+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba i problem z wolnymi obrotami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba i problem z wolnymi obrotami  (Przeczytany 33800 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
marcinos
Gość



« Wtorek, 25.10.2005, 07:02:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Posiadam Cordobę z 97, silnik 1.4 AEX, od jakiegoś czasu mam problemy z wolnymi obrotami przy zilnym silniku. Są bardzo niskie a często silnik wręcz gaśnie. Jak się rozgrzeje to wszystko jest ok.
Wymieniłem kopułkę, palec, świece, przewody wn mam ok. Komputer pokazywał błąd sony lambda, która podawała nieodpowiednie napięcie, ją również wymieniłem.
Mechanik przeczyścił przepustnicę i niby ją zaadaptował. Pojawił się niestedy znowu błąd regulacji biegu jałowego. Zaproponowałem przeczyszczenie silnika krokowego, on na to odpowiedział, że tu nie ma silnika krokowego, tylko jest automatyczny regulator przepustnicy i prawdopodobnie on jest uszkodzony ponieważ w czasie adaptacji nie tak jak trzeba przechylał przepustnicę. Czy rzeczywiście nie ma tu silnika krokowego? Nie można przeczyścić regulatora tylko trzeba go wymieniać? Koszt jest dość wysoki. Może ma ktoś pomysł co jeszcze mogę zrobić?
Ostatnio "odkryłem", że jak mam po odpaleniu problem z obrotami to wystarczy na chwilę wcisnąć gaz tak do około 5000 obrotów, po odpuszczeniu obroty są w porządku, stoją w okolicach 800. Winika z tego jakby się coś blokowało i automat nie może tego odblokować, tylko samodzielne wciśnięcie gazu odblokowuje ten element.
Co to może byc? Co warto sprawdzić? Proszę o pomoc.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 25.10.2005, 09:58:04 - NIEPRZECZYTANA »

Chopie poszukaj tematu o bujajacych obrotach w silnikach benzynowych
bo juz mi siem pisac nie chce .
Gdzies tu dokładnie opisałem jak to siem robi sprayem Stp do czyszcz. przepusnic.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 25.10.2005, 11:03:49 - NIEPRZECZYTANA »

jak czyszczonko i adaptacja nie pomogło to tylko wymiana całej przepustnicy, tam więcej nie ma już co czyścić
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 25.10.2005, 13:29:20 - NIEPRZECZYTANA »

Odpukac ,jeszce się nie spotkałem zeby nie pomogło ,ale nigdy nie mów nigdy :D
W minioną sobotę uratowałem VW polo od wymiany przepustnicy :D
No i koniecznie proszę dbac o terminową wymianę filtru powietrza
ja wymieniam co 10 000. Raz sie spózniłem to musiałem czyscic 3 razy :?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 25.10.2005, 13:40:48 - NIEPRZECZYTANA »

Mam  dokladnie ten sam motorek i po czyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymywaly sie na ok 2-3 tys. okazalo sie ze jednak nie byla dobrze wyczyszczona, psiknalem jej WD-40 i jest si wiec moze i ty sprobuj tylko nie zalej jej tam bez opamietania, powinno pomoc,  a co do krokwca to tam chyba jednak jest silniczek w tej czarnej obudowie ja go nie rozkrecalem ale moze warto zajrzec, tylko [glow=red]PRZESTROGA [/glow]nie odkrecaj klapki od oski bo dopiero beda jaja, sprobuj wdkiem i zobaczysz co bedzie.

[ Dodano: 2005-10-25, 15:01 ]
oto link, poczytaj i dzialaj
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=62.0&highlight=faluj++obroty
powodzenia
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 25.10.2005, 14:53:37 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem okazje zdjąc przepustnicę w swoim autku.
po odkreceniu jakiegos dekielka oczom moim ukazay się grube tryby
i szczotki slizgajace się po weglowej (chyba ) ścieżce.
Pewnie okreslaja połozenie przepustnicy ,taki potencjometr
Wszystko napedzane przez  silniczek ( no własnie krokowy) tylko on się nie kreci w kółko, jedynie robi takie małe ruchy które poprzez te tryby uchylają przepustnicę.
czyściutko tam było i sterylnie bo dekielek ma gumową uszczelke i nic tam się nie syfi.
Polecam jednak STP poniewaz jest to srogek rozpuszczający oleje i nagary tak ze po czyszczeniu przepustnica błyszczy sie jak lustro i tak ma byc.
moim zdaniem wd40 nie jest tak agresywny by szybko rozpuscic te brudy w przepustnicy.
  8)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 25.10.2005, 14:55:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Odpukac ,jeszce się nie spotkałem zeby nie pomogło ,ale nigdy nie mów nigdy


ja się spotkałem, w poprzedniej cordi musiałem przepustnicę wymieniać  :cry:
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
marcinos
Gość



« Odpowiedz #7 - Wtorek, 25.10.2005, 15:47:15 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za wszystkie rady.
Niby mechanik czyścił przepustnicę ale nie zaszkodzi abym sam to zrobił.
Kupię STP i zabieram się za czyszczenie. Rozumiem, że robię to przy włączonym silniku. Pryskam w przepustnicę i co jakiś czas pociągam za linkę. Jeśli się mylę to wyprostujcie. Dużo tam tego lać? Czy po takim czyszczeniu adaptowaliście przepustnicę?  Jeśli tak to czekaliście aż zakręci wiatrak od chłodnicy? Rozumiem, że w tym czasie nie wciskam gazu ale boję się, że silnik może nie chcieć pracować na wolnych obrotach i zechce mu sie zgasnąć :) .
Czy brak adaptacji przepustnicy może się właśnie tak objawiać jak u mnie, że po puszczeniu gazu przepustnica się za bardzo zamyka i silnik gaśnie? Dlaczego jak przygazuje do 3,5tys obrotów to wszystko jest tip top? Co to może zmieniać?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 25.10.2005, 16:39:25 - NIEPRZECZYTANA »

Pryskasz STP
Silnik sie krztusi
dodajesz gazu zeby nie zgasł
jak dostanie obrotów pryskasz
spadaja
dodajesz gazu  i pryskasz
spadaja
dodajesz ,pryskasz
i tak w kółko az sie bedzie SLICZNIE  błyszczec i tam gdzie sie przepustnica rusza w gardzieli i cała gardziel

Potem odłączasz aku i idziesz po piwo
jak wrócisz (Tylko nie pij,a jak wypiłes to nie jedz :D )
podłaczasz
sprawdzasz moze byc jakies 1200 ale po ostygnieciu silnika wraca na 900
Jesli sie bujaja znowu trza wszystko powtórzyć :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Środa, 26.10.2005, 20:32:39 - NIEPRZECZYTANA »

Po co w tym całym zabiegu odłączać akume ???

[ Dodano: 2005-10-26, 21:38 ]
Już znalazłem  :D  w innym temacie  :D
Ładnie i przejrzyście opisane - powinno by dodane do jakiegoś tematu z PORADAMI.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #10 - Sobota, 22.12.2007, 18:04:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Też już przerabiałem problemy z obrotami, co skutkowało wymianą przepustnicy, sterownika i sondy lambda.

Dziś problem się odnowił ( po 10 miesiącach idealnej jazdy ). Ale w przeciwieństwie do innych mój silnik, bez różnicy czy ciepły czy zimny ma niskie obroty ( 400-500) i nie szaleją. Również po odpaleniu nie wchodzi na wyższe ( ssanie ).

Kable zmieniałem niecały rok temu.
Czy może to być kwestia świec? Podczas jazdy auto nie szarpie ani nie przerywa.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Sobota, 22.12.2007, 18:18:11 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem taki przypadek i winna była przepustnica. VAG to pokazał.
Padł w niej jakiś obwód i nie uchylała się dla "ssania " przy zimnym silniku.
Kupiłem urzywkę na Allegro i poddałem adaptacji . I po sprawie.
Trzeba sprawdzić VAGiem .
Przy okazji mechanik mi doradził żeby max co 15 tys. ją czyścić  :!:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #12 - Sobota, 22.12.2007, 18:20:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, mam ją jeszcze na gwarancji bo dokładnie 23 lutego ją zakupiłem i mi elektronik zamontował.
Czy na forum jest informacja krok po kroku jak dojść do przepustnicy?Wystarczy zdjąć filtr z obudową, i tam już jest przepustnica?
No ja zrobiłem na nowej ok 12 000km
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.12.2007, 18:22:15 wysłane przez kaszeszczuk » Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 23.12.2007, 07:38:23 - NIEPRZECZYTANA »

E... to ja na starej orginalnej około 180 kkmów. Przepustnica to taka metalowa nieregularna "puszka pod filtrem powietrza ,o ile filtr masz nad nią, bo filtr moze być z boku ,a do przepustnicy idzie wtedy rura gumowa.Ogólmie przepustnica znajduje się na kolektorze ssącym i idzie do niej cięgno "gazu".
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 23.12.2007, 07:42:37 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 23.12.2007, 09:08:28 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, mniej więcej kojarzę. Czyli po zdjęciu filtra ( bo mam nad kolektorem ) od razu będę miał przepustnice. Na razie nie będę czyścił, bo elektryk będzie miał pretekst w przypadku, gdy czyszczenie nie pomorze i mi jeszcze nie uzna gwarancji.

Wiem, że nie wymieniałem świec już od dłuższego czasu, a jak miałem uszkodzony kabel napięcia to tez mi trzymał takie niskie obroty, tylko, że dodatkowo przerywał podczas jazdy
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba i problem z wolnymi obrotami
Skocz do: