+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» tuning a stan silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: tuning a stan silnika  (Przeczytany 4655 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
marko
Gość



« Wtorek, 24.10.2006, 21:50:01 - NIEPRZECZYTANA »

na co mozna sobie pozwolic w kwestii tunngu silnika w zaleznosci od jego stanu. uscisle, czy silnik, powiedzmy z przebiegiem ok 150 tys, jezdzacy na mineralu, zuzywajacy powiedzmy ok 1l oleju na 10 tys warto modyfikowac. A dodam jeszcze ze mysle tu o takich zmianach ktore dodaly by silnikowi no powiedzmy ok 20 konikow.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 24.10.2006, 21:59:39 - NIEPRZECZYTANA »

Z benzyną? Bez sensu... Kupę kasy Cie to bedzie kosztowac...
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 24.10.2006, 22:08:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marko"
czy silnik, powiedzmy z przebiegiem ok 150 tys, jezdzacy na mineralu, zuzywajacy powiedzmy ok 1l oleju na 10 tys warto modyfikowac

Zmiany w silniku i tak muszą zacząć się od przywrócenia pełnej sprawności jednostce napędowej, ale biorąc pod uwagę, że chcesz z 60 zrobić 80KM czyli zwiększyć moc o ponad 30% to wiązałoby się to z całkowitą i dość gruntowną przebudową silnika...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 24.10.2006, 22:19:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
całkowitą i dość gruntowną przebudową silnika...
...ktora kosztowałaby Cie tyle lub wiecęj, niz przesiadka na mocniejszą
benzynę lub dieselka... Proponuję pogadać z Jokerem, z tego co slyszalem,
ma bogate i niestety niezbyt miłe doswiadczenia z tuningiem swojej rakiety...
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #4 - Środa, 25.10.2006, 02:23:15 - NIEPRZECZYTANA »

marko, jakbyś napisał w podpisie (taka funkcja jest w "profilu") jakie masz auto, to by zaoszczędziło wszystkim szukania o co Ci konkretnie chodzi.

Jeśli chodzi o niedoładowane silniki benzynowe to jest tak jak chłopaki piszą - koszty kilkakrotnie przewyższają korzyści (przy takich silnikach). Poza tym takie poważne przeróbki (zakładając, że jednak zrobisz najpierw remont silnika, a potem przerabianko) wiązą się ze znacznym skróceniem okresu wymiany np. oleju. Koszt eksploatacji auta wzrósłby nie tylko ze względu na większą ilość spalanego paliwa. Lepiej więc zainwestować w mocniejsze auto (taniej i bezpieczniej)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #5 - Środa, 25.10.2006, 04:38:31 - NIEPRZECZYTANA »

sprzedam ci moj  niebioracy oleju silnik  za 800 pln juz porobiony , teraz ide do pracy jak wruce to cos wiecej napisze  w tym temacie bo teraz czas goni   :papa:
Zapisane

SMERU
Gość



« Odpowiedz #6 - Środa, 25.10.2006, 08:15:26 - NIEPRZECZYTANA »

ja tam jestem pelen podziwu dla jokera. to co zrobil to bajka chyba w pelni przemyslana i profesjonalna. widac w tym pasje. ja niestety mam za mala wiedze i pieniadze oraz instalacje LPG.
joker mam pytanko a jak wzrasta spalanie przy tych przerobkach?
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Środa, 25.10.2006, 12:19:01 - NIEPRZECZYTANA »

No joker, to "wymiatacz" w naszym klubie  :ok: Tylko watpię, żeby te przeróbki dały mu 20 KM :neutral: jak się marko spodziewa.. Ale jestem pełen podziwu i uznania
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #8 - Środa, 25.10.2006, 13:21:35 - NIEPRZECZYTANA »

wiec tak   po koleji  dolot ze stozkiem  , przerobka  kolektora ssacego - usuniecie podgrzewacza ,  obrobka kolektorow  dolot i wylot , powiekszone i  wypolerowane kanaly w glowicy  , skrucone prowadnice zaworowe ,  walek  gt swiatek  , przelotowy uklad wydechowy  , korekta zaplonu  paliwo tylko  98 ,  no i autko wedluch g techa  rozpedza sie srednio w  10 s  do setki   ,  
ale jak to sie mowi  narobilem sie  przy tym silniku  sporo  ale  potecial  rosnie  i przez zime robie swapa  na cos  powyzej  130 koni  to minimum  
wiec silnik  jest na sprzedaz  jak i wsumie skrzynia  i podzespoly itp    za  silnik chce  800 pln  jest jeszcze w aucie wiec mozna sprawdzic  , planuje go wyciagnac zaraz po nowym roku  ,  jak  by ktos byl zainteresowany to powiem tylko tyle ze sam  walek u swiatka  kosztowal mnie  750 pln  a za silnik  z tym walkiem w promocji  oddam za 800 pln bez targowania   silnik to  ABD  1,4  rok  95  
co  do dlubania silnika to najpierw trzeba go doprowadzic do  seryjnego stanu i dopiero wtedy  zabrac sie za tuning  bo inaczej to sie gryzie
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» tuning a stan silnika
Skocz do: