Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Rodzaje alternatorow
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Rodzaje alternatorow (Przeczytany 48462 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #45 -
Czwartek, 30.06.2011, 21:14:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
Gdzie różnica w obciążeniu?
Raczej chodziło mi o sytuacje, gdy akumulator rozładujemy nie "o 10Ah", tylko np. o 30% i wtedy trzeba więcej prądu dostarczyć akumulatorowi o większej pojemności, co stanowi większe obciążenie dla alternatora.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #46 -
Czwartek, 30.06.2011, 21:33:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
KYS
, a jak to jest. Alternator ładuje akumulator jakim prądem? Jeżeli mamy załóżmy akumulator 30Ah i 70Ah.
Oba naładowane w 10% (styknęło na 1 odpalenie).
Odpaliliśmy samochód. W obu przypadkach alternator jest załózmy 50Ah. Jakim prądem będzie ładował aku?
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #47 -
Czwartek, 30.06.2011, 21:49:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
musisz znaleźć dla tego altka coś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ea0c99acfb2c6b6.html
no i oczywiście zależy jaki masz pobór prądu odbiorników w aucie takich jak radio światła itp...
część idzie na ładowanie a cześć na pobór
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #48 -
Piątek, 01.07.2011, 05:13:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Alternator niw jest źródłem prądowym, a źródłem napięciowym (tak ze strony elektrotechniki) i będzie ładowany prądem:
I=U/(Rw+Rs) - przy uproszczeniu, że nic więcej go nie obciąża.
Gdzie I prąd ładowania. U napięcie ładowania, Rw rezystancja wewnętrzna alternatora, Rs - rezystancja wewnętrzna akumulatora.
Nie da się prosto określić tego prądu. Alternator będzie dążył do jak najszybszego uzyskania w instalacji samochodu napięcia ładowania (ok 14,4V)
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #49 -
Poniedziałek, 14.11.2011, 20:10:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer Wtorek, 08.11.2011, 17:16:42
Wymiana altka 90A na 140A - altek z Allegro za 150 PLN
robocizna jeszcze nie płacona podam pózniej, a nie było lekko
Robocizna 100 PLN w tym troche płynu do wspomagania.
Duzo fajniej auto rano startuje na zimnym dworze .
Czuje się ,że aku lepiej doładowane.
Wrażenie- bezcenne ;0
a jaki byl powod wymiany altka?
lepiej doladowany? a jezdzisz tylko na ktorkich odcinkach?
140A to chyba z czegos nowszego?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #50 -
Poniedziałek, 14.11.2011, 22:30:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Powodem wymiany altka jest dogrzewacz płynu chłodzacego , na 3 świecach zarowych.
Po za tym mam zamiar go usprawnić tak zebym mógł go załączać, kiedy będę ja chciał a nie komputer, bo mogłby juz działac przy temp. ponizej 5*C. i sam się wyłączał np. przy 50*C temp płynu.
Alternatory sobie porównałem i te Boscha 90,120,140A są praktycznie takie same, a drobne róznice w rozstawie uchwytu łoża niwelują gwintowane tuleje które sa przesuwne.
Po za tym mam podgrzewane 2 fotele wzorowane na Recaro od Golfa IV.
A jak to nie pomoże to jeszcze elektryczną nagrzewnicę od Nisana Terano do zamontowania w
pudle nagrzewnicy, ale kupiłem ja jak jeszcze nie wiedziałem o tym,że można podgrzewać płyn chłodzący. Ale się trochę wzbraniam przed ddziurawieniem ogrinału i wydaje mi się ze te 3 świeczki
starczą bo juz mi się raz przy mrozie załączyły
ale mrozu nie ma.
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.11.2011, 22:38:17 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #51 -
Wtorek, 15.11.2011, 08:02:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale 140 nie wystepowala w leonie. Max 120.
Ja mam te wszystkie uustrojstwa o ktorych piszesz i nie wiem czy to cos zmienia w praktyce... Plyn ma 80st. Po 10km trasy z wlaczonym ogrzewaniem.
Lepiej bylo zamontowac eberka.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #52 -
Wtorek, 15.11.2011, 09:01:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie ma co sobie obiecywać po tych świeczkah w układzie wodnym. Ori w ALH miałem 120A i wystarczał. A jeżdżę raczej na krótkich trasach. Jakieś 2do4 razy 5km dziennie, czasem dalej do marketu. Prostownika w seacie nie używałem,aku 74Ah Varty był. Lepiej założyć ogrzewanie dodatkowe. W niektórych Leonach były montowane ori Eberspachera w okolicy przedniego koła (chyba lewego).
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #53 -
Wtorek, 15.11.2011, 17:54:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
To jest grzałka z Navary, którą zamieżałem kiedyś wstawić do pudła nagrzewnicy.
Takie rozwiązanie jest juz w Passatach i Octavi 2.
Ale skupiłę się na razie na 3 świeczkach podgrzewacza.
producent je zamontował ale ich sterowanie uzalerznił od wielu czynników.
Między innymi od % obciazenia akumulatora i temp w dolocie na wejsciu które kom
sobie oblicza sam bo nie ma czujnika.
Dlatego jak mam aku o porzadnej wydajności , to nie będę sie bał go obciążyć takimi grzałkami, oczywiście nie wszyskimi na raz
Jak widać temp ZASYSANEGO powietrza powinna być poniżej +5 ale czujnika nie ma
i jak silnik się porządnie nie wychłodzi to VAG pokazuje więcej niz +5* ;/
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 15.11.2011, 17:56:25 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #54 -
Wtorek, 15.11.2011, 18:30:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
Ale skupiłę się na razie na 3 świeczkach podgrzewacza.
O tych piszę. Testowałem, ale efekty marne. Na pewno ta spirala z Navary da więcej ciepełka.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #55 -
Wtorek, 15.11.2011, 19:20:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
temp w dolocie na wejsciu które kom
sobie oblicza sam bo nie ma czujnika.
czujnik jest, zintegrowany z czujnikiem cisnienia w dolocie
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
fikus911
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #56 -
Wtorek, 24.04.2012, 14:39:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam
Mam zamiar zmienić alternator z 90A na 120A ( trochę audio będzie w aucie) a dwa ze mi koło pasowe ( sprzegiełko) dokonało żywota. Znalazłem na allegro 120A z VW Golfa IV nr 028 903 028F, obecnie posiadany to 028 903 028 J, oba są bosch. I moje pytanie czy nie będzie to wpływać negatywnie na akumulator obecne mam 71Ah i czy zamontowanie i czy nie powinno być problemów z zamontowaniem go w samochodzie ( typu śruby, mocowania).
Z góry dziękuje za pomoc.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #57 -
Wtorek, 24.04.2012, 15:15:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jezeli mocowanie pasuje to same plusy takiej wymiany
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
fikus911
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #58 -
Wtorek, 24.04.2012, 23:10:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
no ja właśnie o tych mocowaniach, tutaj ma obawę, ale nr ten sam wiec winno pasować...przekonamy się , chyba nikt nie robił takiego "swap"- u
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Rodzaje alternatorow
«
Odpowiedz #59 -
Środa, 25.04.2012, 10:22:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja robiłem z 90A Bosch na 140 A Bosch.
Te stalowe tuleje przez które przechodzą 2 sruby , mocujace altka, są ruchome i można nimi regulować do szerokości łapy.
Dodam ze 3 swiece sie w zimie sprawdziły tyle ,ze uruchamiane ręcznie od temp.
poniżej +5*C, i w autku szybko robiło się ciepło a i silnik TDI szybciej łapał 90*.
Fabryczne sterowanie działa ponizej -5* i nie chciało mi się na niego czekać
Altek 140A od Altei zrobił swoje.
«
Ostatnia zmiana: Środa, 25.04.2012, 10:25:29 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Rodzaje alternatorow
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...