ? moja IBI miała bum w pupe i nalepka poooszłaaa >:(

Napisano: Poniedziałek, 26.11.2007, 16:19:51


Jak odczytać kod prosto ze skrzyni :?:
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #79 - Poniedziałek, 26.11.2007, 18:17:59 - NIEPRZECZYTANA »

NA obudowie skrzyni patząc z góry w miejscu gdzie łączy sie skrzynia z silnikiem jest taki kawałek prosty tzn prostokąt i tam na nim jest napisane, trzeba tylko poskrobać troche
Zapisane
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 27.11.2007, 08:06:07 - NIEPRZECZYTANA »

kodu nie znam, bo nigdy sie nie interesowałem nim ale mogę sprawdzic.ale to ori skrzynka od AGRa
Zapisane

guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #81 - Środa, 11.06.2008, 19:42:32 - NIEPRZECZYTANA »

Póki co temat teoretyczny, zastanawiam się czy jest sens robić swapa czy lepiej inwestować w obecny silnik. Chciałbym więc się dowiedzieć dokładnie co trzeba kupić i zmienić, i który silnik byłby najlepszym wyborem zarówno cenowym, jakościowym jak i modyfikowalnym (BKD, ARL, AWX, ASZ)?
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #82 - Środa, 11.06.2008, 20:15:39 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi sie, ze wszystko zalezy od tego w ile KM celujesz.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #83 - Środa, 11.06.2008, 20:59:22 - NIEPRZECZYTANA »

No nie, bo np w 1.8 nie musisz zmieniac turbo, ktorego nie ma i w ogole jest mniej roboty chyba, wiec prosze wyczysc temat i zostaw konstruktywne odpowiedzi. Kiedys sie taki watek przyda. :)
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #84 - Środa, 11.06.2008, 21:27:28 - NIEPRZECZYTANA »

Wsadzić BKD a ASZ czy ARL to jednak jest różnica...
Najpierw zastanów się, tak jak Kozak pisze, ile chcesz mieć KM. Jak sam pewnie dobrze wiesz, z tego motoru co masz 200KM wykręcisz (patrz przykład Mirass :punk: ) i da się jeździć tym na codzień po bułki do sklepu. Jest to oczywiście pewien koszt ale swap za darmo też nie jest ;) A jeśli już koniecznie chcesz swapa to dobrym wyborem pod kątem cena/osiągi będzie ASZ lub ARL. Przelicz kase, zastanów się co cchesz osiągnąć, poczytaj fora i pooglądaj wykresy mocnych VP i PD i zastanów się co Ci bardziej odpowiada :)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 13.06.2008, 10:23:27 wysłane przez raby » Zapisane
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #85 - Piątek, 13.06.2008, 09:41:06 - NIEPRZECZYTANA »

swap na ARL jest sporo tańszy niż na BKD

na swoim przykładzie powiem tak: na mocnym VP fajnie mi się jeździło ale trzeba się rozwijać i był dylemat: sprzedać w oryginale VP czy swapować...

po nocnych rozmowach z Morganem przy :pub: gdzie przekonywał mnie do swapu zdecydowałem się na przeszczep. Pod maskę powędrował ARL na łapach od AGRa, skrzynka została 5tka ze sprzęgłem VRa...turbo oczywiście wiaderko ;D

no i czas na podsumowanie:
zalety PD
-cichsza praca
-lepiej, płynniej oddaje moc
-fura ścichła :o

minusy:
-silnik zszedł mocno w dół
-pije więcej niż VP o ok.1-1,5 l/100km
-nie można kręcić tak wysoko jak VP (moje miało odcinkę na 5400 obr/min, w USA chłopaki szaleją nawet na 6000 obr/min)

Generalnie polecam swapa jeśli chce się mierzyć w moc 220KM i wyżej, ponieważ głowica  i śruby są o wiele mocniejsze..z kolei minusem PD są prowadnice, które o wiele szybciej siadają w PD niż w VP.

Podsumowując jeżeli chcesz tym autem jeździć długo to rób swapa bo licz się że przy sprzedaży sporo stracisz.
Zapisane

kamil
Gość



« Odpowiedz #86 - Piątek, 13.06.2008, 12:05:20 - NIEPRZECZYTANA »

a ile $ trzeba dac na sama robocizne przy swapie np. na arla?
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #87 - Piątek, 13.06.2008, 13:08:07 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra pytanie za 100 punktow. Czy mam seryjna skrzynie biegow? Otoz silnik AFN. W tej chwili 292 Nm bodajrze...tydzien temu zamknalem budzik tj. 220 KM/h licznikowe peklo, a na GPS bylo 227 km/h i mysle, ze poszedlby troszke lepiej teraz, gdy mam juz rure przelotowa zamiast urwanej rury za katalizatorem.

Czy jest to mozliwe na 5 biegowej, seryjnej skrzyni biegow?
Moj samochod to jeszcze dla mnie zagadka.
Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #88 - Piątek, 13.06.2008, 15:02:11 - NIEPRZECZYTANA »

Ja na ori skrzyni też zamykam budzik, więc wydaje mi się, że to możliwe ;)
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #89 - Niedziela, 15.06.2008, 08:25:59 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko zalezy od skrzyni, u mnie 220 to niestety wszystko co sie da, licznikowe oczywiscie ;)
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swap silnika TDI
Skocz do: