+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» walnięty termostat, a może jednak nie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: walnięty termostat, a może jednak nie  (Przeczytany 28370 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #30 - Piątek, 07.05.2010, 16:33:58 - NIEPRZECZYTANA »

jesli masz podobny do tego,to bierz ten
na rynku jest wiele podróbek , które zle trzymają temperaturę :(
a ten jest OK i trzyma idalnie.
po za tym nie jestwrazliwy na uszkodzenie tej przegrody w środku obudowy
http://aukcja.onet.pl/item1022254940_termostat_vw_bora_candy_golf_lupo_polo_itd.html
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Decimus Mężczyzna
http://worldofpaintball.pl/
Świeżak

Offline Offline



Samochód: IBIZA, 2000, TDi ASV

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 11.05.2010, 21:11:43 - NIEPRZECZYTANA »

Jednak termostat. Ciągle był otwarty przez co jeździłem na otwartym dużym obiegu. Po wymianie szybko osiągnął 90st na postoju a po kilkunastu minutach uruchomił się wentylator.

Jedyne co spieprzyłem to w obudowie termostatu są małe dwa plastikowe piny do ustalenia pozycji termostatu. Nie wiedziałem o nich i przy demontażu wyłamały mi się te dwa małe pier... niki. Udało mi sie to wszystko poskładać. Teraz tylko sprawdzę jak się auto na trasie zachowa. Rano jadę do Bolesławca ( 200km ) Mam nadzieje że się nie rozpadnie.

Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Zapisane

energysnake Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wlkp
Samochód: Ibiza 2003 1.2 12V

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 25.10.2010, 23:29:03 - NIEPRZECZYTANA »

Decimus mam :(  takie same objawy jak Ty miałeś , ale jaki termostat kupić na Allegro żeby pasował do mojej 6L1 2003 1.2 12V  :?:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.10.2010, 23:30:38 wysłane przez energysnake » Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 25.10.2010, 23:38:57 - NIEPRZECZYTANA »

koszt termostatu w sklepie to około 30zł zamiennik francuski vernet jest bardzo dobry bo oryginał ponad 100zł
więc nie opłaca się na allegro kupować bo jeszcze przesyłka doleci  :-X
Zapisane

Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 25.10.2010, 23:45:00 - NIEPRZECZYTANA »

tu masz samą obudowę termostatu niby...
http://moto.allegro.pl/seat-ibiza-1-2-12v-04r-obudowa-termostatu-i1282037628.html

termostat który teoretycznie wg opisu powinien pasować ale nie daje 100% pewności...
http://moto.allegro.pl/termostat-audi-a2-1-4-seat-cordoba-ibiza-1-2-1-4-i1263694557.html

tu masz temat o Etke czyli taki katalog części...napisz co potrzebujesz a ktoś Ci pomoże i Ci powie jaki termostat ma nr katalogowy ;)
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3553.225

z tego co wiem to w Ibizie 6K1 to orginalne to były Wahlera a w 6L niestety nie wiem...
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.10.2010, 23:52:40 wysłane przez Mixer » Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
spoxx2006 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM

« Odpowiedz #35 - Niedziela, 17.03.2013, 19:58:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie,

Wczoraj nagle zamarzła mi odma skończyło się na wywaleniu oleju i czyszczeniu ale nie o tym.
Przy okazji okazało się, że pomimo wskazania temperatury płynu 90 stopni wąż górny jest chłodny, a dolny zimny.
Na trasie wąż górny ciepły ale dolny zimny jak lód. Po przegazowaniu na postoju chłodnica zrobiła się ciepła i gorąca ale po zgaszeniu i po powrocie do domu znów dół zimny. Pierwsze co zamierzam wywalić to termostat i tu pytanie do was drodzy koledzy jaki termostat wybrać? Poczytałem trochę i wiem, że albo jakiś na "W..." albo jakiś aluminiowy ale który lepszy? Trzeba za każdym razem wymieniać cały króciec? Silnik 1,6 ALM.
A może ktoś wrzuciłby zdjęcie np. z ETKI z rozwiązanie układu chłodniczego do mojego silnika tak by wiedzieć czego szukać. Będę bardzo wdzięczny.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #36 - Niedziela, 17.03.2013, 20:08:21 - NIEPRZECZYTANA »

A dlaczego chcesz wymieniać termostat?
Cytat: spoxx2006
okazało się, że pomimo wskazania temperatury płynu 90 stopni wąż górny jest chłodny, a dolny zimny.
A co w tym anormalnego zimą? Co innego jakby Ci gotowało płyn, ale jak jest temperatura w normie.....?
Zapisane

spoxx2006 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM

« Odpowiedz #37 - Niedziela, 17.03.2013, 21:32:09 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie niezupełnie, bo czasem na trasie temp. spada do 60-70 i tak pozostaje. Na postoju i w mieście 90 na zegarze a wąż górny można utrzymać spokojnie ręką. Wcześniej nic się takiego nie działo.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17.03.2013, 21:35:31 wysłane przez spoxx2006 » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #38 - Niedziela, 17.03.2013, 21:46:45 - NIEPRZECZYTANA »

czujnik temp?
Zapisane
szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 17.03.2013, 23:17:43 - NIEPRZECZYTANA »

wymień termostat to nie taka duża kasa :)
Zapisane

;)
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 18.03.2013, 11:42:38 - NIEPRZECZYTANA »

 :evil:  8)Ja bym nie robił nic. Jest na 99% poprawnie. Dlaczego? Temperaturę masz OK 90stopni. Jest w końcu zima. Nie sugeruj się temp. węży. Gdybyś miał zepsuty termostat, np. cały czas zamknięty to nie grzała by się woda w chłodnicy. W moim toledziaku w takim przypadku zapaliła mi się kontrolka przegrzania silnika. Pewnie masz taką również. Świeci? Pewnie nie.  Dalej gdy termostat ciągle otwarty to sam wiesz że na wskaźniku temperatura będzie chodzić w zależności od rozgrzania silnika, a tak się chyba nie zachowuje. Wróć do tematu jak się trochę ociepli.
Zapisane

stan
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 18.03.2013, 12:24:06 - NIEPRZECZYTANA »

wymień termostat to nie taka duża kasa :)
Niektórzy dopiero za trzecim razeem trafiają na dobry... i co wtedy? Czas pieniądze nerwy....
Jak wyżej, nie ruszaj, poczekaj do lata. Ewentualnie jak masz VAGa to zobacz jak się zachowują temperatury z obu czujników temperatury podczas rozgrzewania auta.
Zapisane

spoxx2006 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 18.03.2013, 15:42:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. poczekam tak jak radzicie, bo fakt wskazówka nigdy nie przekroczyła 90.
Ale dziś na trasie rano przy -9 temp. na zegarze 90, przewód górny ledwo ciepławy, dolny zimny. Podciągnąłem go na 3000 obrotów kilkaset metrów i temp. spadła do 60 potem 70, spadła i po kilku kilometrach było 90. W drodze powrotnej wkurzony stanąłem na rozgrzanym silniku odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego  :nonono: (wiem czym to grozi), strzeliło ciśnienie i "tadam" wąż na dole od razu ciepły (w kilka sekund). Potem to samo zimny :(  Ale co mnie zastanawia przed okręceniem przewody były twarde a po upuszczeniu od razu mięciutkie.
Kurde gdyby nie to, że latam dość często w trasy po kilkaset km to bym się nie przejmował, ale jak auto zdechnie daleko od domu? :'( hehehe Będzie drogi powrót.

P.S.
gdzie w VAG-u sprawdzić temp. czujników? może jakiś manual? ;)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 18.03.2013, 15:45:24 wysłane przez spoxx2006 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 18.03.2013, 17:38:25 - NIEPRZECZYTANA »

Dla tdi wygląda to tak:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU - 01-Engine: 007 poz4
G2: czujnik określający temp. na potrzeby wskaźnika na desce - 17-Instruments: 003 poz 1

Tempewratura z G2 i G62 powinny być do siebie zbliżone, dopuszczalne są kilkustopniowe różnice. Pomiaru dokonujemy od zimnego do w pełni rozgrzanego silnika, porównując co jakiś czas oba odczyty ze sobą.

Mam nadzieję, że w ALM jest tak samo.
Zapisane

Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» walnięty termostat, a może jednak nie
Skocz do: