+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Ma ktoś Ibizę SDI ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ma ktoś Ibizę SDI ?  (Przeczytany 43047 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
Johnny Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 1,4 AKK Signo, 2002r, sł. Leon 1,4 Spirit, 2003r

« Niedziela, 30.10.2005, 14:13:28 - NIEPRZECZYTANA »

Głównie chciałbym wiedzieć jak dynamicznie takie coś jeździ i jak wygląda zużyce paliwa?

Pozdrówka

Johnny
Zapisane
Adas
Gość



« Odpowiedz #1 - Sobota, 12.11.2005, 23:24:48 - NIEPRZECZYTANA »

SDi ? Jesli miales doczynienia z TDi to stwierdzisz ze SDi to MUŁ (to zwykly dieselek bez turbinki), jednak SDi to tez autko do ludzi wszystko zalezy od tego jak chcesz uzywac te autko
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 13.11.2005, 21:08:01 - NIEPRZECZYTANA »

silniki nie do zajechania. po mieście wystarczają. na trasie też pobujasz. jak sie postarasz i wprowadzisz drobne zmiany to sie rozkręcisz. mój niewiele odstaje od TDIków. ale to też kwestia stylu jazdy. w sumie godny polecenia. tam sie w sumie nie ma co zepsuć
Zapisane
bochen17
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 17.11.2005, 10:00:36 - NIEPRZECZYTANA »

A 1.9sdi to to samo co 1.9D??
Ja mam podobno 1.9D i mozna nim pojezdzic!!
A co do psucia to to jest niewypał seata bo sie niechce psuć!!! Chodzi oczywiście o silnik, bo zawiecho szybko pada!!  :lol: hehe
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 17.11.2005, 12:38:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Valgaar"
silniki nie do zajechania. po mieście wystarczają. na trasie też pobujasz. jak sie postarasz i wprowadzisz drobne zmiany to sie rozkręcisz. mój niewiele odstaje od TDIków. ale to też kwestia stylu jazdy. w sumie godny polecenia. tam sie w sumie nie ma co zepsuć


 :lol: niewiele odstaje :lol:
powiem tak gdybys ruszyl z TDI wiedzialbys co to znaczy niewiele
generalnie silnik 1.9 SDI ma okolo 67 koni po podkreceniu mozna go dzwigna do jakis 75-80 max dla zdrowego silnika moment obrotowy okolo 160 Nm dla porownania moj TDI to 110 koni podkrecalne zdrowo na jakies 135-140 koni moment obrotowy okolo 240Nm wiec nie ta klasa przynajmniej o 35% mocniejszy i cos czego nie ma w wolnossacych - zwawszy

aczkolwiek silniczki SDI to sa naprawde muly robocze nie do zajechania byleby olej zmieniac plyn w chlodnicy powietrze w kolach miec i jezdzic :D aaaa zapomnialbym o plynie hamulcowym i tankowaniu :)))
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
bochen17
Gość



« Odpowiedz #5 - Czwartek, 17.11.2005, 13:42:28 - NIEPRZECZYTANA »

Jak mozna podr\krecić ten dilniczek sdi??
Turbinke wsadzić czy jak??
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 17.11.2005, 14:45:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "bochen17"
Jak mozna podr\krecić ten dilniczek sdi??
Turbinke wsadzić czy jak??


podkrecenie poprzez modyfikacje softu w kompie przypadki SDI mozna probowac wsadzic turbinke i IC

tak jak u Ciebie to tylko mozna dolaczyc turbine i IC bo kompa nie posiadasz
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
bochen17
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 17.11.2005, 14:56:46 - NIEPRZECZYTANA »

A jaka to by musiała byc turbina??
Bo mozna by go bylo podkrecic bo slaby troche na moje wymagania!!
Mozesz opisac to ze szczegołami??!!
I co to jeszcze jest to IC??
Pozdrawiam i dzieki!

[ Dodano: 2005-11-17, 14:57 ]
I czy nic sie z tym silniczkiem nie stanie jak włoże turbinke, bo to przeciez najwazniejsze!!

[ Dodano: 2005-11-17, 15:00 ]
IC to inter cooler??
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 17.11.2005, 15:24:04 - NIEPRZECZYTANA »

tak IC to InteCooler czyli chlodnica powietrza co do samej turbiny to CI nie powiem jaka idzie na bank ta co byla w zwyklych TD nic nie ma prawa sie stac te silniki czyli D + turbina nazywaly sie TD ale byly bez IC IC doda CI troszke mocy i poprawi dynamike chlodzac powietrze ale sama turbina juz da CI sporo ojczulek chcial to kiedys zrobic ale szybciej sprzedal IBI :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 17.11.2005, 17:32:52 - NIEPRZECZYTANA »

DeDek ja porównuje swoiego SDI do zwykłego TDI a nie kręconego. wiem , że można TDI kręcić i to ładnie i , że z takim bym nie pojeździł. ale ostatnio jeźdże też Passatem TDI i do ok 110km/h nie czuje żadnej różnicy między tamtym a moim silniczkiem.
Zapisane
bochen17
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 17.11.2005, 17:52:31 - NIEPRZECZYTANA »

A duzo jest z tym zabawy zeby wlozyc turbine?? Turbine idzie juz kupic za 400zł!!
I ile doda mocy bo niewiem czy sie to oplaca!?
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 17.11.2005, 22:51:04 - NIEPRZECZYTANA »

glównie CI wzrośnie moment obrotowy a później moc. wzrośnie nawet do 50 % zależy od tego co tam włożysz. owszem turbine kupisz za 400 zł tylko , że trzeba kupić odpowiednią turbinkę a nie pierwszą z brzegu. poza tym to nie taka łatwa sprawa wrzucić turbo do autka. musisz mieć dobrego mechanika który się na tym zna i tym się zajmuje no i robocizna pewnie cię skubnie drugie tyle.
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 21.11.2005, 15:24:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Valgaar"
DeDek ja porównuje swoiego SDI do zwykłego TDI a nie kręconego. wiem , że można TDI kręcić i to ładnie i , że z takim bym nie pojeździł. ale ostatnio jeźdże też Passatem TDI i do ok 110km/h nie czuje żadnej różnicy między tamtym a moim silniczkiem.


teraz pytanie czy pasat jest TDi czy TDI bo to roznica to po pierwsze i porownaj mase passka do masy Ibi zauwazysz spora roznice powiem Ci tak w tej chwili mam normalny soft przeplywomierz od PD 130 ( troszke inne dane do kompa ) lekko kopci ale przyspieszenie do 0-100 wynosilo 9.2s w cordobie ktora wazy 1150 kg
mozesz sprawdzic u siebie bedziesz mial drobne porownanie :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Jurek
Gość



« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 21.11.2005, 17:55:03 - NIEPRZECZYTANA »

Bochen17, daj sobie spokój. Od dziesiątek lat konstruktorzy pracują nad coraz to nowszymi rozwiązaniami technicznymi. Wszystkie nowości z elektroniki, metalurgii, tworzyw sztucznych itd, oraz wszelkie doświadczenia z ekploatacji wcześniejszych konstrukcji, są stosowane w coraz nowszych konstrukcjach. Było D, później TD, TDi,SDi i ...........
Konstruktorzy z różnych powodów zakładają pewne ograniczenia /np. mocy./
I tu jest możliwość ominięcia tych ograniczeń./ tuning/.
Jednak ingerencja użytkownika w podstawowe założenia konstrukcyjne silnika do niczego dobrego nie prowadzi. Z samochodem cudować można na różne sposoby tylko PO CO?
Lepiej kupić to co wymyślili trochę mądrzejsi od nas i cieszyć się z efektów ich pracy.
Zapisane
« Odpowiedz #14 - Niedziela, 01.01.2006, 22:03:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Sprawa wstawienia turbiny w silniku wolno ssącym nie jest taka prosta. Wiąże się ona z wymianą wielu elementów dostosowanych do mocy oryginalnego silnika. Trzeba wymienić np. sprzęgło, skrzynię biegów, hamulce.
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Ma ktoś Ibizę SDI ?
Skocz do: