+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 30   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z odpalaniem  (Przeczytany 252568 razy)
0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.
DzieX
Gość



« Odpowiedz #210 - Sobota, 09.01.2010, 00:55:53 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tez bym na darmo kasy nie wydawał.
Zapisane
piotrekk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: IBIZA - 2000 - ASV

« Odpowiedz #211 - Poniedziałek, 11.01.2010, 12:11:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ja miałem 4xbosh, nie wiem ile już miały lat ale działały wszystkie. Mimo to auto słabiutko odpalało, za 3-4 razem długiego kręcenia.
Pomimo, że działały wymieniłem wszystkie na nowe beru (koszt ~100zł, wymiana we własnym zakresie.)
Efekt  :arrow:  auto nawet nie chrząknie przy odpalaniu, odpala z pierwszego kopyta.
Wniosek prosty, świece zużywają się i wymiana powinna objąć wszystkie. Wydaje mi się, że stara świeca po prostu nie osiąga właściwej temperatury.

Koszt relatywnie nieduży, nie wiem ja Was ale mnie dźwięk zarzynanego silnika przyprawiał wiele smutku i żeby go nie słyszeć wydał bym więcej niż stówkę.

Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #212 - Środa, 13.01.2010, 11:31:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: piotrekk
Pomimo, że działały wymieniłem wszystkie na nowe beru (koszt ~100zł, wymiana we własnym zakresie.)
Efekt  :arrow:  auto nawet nie chrząknie przy odpalaniu, odpala z pierwszego kopyta.
Wniosek prosty, świece zużywają się i wymiana powinna objąć wszystkie. Wydaje mi się, że stara świeca po prostu nie osiąga właściwej temperatury.

Koszt relatywnie nieduży, nie wiem ja Was ale mnie dźwięk zarzynanego silnika przyprawiał wiele smutku i żeby go nie słyszeć wydał bym więcej niż stówkę.
POPIERAM W 1000%  :pub:  :ok:  :evil: Wczoraj też zmieniłem na takie jak Ori Beru były - koszt to 85zł z wysyłką i pali od dotknięcia. Kontrolka świecy gaśnie bardzo szybko. Dla testu nie czekałem rano aż inne kontrolki zgasną tylko po zgaśnięciu tej od świec od razu przekręciłem i nawet nie zajączał tylko od "cyku" odpalił. Moim zdaniem jak trzeba parę razy już kręcić przy odpalaniu to POLECAM wymianę świec, co by nie męczyć naszych super silniczków  :nonono:  :ok:  :pub:  :evil:
Zapisane

Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #213 - Niedziela, 24.01.2010, 09:26:15 - NIEPRZECZYTANA »

Myśle że u mnie też świece do wymiany, wczoraj przy -18 z rana, odpalił za jednym kręceniem, ale wyglądało tak że obroty odrazu podskoczyły tak na 300, powoli szły do góry szarpiąc przy tym mocno i tak ze 20 - 25 sec.(dobrze że dobry akumulator)  po przekrąceniu jałowych podskoczyły troche ponad 1 tys. i ok, odpaliło, zaznaczam ze przy miejszych mrozach szybciej zapala ale też z szarpaniem. Czy to świece?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #214 - Niedziela, 24.01.2010, 09:43:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Cepan023
Czy to świece?
Gdzieś na forum jest o świecach, sprawdź je.
Zapisane

Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #215 - Niedziela, 24.01.2010, 11:00:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Gdzieś na forum jest o świecach, sprawdź je.
jest możliwość sprawdzenia "w warunkach domowych"?
Zapisane
piotrekk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: IBIZA - 2000 - ASV

« Odpowiedz #216 - Niedziela, 24.01.2010, 11:17:01 - NIEPRZECZYTANA »

Ja sprawdzałem kabelkiem. Zdejmujesz osłonę ze świec, i do każdej po kolei przykładasz kabelek od plusa z aku. jak iskrzy to działa.
Choć tak jak napisałem wcześniej u mnie działały/iskrzyły wszystkie a wymiana dała bardzo dużo. I pewnie gdybym polegał na tej metodzie i uznał, że świece są ok. to już bym wymienił rozrusznik, filtr paliwa etc. i był sporo pln-ów w plecy...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #217 - Niedziela, 24.01.2010, 11:20:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Cepan023
jest możliwość sprawdzenia "w warunkach domowych"?
zdejmij listwe ze swiec i dotykaj kawalkiem kabla koncowki swiec, podlaczonym do plusa aku
jak zaiskrzy to sprawna
a jeszcze lepszy sposob wykrecic i zabaczyc jak sie nagrzewa
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #218 - Niedziela, 24.01.2010, 14:43:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: piotrekk
Zdejmujesz osłonę ze świec, i do każdej po kolei przykładasz kabelek od plusa z aku. jak iskrzy to działa.
Cytat: raby
zdejmij listwe ze swiec i dotykaj kawalkiem kabla koncowki swiec, podlaczonym do plusa aku
jak zaiskrzy to sprawna

To chyba nie jest najlepszy sposób na sprawdzenie świecy, bo jak dotkniesz plusem do masy to też iskrzy...
Jak świeca ma przebicie do masy, to też będzie iskrzyła, a wcale nie grzeje.
Można podłączyć świece przez amperomierz i sprawdzić jaki prąd pobiera świeca - teoretycznie jedna powinna pobierać 10-12A.

Ale chyba najlepiej jest wykręcić świecę i sprawdzić czy faktycznie grzeje - trzeba uważać, zeby się nie oparzyć  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #219 - Niedziela, 24.01.2010, 14:51:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
To chyba nie jest najlepszy sposób na sprawdzenie świecy, bo jak dotkniesz plusem do masy to też iskrzy...
Jak świeca ma przebicie do masy, to też będzie iskrzyła, a wcale nie grzeje.
a swiece maja przebicie?
zreszta jakby miala zwarcie to cos innego by poszlo np przekaznik
iskrzenie przy sprawnej swiecy jest delikatne a nie tak jak plusem do masy ze mozna spawac :-X
przy przepaleniu swiecy nie ma ona przejsca w ogole
Cytat: KYS
Można podłączyć świece przez amperomierz i sprawdzić jaki prąd pobiera świeca - teoretycznie jedna powinna pobierać 10-12A.
tak ale praktycznie miernik ma zakres do 10A i latwo puscic go z dymem
dlatego wlasnie chcialem kupic cegowy :-X

Cytat: KYS
Ale chyba najlepiej jest wykręcić świecę i sprawdzić czy faktycznie grzeje - trzeba uważać, zeby się nie oparzyć  ;)
zdecydowanie naj lepsza metoda
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #220 - Niedziela, 24.01.2010, 16:58:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
teoretycznie jedna powinna pobierać 10-12A.
Z początku ok 16A, później prąd spada do ok 5-6A na świece.
Cytat: raby
a swiece maja przebicie?
Jedna z moich miała przeście, chyba 200omów, ale ponoć się trafiają takie co mają jak fabryka rezystancje, ale grzeją nie w końcu, ale gdzieś na gwincie. Przynajmniej taki przypadek czytałem.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #221 - Poniedziałek, 25.01.2010, 07:14:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
a jeszcze lepszy sposob wykrecic i zabaczyc jak sie nagrzewa
To chyba najlepszy sposób. Mój już słabo kręcił. Wykręciłem świece, były strasznie zasyfione sadzą  >:( Mimo, że grzały wszystkie, to nie było to to, co nowe. Stare słabo i długo się nagrzewały, a teraz nowe szybciutko i autko pali na dotyk  :ok:
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #222 - Poniedziałek, 25.01.2010, 09:52:18 - NIEPRZECZYTANA »

Piątek wieczore z dotyku odpalił, sobota rano też, a dziś kręcił i chyba po 10sek dopiero zatrybił. Wczoraj miałem rezerwę i tankowałem na Shellu (zazwyczaj Neste), więc pomyślałem, że paliwo zamarzło, ale nie. Ciekawe czy kaprys, czy wina paliwa?
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #223 - Poniedziałek, 25.01.2010, 10:23:34 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie jeszcze gorzej :/.. 
wczoraj nie odpalane wcale, dziś jedno grzanie świeczek i odpalił od strzała, przejechałem 2km auto zgaslo i nie chce odpalić..
paliwa połowa zbiornika, czyżby zamarzło..?? świeczki grzeją, rozrusznik kręci auto nie odpala, przy długim kręceniu rozrusznikiem zapala się kontrolka od olivy...  zepchnałem w boczną uliczke i wsiadłem w tramwaj, zobaczymy czy po robocie odpali
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #224 - Poniedziałek, 25.01.2010, 10:43:47 - NIEPRZECZYTANA »

Filtr paliwa może. Czasem ponoć potrafi się tam coś wytrącić z paliwa.
Cytat: kacperix
wsiadłem w tramwaj, zobaczymy czy po robocie odpali
U mnie conajwyżej to z buta.
A swoją drogą ciekawe jak mój o 14.
Zapisane

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 30   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z odpalaniem
Skocz do: