Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
walnięty termostat, a może jednak nie
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: walnięty termostat, a może jednak nie (Przeczytany 28366 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #30 -
Piątek, 07.05.2010, 16:33:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
jesli masz podobny do tego,to bierz ten
na rynku jest wiele podróbek , które zle trzymają temperaturę
a ten jest OK i trzyma idalnie.
po za tym nie jestwrazliwy na uszkodzenie tej przegrody w środku obudowy
http://aukcja.onet.pl/item1022254940_termostat_vw_bora_candy_golf_lupo_polo_itd.html
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Decimus
http://worldofpaintball.pl/
Świeżak
Offline
Samochód: IBIZA, 2000, TDi ASV
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #31 -
Wtorek, 11.05.2010, 21:11:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jednak termostat. Ciągle był otwarty przez co jeździłem na otwartym dużym obiegu. Po wymianie szybko osiągnął 90st na postoju a po kilkunastu minutach uruchomił się wentylator.
Jedyne co spieprzyłem to w obudowie termostatu są małe dwa plastikowe piny do ustalenia pozycji termostatu. Nie wiedziałem o nich i przy demontażu wyłamały mi się te dwa małe pier... niki. Udało mi sie to wszystko poskładać. Teraz tylko sprawdzę jak się auto na trasie zachowa. Rano jadę do Bolesławca ( 200km ) Mam nadzieje że się nie rozpadnie.
Dziękuję bardzo za podpowiedzi.
Zapisane
http://worldofpaintball.pl/
energysnake
Świeżak
Offline
Skąd: Wlkp
Samochód: Ibiza 2003 1.2 12V
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #32 -
Poniedziałek, 25.10.2010, 23:29:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Decimus
mam
takie same objawy jak Ty miałeś , ale jaki termostat kupić na Allegro żeby pasował do mojej 6L1 2003 1.2 12V
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.10.2010, 23:30:38 wysłane przez energysnake
»
Zapisane
dj.skorpion88
Użytkownik
Offline
Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #33 -
Poniedziałek, 25.10.2010, 23:38:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
koszt termostatu w sklepie to około 30zł zamiennik francuski vernet jest bardzo dobry bo oryginał ponad 100zł
więc nie opłaca się na allegro kupować bo jeszcze przesyłka doleci
Zapisane
Moja variotka sport IFL
Mixer
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #34 -
Poniedziałek, 25.10.2010, 23:45:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
tu masz samą obudowę termostatu niby...
http://moto.allegro.pl/seat-ibiza-1-2-12v-04r-obudowa-termostatu-i1282037628.html
termostat który teoretycznie wg opisu powinien pasować ale nie daje 100% pewności...
http://moto.allegro.pl/termostat-audi-a2-1-4-seat-cordoba-ibiza-1-2-1-4-i1263694557.html
tu masz temat o Etke czyli taki katalog części...napisz co potrzebujesz a ktoś Ci pomoże i Ci powie jaki termostat ma nr katalogowy
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3553.225
z tego co wiem to w Ibizie 6K1 to orginalne to były Wahlera a w 6L niestety nie wiem...
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.10.2010, 23:52:40 wysłane przez Mixer
»
Zapisane
Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście
?
Pisz a Pomogę
spoxx2006
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #35 -
Niedziela, 17.03.2013, 19:58:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ponownie,
Wczoraj nagle zamarzła mi odma skończyło się na wywaleniu oleju i czyszczeniu ale nie o tym.
Przy okazji okazało się, że pomimo wskazania temperatury płynu 90 stopni wąż górny jest chłodny, a dolny zimny.
Na trasie wąż górny ciepły ale dolny zimny jak lód. Po przegazowaniu na postoju chłodnica zrobiła się ciepła i gorąca ale po zgaszeniu i po powrocie do domu znów dół zimny. Pierwsze co zamierzam wywalić to termostat i tu pytanie do was drodzy koledzy jaki termostat wybrać? Poczytałem trochę i wiem, że albo jakiś na "W..." albo jakiś aluminiowy ale który lepszy? Trzeba za każdym razem wymieniać cały króciec? Silnik 1,6 ALM.
A może ktoś wrzuciłby zdjęcie np. z ETKI z rozwiązanie układu chłodniczego do mojego silnika tak by wiedzieć czego szukać. Będę bardzo wdzięczny.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #36 -
Niedziela, 17.03.2013, 20:08:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
A dlaczego chcesz wymieniać termostat?
Cytat: spoxx2006
okazało się, że pomimo wskazania temperatury płynu 90 stopni wąż górny jest chłodny, a dolny zimny.
A co w tym anormalnego zimą? Co innego jakby Ci gotowało płyn, ale jak jest temperatura w normie.....?
Zapisane
spoxx2006
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #37 -
Niedziela, 17.03.2013, 21:32:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
No właśnie niezupełnie, bo czasem na trasie temp. spada do 60-70 i tak pozostaje. Na postoju i w mieście 90 na zegarze a wąż górny można utrzymać spokojnie ręką. Wcześniej nic się takiego nie działo.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 17.03.2013, 21:35:31 wysłane przez spoxx2006
»
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #38 -
Niedziela, 17.03.2013, 21:46:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
czujnik temp?
Zapisane
szataniotko
:)
Użytkownik
Offline
Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #39 -
Niedziela, 17.03.2013, 23:17:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
wymień termostat to nie taka duża kasa
Zapisane
Stan
Użytkownik
Offline
Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #40 -
Poniedziałek, 18.03.2013, 11:42:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
8)Ja bym nie robił nic. Jest na 99% poprawnie. Dlaczego? Temperaturę masz OK 90stopni. Jest w końcu zima. Nie sugeruj się temp. węży. Gdybyś miał zepsuty termostat, np. cały czas zamknięty to nie grzała by się woda w chłodnicy. W moim toledziaku w takim przypadku zapaliła mi się kontrolka przegrzania silnika. Pewnie masz taką również. Świeci? Pewnie nie. Dalej gdy termostat ciągle otwarty to sam wiesz że na wskaźniku temperatura będzie chodzić w zależności od rozgrzania silnika, a tak się chyba nie zachowuje. Wróć do tematu jak się trochę ociepli.
Zapisane
stan
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #41 -
Poniedziałek, 18.03.2013, 12:24:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: szataniotko Niedziela, 17.03.2013, 23:17:43
wymień termostat to nie taka duża kasa
Niektórzy dopiero za trzecim razeem trafiają na dobry... i co wtedy? Czas pieniądze nerwy....
Jak wyżej, nie ruszaj, poczekaj do lata. Ewentualnie jak masz VAGa to zobacz jak się zachowują temperatury z obu czujników temperatury podczas rozgrzewania auta.
Zapisane
spoxx2006
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba,1999 po lifcie, 1,6 B+G ,ALM
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #42 -
Poniedziałek, 18.03.2013, 15:42:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok. poczekam tak jak radzicie, bo fakt wskazówka nigdy nie przekroczyła 90.
Ale dziś na trasie rano przy -9 temp. na zegarze 90, przewód górny ledwo ciepławy, dolny zimny. Podciągnąłem go na 3000 obrotów kilkaset metrów i temp. spadła do 60 potem 70, spadła i po kilku kilometrach było 90. W drodze powrotnej wkurzony stanąłem na rozgrzanym silniku odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego
(wiem czym to grozi), strzeliło ciśnienie i "tadam" wąż na dole od razu ciepły (w kilka sekund). Potem to samo zimny
Ale co mnie zastanawia przed okręceniem przewody były twarde a po upuszczeniu od razu mięciutkie.
Kurde gdyby nie to, że latam dość często w trasy po kilkaset km to bym się nie przejmował, ale jak auto zdechnie daleko od domu?
hehehe Będzie drogi powrót.
P.S.
gdzie w VAG-u sprawdzić temp. czujników? może jakiś manual?
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 18.03.2013, 15:45:24 wysłane przez spoxx2006
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #43 -
Poniedziałek, 18.03.2013, 17:38:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dla tdi wygląda to tak:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU - 01-Engine: 007 poz4
G2: czujnik określający temp. na potrzeby wskaźnika na desce - 17-Instruments: 003 poz 1
Tempewratura z G2 i G62 powinny być do siebie zbliżone, dopuszczalne są kilkustopniowe różnice. Pomiaru dokonujemy od zimnego do w pełni rozgrzanego silnika, porównując co jakiś czas oba odczyty ze sobą.
Mam nadzieję, że w ALM jest tak samo.
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
walnięty termostat, a może jednak nie
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...