+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 30   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 255404 razy)
0 użytkowników i 20 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #30 - Czwartek, 22.06.2006, 17:56:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Zazwyczaj do stacyjki podłączony jest jeden przewód, który ma 12V przed przekręceniem kluczyka. Napięcie to zanika po przekręceniu kluczyka i tym można by 'sterować' działanie kluczyka...
Nie rozumiem o jaki kabel chodzi.
Wiem jak ma to dzialac dlatego zaproponowalem ta kontrolke.
Ale nie rozmumiem o jaki kabel Ci chodzi.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #31 - Czwartek, 22.06.2006, 18:20:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Nie rozumiem o jaki kabel chodzi.
Wiem jak ma to dzialac dlatego zaproponowalem ta kontrolke.
Ale nie rozmumiem o jaki kabel Ci chodzi.

Dlatego jak bym miał schemat rzeczywistego podłączenia stacyjki było by łatwiej  ;-)

Przyznam się, że ja też nie rozumiem o co chodzi z podłączaniem przycisku rozrusznika przez kontrolke ładowania...  :niewiem:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 22.06.2006, 18:58:06 - NIEPRZECZYTANA »

To my sle nie rozumiemy  :zakrecony:
Wydaje mi sie ze nie ma takiego kabla na ktorym prad znika po przekreceniu stacyjki.
Co do kontrolki to jest tak:
- kontrolka gasnie po odpaleniu samochodu
- podlaczmy cewke przekaznika rownolegle do kontrolki
- gdy kontrolka gasnie przekaznik sie rozwiera i odcina prad sterowania odpalaniem i podsiwetlanie gasnie
Obwod kontrolki powinien sie dac obciazyc przekaznikiem.
To jest tylko teoria i nie testowalem tego ale powinno sie udac. Napewno nie da sie tego zrobic z kontrolka oleju.
Jasne?

[ Dodano: 2006-06-22, 20:03 ]
Hehe wpadlem na jeszcze jeden pomysl  :mrgreen:  calkiem nie konwencjonalny.
Podlaczyc sie to czujnika od recznego
- samochod uda sie tylko odpalic na zaciagnietym recznym  :hmm:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 22.06.2006, 19:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Wydaje mi sie ze nie ma takiego kabla na ktorym prad znika po przekreceniu stacyjki.

Niestety nie znalazłem schematu podłączenia stacyjki - jak bym miał takowy, sprawa wyjaśniła by się...

Cytat: "raby"
Obwod kontrolki powinien sie dac obciazyc przekaznikiem.

Jeżeli podłączysz cewkę przekaźnika równolegle do kontrolki (żarówki) to żarówka przestanie świecić się... (rezystancja cewki jest mniejsza niż żarówki)

Ja jednak szukał bym takiego sposobu, żeby nie trzeba było np. zaciągać ręcznego, trąbić, włączać światła, wycieraczki, czy otwierać prawe drzwi  :mikolaj:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #34 - Czwartek, 22.06.2006, 19:39:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Jeżeli podłączysz cewkę przekaźnika równolegle do kontrolki (żarówki) to żarówka przestanie świecić się... (rezystancja cewki jest mniejsza niż żarówki)
no nie wiem... powinno sie udac. Ale nie chce mi sie rozbierac licznika zeby to udowadnic. Ale ten patent z recznym na 100% by zadzialal  :ok:

[ Dodano: 2006-06-22, 20:41 ]
A moze wciskac hamulec zeby zapalac?  :ok:
PS. Normalnie szlak mnie w domu trafia i wymyslam rozne historie.  :czytaj:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #35 - Czwartek, 22.06.2006, 19:53:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
PS. Normalnie szlak mnie w domu trafia i wymyslam rozne historie.  :czytaj:

To trzeba iść samochód umyć i odkurzyć, a nie główkować  :ok:

Stosowanie takich patentów do uruchamiania samochodu ma tą wadę, że człowiek w sytuacji stresowej zazwyczaj o nich zapomina (np. jak samochód zgaśnie na środku skrzyżowania i wszyscy trąbią  :mrgreen: )
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #36 - Czwartek, 22.06.2006, 20:05:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
To trzeba iść samochód umyć i odkurzyć, a nie główkować  

Jak pojade na wioske to tak zrobie... niby sie ucze do desji i siedze na klubie ciagle  :hmm:
Ale to z kontrolka powinno sie udac na 90% radze sprobowac najpierw...
Cytat: "KYS"
Stosowanie takich patentów do uruchamiania samochodu ma tą wadę, że człowiek w sytuacji stresowej zazwyczaj o nich zapomina (np. jak samochód zgaśnie na środku skrzyżowania i wszyscy trąbią  )
Jak by jechal ktos naszym samochodem z takim patentem to by sie spocil niezle  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kobi07
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Blachownia

« Odpowiedz #37 - Piątek, 23.06.2006, 06:56:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
...zaciągać ręcznego, trąbić, włączać światła, wycieraczki, czy otwierać prawe drzwi  :mikolaj:


Buahhaha dobre. Ale dyskusja. Jest wiele sposobow zeby to zaczelo dzialac w sposob jaki chce. Lampki ladowania oleju, czujnik recznego, mierzenie voltow (mniejsze od 13 --> silnik stoi, wieksze od 13 silnik pracuje) itd... wszytsko ladnie pieknie no ale do czasu awarii ktorejs z tych funkcji. Ale nawet po awari mam gdzies... bo jedenynie co by sie dzialo to gdzyby caly czas sie swiecila kontrolka ladowania to i by byl aktywny ten klawisz. Nie wiem czy jest sens brnac az tak daleko w takie rozwiazanie. Jezeli zrobie to zrobie to jak najprosciej, tak ze po przekreceniu kluczyka i ogrzaniu swiec dopiero wciskam przycisk i auto odpala i tyle mi starczy. A sam przycisk zamontuje tak zeby nawet przez przypadke go nie tyrpnac...
Jezeli juz to mozna zawsze zmierzyc obroty silnika na wale czy wprost sie wpiac w komputer i odczytac wskazanie obotomierza i wtedy mniej niz 400 --> kicha, wiecej niz 400 silnik pracuje itp. To by bylo najbezpieczniejsze. Ale zrobic to by trzeba juz chyba na jakims mikroprocesorze. A jak juz bedzie mikroprocesor to czemu go nie zaprogramowac tak zeby tez przycisk jeszcze gasil silnik itp itd... Tylko czy jest sens, jak ktos ma czas, wiedze i checi to prosze bardzo ja niestety czasu nie mam, wiedza jako tako  :mrgreen:

Pozdrawiam... i dziekuje za dyskusje...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #38 - Piątek, 23.06.2006, 07:45:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kobi07"
... bo jedenynie co by sie dzialo to gdzyby caly czas sie swiecila kontrolka ladowania to i by byl aktywny ten klawisz. Nie wiem czy jest sens brnac az tak daleko w takie rozwiazanie. Jezeli zrobie to zrobie to jak najprosciej,

To jest najprostrze rozwiazanie. Gdyby kontrolka swiecila to by przycisk dzialal i tyle. Ale przeciez nie bedziesz tak jezdzic bo i tak akumulator panie i trzeba bedzie zrobic ladowanie.
Do lampki oleju nie da sie podlaczyc bo podczas zapalania ona tez gasnie, moze zgasnac szybciej niz silnik odpali i by byla kaszana z takim odpalaniem  :neutral:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #39 - Piątek, 23.06.2006, 10:21:04 - NIEPRZECZYTANA »

Zainspirowała mnie trochę ta dysputa na temat przycisku startowego. Mam  jedno pytanie. Jak realizowane jest gasnie silnika z pomocą przekręcania kluczyka w stacyjce ?? Chodzi mi o to co się dzieje przy samym silniku. Zamyka się przepustnica ??
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #40 - Piątek, 23.06.2006, 10:53:29 - NIEPRZECZYTANA »

Przy gaszeniu wylanczany jest prad. Pompa, wtryski, zaplon...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kobi07
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Blachownia

« Odpowiedz #41 - Środa, 28.06.2006, 08:03:35 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra zrobilem.... nie nie przycisk, pojechalem do speca od dorabiania kluczykow i w 15 minut mi to zrobil. Jakas pletwa sie posyla ale nie chcial powiedziec co i jak. Kostzowalo mnie to 70 dyszek ale teraz stacyjka chodzi jak malina.
Dzieki za dyskusje... a przycisk kiedys mozna z nodow zrobic... ale tylko dla bajeru...
Zapisane
kedar00
Gość



« Odpowiedz #42 - Wtorek, 16.01.2007, 08:11:57 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich, chciałem nadmienić wam że od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem mojego seata 1.9 tdi,świece nówki boscha, wtryski nowe boscha, pompa wyregulowana, czujnik temp. sprawdzany i jest dobry (tzn. mechanik mi sprawdzał). a przy tych temperaturach co mamy rankiem muszę go dwa trzy razy chełtać zanim odpali. garażuję go pod chmurką. pozdrawiam i liczę na pomoc z waszej strony.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #43 - Wtorek, 16.01.2007, 08:18:31 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz na świecach czy jest podawane napięcie w czasie rozruchu....miernikiem,
bo to ze sie lampka pali nie musi oznaczać ze swiece się żarzą.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #44 - Wtorek, 16.01.2007, 08:20:30 - NIEPRZECZYTANA »

Może być uszkodzony przekaźnik 109,lub zawór N109.

Tracer TDI powinno odpalić nawet z niesprawnymi świecami  ;-)  tym bardziej że nie ma mrozu.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 30   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Skocz do: