+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Padły zegary....
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Padły zegary....  (Przeczytany 26290 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
daniels81
Gość



« Odpowiedz #15 - Piątek, 04.04.2008, 16:09:43 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj w tym watku ;)
Zapisane
Arrek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: okolice LUBLINA
Samochód: Ibiza 95r ABD 1.4 + LPG

« Odpowiedz #16 - Piątek, 29.08.2008, 20:59:53 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich Forumowiczów w swoim pierwszym poście :P
Od nie dawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Ibizy z95 roku z silnikiem benzynowym 1.4.
nie zawsze działa mi prędkościomierz jak wciskam przycisk do resetowania przejechanych km to zaczyna działać wskazówka prędkości. Ma ktoś radę na to. Mam takie zegary



od KYS: Używaj opcji szukaj. Staraj się zadawać pytania w wątkach związanych z tematem.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 31.08.2008, 21:45:08 wysłane przez KYS » Zapisane
paluch
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Ibiza 95', 1.4 ABD

« Odpowiedz #17 - Sobota, 30.08.2008, 01:43:05 - NIEPRZECZYTANA »

Może być kilka powodów ale z własnego doświadczenia powiem Ci że możliwe ze wystarczy oczyścić wtyczkę od strony skrzyni biegów. Miałem takie same problemy, wyczyściłem wtyczkę (zapuściłem tam spray Kontakt) i po problemie. Może u Ciebie będzie to samo. Wtyczkę prosto zlokalizować stojąc z przodu auta masz 2 kable do skrzyni (jeden od biegu wstecznego a drugi od prędkości właśnie) najlepiej oczyść oba:)
pozdrawiam
Zapisane
miculek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 2000 r. 1,9 TDi VSSZZZ6KZ1RXXXXXX

« Odpowiedz #18 - Środa, 02.09.2020, 17:08:55 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzewam kotleta ;)
Witajcie (bo nie pamiętam czy się witałem).
I mi padły zegary, w trakcie jazdy: nie działa obrotomierz, prędkościomierz, kilometromierz ;), wskaźnik poziomu paliwa, temp., kontrolki. Działają kierunki, i kontrolki świateł. Jak dojechałem na miejsce i zgasiłem auto już nie wyjechałem. Auto odpali (zegary dalej nic) i po chwili gaśnie. Auto musiałem zholować. Domyślam się, że auto gasi immobilaizer. Bezpieczniki sprawdzałem, przekaźniki wyciągałem i wkładałem ponownie. Być może są jeszcze jakieś ukryte bezpieczniki i przekaźniki. Obawiam się, że mógł paść Ecu, czy tak? Moim zdaniem brak prądu tylko gdzie się zgubił. Auto mam od maja, przyjechało na lawecie i pomału przywracam je do używalności (turbina, łożysko, świece itp.). Przed zdarzenie paliły się kontrolki bo jeszcze nic nie kasowałem: abs, wykrzyknik, świece, tylna klapa, więcej nie pamiętam.
Teraz rozbieram zegary (jeszcze tylko zza kierownicy wyciągnąć muszę) i przydałby się schemat instalacji od zegarów co mógłbym sprawdzić ciągłość przewodów, a może inne sugestie?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #19 - Piątek, 04.09.2020, 06:00:21 - NIEPRZECZYTANA »

Trzeba by zdobyś taki sam zegar na podmiankę to wtedy by było pewne czy to zegary padły
i ewentualnie zgrać ze sterownikiem odnośnie imo.
Czasem zegary od angola można wyrwać za 20-30 PLN
W zegarach moga byc zimne luty , ....albo pamięc sie wysypała i wtedy to juz raczej wymiana.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
miculek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 2000 r. 1,9 TDi VSSZZZ6KZ1RXXXXXX

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 06.09.2020, 18:40:14 - NIEPRZECZYTANA »

Rozebrałem zegary. Poprawiłem luty wtyczek i złożyłem. Zegary dalej nic nie pokazują ale pojawił się nowy objaw: po przekręceniu kluczyka słychać trrrrrrrrr cały czas.
Sprawdziłem, to przekaźnik 109. Wyciągnąłem, poprawiłem luty i jest bez zmian, tj. po przekręceniu na zapłon na zegarach nic i terkotanie przekaźnika 109.
Do przekaźnika dochodzi napięcie 12,8V (sprawdzone w gnieździe), do kostki stacyjki też dochodzi napięcie (sprawdzone we wtyczce którą się wpina do stacyjki), masa na silniku jest, pobór prądu "w spoczynku" w granicach 12 mA. Na który pin w zegarach podać napięcie, są 2 wtyczki niebieska i zielona?
Próbowałem "na krótko" odpalić z wtyczki stacyjki ale spaliłem bezpiecznik 10A (czerwony) jeszcze nie wiem od czego.
Aktualizacja 12.09.20: a więc okazało się, że zapomniałem o kabelku masowym przy ECU w podszybiu (był podejrzany o zalanie), jakoś tak go zakręciłem, że go nie zauważyłem przy składaniu. Prawdopodobnie to był objaw, że przekaźnik 109 terkotał. Po złożeniu wróciło do stanu pierwotnego czyli nie pokazują się kontrolki i auto po odpaleniu zaraz gaśnie. Pokazuje tylko stan kilometrów po prawej stronie.
Kostka stacyjki sprawdzona. Z niej wychodzi zielony kabelek (jest 12V z hakiem) i ten kabelek idzie na licznik (sprawdzałem ciągłością przewodów na multimetrze).
Sprawdziłem napięcia na wtyczkach idących do licznika: bez zapłonu, niebieska wtyczka: pin23 12,71V, pin22 0,6V, pin25 4,62V, masa na pinach 2,9,12,16,24,26,27; wtyczka zielona: pin11 12,35V, masa na pinach 19 i 30.
Stan po zapłonie: niebieska pin3 11,77V, pin13 skacze od 0 do ok. 7,5V, pin14 9,3V, pin22 0,6V, pin23 12,5V, pin25 11,19V, pin30 12,5V, pin32 11,99V; zielona: pin11 12,17V, pin28 8,42V.
Mógłby ktoś zweryfikować?
Czy schematy z załącznika (93-99r.) są takie same dla rocznika 2000?
Aktualizacja 16.09.20: sprawdzony zawór n109 na pompie, jest napięcie, mimo wszystko podpięty bezpośrednio do akumulatora -> sytuacja bez zmian.
Dziś też dostałem inny licznik. Podpięty -> też brak kontrolek i nic nie pokazuje. Czyli co, ECU padł?
Aktualizacja 22.09.20: auto odpalone i jeździ.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.09.2020, 08:39:41 wysłane przez miculek » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Padły zegary....
Skocz do: