+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Rodzaje alternatorow
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rodzaje alternatorow  (Przeczytany 48455 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #45 - Czwartek, 30.06.2011, 21:14:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Gdzie różnica w obciążeniu?
Raczej chodziło mi o sytuacje, gdy akumulator rozładujemy nie "o 10Ah", tylko np. o 30% i wtedy trzeba więcej prądu dostarczyć akumulatorowi o większej pojemności, co stanowi większe obciążenie dla alternatora.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #46 - Czwartek, 30.06.2011, 21:33:59 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, a jak to jest. Alternator ładuje akumulator jakim prądem? Jeżeli mamy załóżmy akumulator 30Ah i 70Ah.
Oba naładowane w 10% (styknęło na 1 odpalenie).
Odpaliliśmy samochód. W obu przypadkach alternator jest załózmy 50Ah. Jakim prądem będzie ładował aku?
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #47 - Czwartek, 30.06.2011, 21:49:04 - NIEPRZECZYTANA »

musisz znaleźć dla tego altka coś takiego
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ea0c99acfb2c6b6.html
no i oczywiście zależy jaki masz pobór prądu odbiorników w aucie takich jak radio światła itp...
część idzie na ładowanie a cześć na pobór
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #48 - Piątek, 01.07.2011, 05:13:03 - NIEPRZECZYTANA »

Alternator niw jest źródłem prądowym, a źródłem napięciowym (tak ze strony elektrotechniki) i będzie ładowany prądem:
I=U/(Rw+Rs) - przy uproszczeniu, że nic więcej go nie obciąża.
Gdzie I prąd ładowania. U napięcie ładowania, Rw rezystancja wewnętrzna alternatora, Rs - rezystancja wewnętrzna akumulatora.
Nie da się prosto określić tego prądu. Alternator będzie dążył do jak najszybszego uzyskania w instalacji samochodu napięcia ładowania (ok 14,4V)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 14.11.2011, 20:10:51 - NIEPRZECZYTANA »

Wymiana altka 90A na 140A - altek z Allegro za 150 PLN
robocizna jeszcze nie płacona podam pózniej, a nie było lekko  :-\

Robocizna 100 PLN w tym troche płynu do wspomagania.
Duzo fajniej auto rano startuje na zimnym dworze .
Czuje się ,że aku lepiej doładowane.
Wrażenie- bezcenne ;0
a jaki byl powod wymiany altka?
lepiej doladowany? a jezdzisz tylko na ktorkich odcinkach?

140A to chyba z czegos nowszego?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 14.11.2011, 22:30:31 - NIEPRZECZYTANA »

Powodem wymiany altka jest dogrzewacz płynu chłodzacego , na 3 świecach zarowych.
Po za tym mam zamiar go usprawnić tak zebym mógł go załączać, kiedy będę ja chciał a nie komputer, bo mogłby juz działac przy temp. ponizej 5*C. i sam się wyłączał np. przy 50*C temp płynu.
Alternatory sobie porównałem i te Boscha 90,120,140A są praktycznie takie same, a drobne róznice w rozstawie uchwytu łoża niwelują gwintowane tuleje które sa przesuwne.
Po za tym mam podgrzewane 2 fotele wzorowane na Recaro od Golfa IV.
A jak to nie pomoże to jeszcze elektryczną nagrzewnicę od Nisana Terano do zamontowania w
pudle nagrzewnicy, ale kupiłem ja jak jeszcze nie wiedziałem o tym,że można podgrzewać płyn chłodzący. Ale się trochę wzbraniam przed ddziurawieniem ogrinału i wydaje mi się ze te 3 świeczki
starczą bo juz mi się raz przy mrozie załączyły ;) ale mrozu nie ma.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.11.2011, 22:38:17 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 15.11.2011, 08:02:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ale 140 nie wystepowala w leonie. Max 120.
Ja mam te wszystkie uustrojstwa o ktorych piszesz i nie wiem czy to cos zmienia w praktyce... Plyn ma 80st. Po 10km trasy z wlaczonym ogrzewaniem.
Lepiej bylo zamontowac eberka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 15.11.2011, 09:01:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma co sobie obiecywać po tych świeczkah w układzie wodnym. Ori w ALH miałem 120A i wystarczał. A jeżdżę raczej na krótkich trasach. Jakieś 2do4 razy 5km dziennie, czasem dalej do marketu. Prostownika w seacie nie używałem,aku 74Ah Varty był. Lepiej założyć ogrzewanie dodatkowe. W niektórych Leonach były montowane ori Eberspachera w okolicy przedniego koła (chyba lewego).
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #53 - Wtorek, 15.11.2011, 17:54:34 - NIEPRZECZYTANA »


To jest grzałka z Navary, którą zamieżałem kiedyś wstawić do pudła nagrzewnicy.
Takie rozwiązanie jest juz w Passatach i Octavi 2.
Ale skupiłę się na razie na 3 świeczkach podgrzewacza.
producent je zamontował ale ich sterowanie uzalerznił od wielu czynników.
Między innymi od % obciazenia akumulatora i temp w dolocie na wejsciu które kom
sobie oblicza sam bo nie ma czujnika.
Dlatego jak mam aku o porzadnej wydajności , to nie będę sie bał go obciążyć takimi grzałkami, oczywiście nie wszyskimi na raz ;)

Jak widać temp ZASYSANEGO powietrza powinna być poniżej +5 ale czujnika nie ma
i jak silnik się porządnie nie wychłodzi to VAG pokazuje więcej niz +5* ;/
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 15.11.2011, 17:56:25 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #54 - Wtorek, 15.11.2011, 18:30:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Ale skupiłę się na razie na 3 świeczkach podgrzewacza.
O tych piszę. Testowałem, ale efekty marne. Na pewno ta spirala z Navary da więcej ciepełka.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 15.11.2011, 19:20:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
temp w dolocie na wejsciu które kom
sobie oblicza sam bo nie ma czujnika.
czujnik jest, zintegrowany z czujnikiem cisnienia w dolocie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
fikus911 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN

« Odpowiedz #56 - Wtorek, 24.04.2012, 14:39:38 - NIEPRZECZYTANA »

witam

Mam zamiar  zmienić alternator  z  90A na 120A ( trochę audio będzie w aucie)  a dwa  ze mi  koło pasowe ( sprzegiełko)  dokonało żywota. Znalazłem na allegro 120A z  VW Golfa IV  nr 028 903 028F,  obecnie posiadany to 028 903 028 J, oba są bosch. I moje pytanie  czy nie będzie to wpływać negatywnie na akumulator obecne mam 71Ah i  czy zamontowanie i czy nie powinno być problemów z zamontowaniem  go w samochodzie ( typu śruby, mocowania).

Z góry dziękuje za pomoc.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Wtorek, 24.04.2012, 15:15:19 - NIEPRZECZYTANA »

Jezeli mocowanie pasuje to same plusy takiej wymiany
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
fikus911 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN

« Odpowiedz #58 - Wtorek, 24.04.2012, 23:10:16 - NIEPRZECZYTANA »

no ja właśnie o tych mocowaniach, tutaj ma obawę, ale nr ten sam  wiec winno pasować...przekonamy się  , chyba nikt nie robił takiego "swap"- u
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #59 - Środa, 25.04.2012, 10:22:20 - NIEPRZECZYTANA »

Ja robiłem z 90A Bosch na 140 A Bosch.
Te stalowe tuleje przez które przechodzą 2 sruby , mocujace altka, są ruchome i można nimi regulować do szerokości łapy.

Dodam ze 3 swiece sie w zimie sprawdziły tyle ,ze uruchamiane ręcznie od temp.
poniżej +5*C, i w autku szybko robiło się ciepło a i silnik TDI szybciej łapał 90*.
Fabryczne sterowanie działa ponizej -5* i nie chciało mi się na niego czekać ;)
Altek 140A od Altei zrobił swoje.
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.04.2012, 10:25:29 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Rodzaje alternatorow
Skocz do: