Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Licznki i lampki kontrolne
»
Padły zegary....
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Padły zegary.... (Przeczytany 26268 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
daniels81
Gość
Odp: Padły zegary....
«
Odpowiedz #15 -
Piątek, 04.04.2008, 16:09:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Poczytaj w tym watku
Zapisane
Arrek
Świeżak
Offline
Skąd: okolice LUBLINA
Samochód: Ibiza 95r ABD 1.4 + LPG
Ibiza zegary
«
Odpowiedz #16 -
Piątek, 29.08.2008, 20:59:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam wszystkich Forumowiczów w swoim pierwszym poście
Od nie dawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Ibizy z95 roku z silnikiem benzynowym 1.4.
nie zawsze działa mi prędkościomierz jak wciskam przycisk do resetowania przejechanych km to zaczyna działać wskazówka prędkości. Ma ktoś radę na to. Mam takie zegary
od KYS: Używaj opcji szukaj. Staraj się zadawać pytania w wątkach związanych z tematem.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 31.08.2008, 21:45:08 wysłane przez KYS
»
Zapisane
paluch
Świeżak
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: Ibiza 95', 1.4 ABD
Odp: Ibiza zegary
«
Odpowiedz #17 -
Sobota, 30.08.2008, 01:43:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Może być kilka powodów ale z własnego doświadczenia powiem Ci że możliwe ze wystarczy oczyścić wtyczkę od strony skrzyni biegów. Miałem takie same problemy, wyczyściłem wtyczkę (zapuściłem tam spray Kontakt) i po problemie. Może u Ciebie będzie to samo. Wtyczkę prosto zlokalizować stojąc z przodu auta masz 2 kable do skrzyni (jeden od biegu wstecznego a drugi od prędkości właśnie) najlepiej oczyść oba:)
pozdrawiam
Zapisane
miculek
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Cordoba 2000 r. 1,9 TDi VSSZZZ6KZ1RXXXXXX
Odp: Padły zegary....
«
Odpowiedz #18 -
Środa, 02.09.2020, 17:08:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Odgrzewam kotleta
Witajcie (bo nie pamiętam czy się witałem).
I mi padły zegary, w trakcie jazdy: nie działa obrotomierz, prędkościomierz, kilometromierz
, wskaźnik poziomu paliwa, temp., kontrolki. Działają kierunki, i kontrolki świateł. Jak dojechałem na miejsce i zgasiłem auto już nie wyjechałem. Auto odpali (zegary dalej nic) i po chwili gaśnie. Auto musiałem zholować. Domyślam się, że auto gasi immobilaizer. Bezpieczniki sprawdzałem, przekaźniki wyciągałem i wkładałem ponownie. Być może są jeszcze jakieś ukryte bezpieczniki i przekaźniki. Obawiam się, że mógł paść Ecu, czy tak? Moim zdaniem brak prądu tylko gdzie się zgubił. Auto mam od maja, przyjechało na lawecie i pomału przywracam je do używalności (turbina, łożysko, świece itp.). Przed zdarzenie paliły się kontrolki bo jeszcze nic nie kasowałem: abs, wykrzyknik, świece, tylna klapa, więcej nie pamiętam.
Teraz rozbieram zegary (jeszcze tylko zza kierownicy wyciągnąć muszę) i przydałby się schemat instalacji od zegarów co mógłbym sprawdzić ciągłość przewodów, a może inne sugestie?
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Padły zegary....
«
Odpowiedz #19 -
Piątek, 04.09.2020, 06:00:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Trzeba by zdobyś taki sam zegar na podmiankę to wtedy by było pewne czy to zegary padły
i ewentualnie zgrać ze sterownikiem odnośnie imo.
Czasem zegary od angola można wyrwać za 20-30 PLN
W zegarach moga byc zimne luty , ....albo pamięc sie wysypała i wtedy to juz raczej wymiana.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
miculek
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Cordoba 2000 r. 1,9 TDi VSSZZZ6KZ1RXXXXXX
Odp: Padły zegary....
«
Odpowiedz #20 -
Niedziela, 06.09.2020, 18:40:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Rozebrałem zegary. Poprawiłem luty wtyczek i złożyłem. Zegary dalej nic nie pokazują ale pojawił się nowy objaw: po przekręceniu kluczyka słychać trrrrrrrrr cały czas.
Sprawdziłem, to przekaźnik 109. Wyciągnąłem, poprawiłem luty i jest bez zmian, tj. po przekręceniu na zapłon na zegarach nic i terkotanie przekaźnika 109.
Do przekaźnika dochodzi napięcie 12,8V (sprawdzone w gnieździe), do kostki stacyjki też dochodzi napięcie (sprawdzone we wtyczce którą się wpina do stacyjki), masa na silniku jest, pobór prądu "w spoczynku" w granicach 12 mA. Na który pin w zegarach podać napięcie, są 2 wtyczki niebieska i zielona?
Próbowałem "na krótko" odpalić z wtyczki stacyjki ale spaliłem bezpiecznik 10A (czerwony) jeszcze nie wiem od czego.
Aktualizacja 12.09.20: a więc okazało się, że zapomniałem o kabelku masowym przy ECU w podszybiu (był podejrzany o zalanie), jakoś tak go zakręciłem, że go nie zauważyłem przy składaniu. Prawdopodobnie to był objaw, że przekaźnik 109 terkotał. Po złożeniu wróciło do stanu pierwotnego czyli nie pokazują się kontrolki i auto po odpaleniu zaraz gaśnie. Pokazuje tylko stan kilometrów po prawej stronie.
Kostka stacyjki sprawdzona. Z niej wychodzi zielony kabelek (jest 12V z hakiem) i ten kabelek idzie na licznik (sprawdzałem ciągłością przewodów na multimetrze).
Sprawdziłem napięcia na wtyczkach idących do licznika: bez zapłonu, niebieska wtyczka: pin23 12,71V, pin22 0,6V, pin25 4,62V, masa na pinach 2,9,12,16,24,26,27; wtyczka zielona: pin11 12,35V, masa na pinach 19 i 30.
Stan po zapłonie: niebieska pin3 11,77V, pin13 skacze od 0 do ok. 7,5V, pin14 9,3V, pin22 0,6V, pin23 12,5V, pin25 11,19V, pin30 12,5V, pin32 11,99V; zielona: pin11 12,17V, pin28 8,42V.
Mógłby ktoś zweryfikować?
Czy schematy z załącznika (93-99r.) są takie same dla rocznika 2000?
Aktualizacja 16.09.20: sprawdzony zawór n109 na pompie, jest napięcie, mimo wszystko podpięty bezpośrednio do akumulatora -> sytuacja bez zmian.
Dziś też dostałem inny licznik. Podpięty -> też brak kontrolek i nic nie pokazuje. Czyli co, ECU padł?
Aktualizacja 22.09.20: auto odpalone i jeździ.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.09.2020, 08:39:41 wysłane przez miculek
»
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Licznki i lampki kontrolne
»
Padły zegary....
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...