+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» skrzynia biegow-problem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: skrzynia biegow-problem  (Przeczytany 137862 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
mine11pl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 2000 1.9SDI

« Odpowiedz #165 - Środa, 23.01.2013, 19:51:41 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co widać już jej niemasz to niewiesz czy nie padła
Zapisane
szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #166 - Środa, 23.01.2013, 19:58:51 - NIEPRZECZYTANA »

jak skrzynia często pada to zamiast kupować kolejną lepiej dać do regeneracji do dobrego warsztatu,

może być tak ze dorobią sami części i będzie po problemie i dają gwarancję na to co zrobili
Zapisane

;)
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #167 - Środa, 23.01.2013, 20:27:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mine11pl
Z tego co widać już jej niemasz to niewiesz czy nie padła
Póki co nowy właściciel (od dwóch tygodni) nie dzwonił, a auto kupił dla żony. Mam rozumieć, że skoro auto sprzedałem to mam się nie odzywać :nonono:
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #168 - Środa, 23.01.2013, 21:11:35 - NIEPRZECZYTANA »

mine11pl, chyba odebrałeś to jako atak. My Cię nie atakujemy. Ale była już na tym forum jedna osoba która kupiła od handlarza igiełkę, nie jeżdżoną zimą, mytą ręcznie. Do tego pewnie ksiażka prowadzona do ostatniego kilometra. I się żalił, że pada turbo, cieknie olej coś tam jeszcze... Kupił auto z ogromnym przebiegiem. Sam wiem jak szukałem diesla - co jeden vin to miał 350-400tys.
Wracając do tematu, miałem autko z sdi pod maskąz przebiegiem 210tys. Muł, ale skrzynia chodziła lepiej niż w moim 1.4 - który ma ori 130tys - jestem pierwszym właścicielem.
Zapisane
mine11pl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 2000 1.9SDI

« Odpowiedz #169 - Wtorek, 26.02.2013, 18:23:28 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego fakt że trochę zajeżyła mnie ta skrzynka tym bardziej ze do tej pory chodziła idealnie ale znalazłem przyczynę tych dziwnych dżwięków .Poprostu wymieniałem olej i z polecenia w sklepie zalałem syntetykiem GL-5 ,a do skrzyń vw powinien być tylko syntetyk GL-4 . Ten pierwszy wchodzi w reakcję z synchronizatorami.

Napisano: Czwartek, 24.01.2013, 21:01:46


Wreszcie doszedłem co było tak naprawdę przyczyną tego hałasu , było to łożysko lewego przedniego koła. Dżwięki przenosiły się na skrzynie podczas zwalniania na 3 i 4 biegu.W sumie bardzo dziwna sprawa dlatego zawsze warto poszukać innych możliwych przyczyn przed diagnozą uszkodzenia skrzyni biegów.Dodam że po wymianie tego łożyska piasty wszystko powróciło do normy .
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #170 - Wtorek, 26.02.2013, 18:46:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mine11pl
Wreszcie doszedłem co było tak naprawdę przyczyną tego hałasu , było to łożysko lewego przedniego koła. Dżwięki przenosiły się na skrzynie podczas zwalniania na 3 i 4 biegu.W sumie bardzo dziwna sprawa dlatego zawsze warto poszukać innych możliwych przyczyn przed diagnozą uszkodzenia skrzyni biegów.Dodam że po wymianie tego łożyska piasty wszystko powróciło do normy .
Czyli jednak nie skrzynia. Nie powiem "a nie mówiłem".
Zapisane
mine11pl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 2000 1.9SDI

« Odpowiedz #171 - Środa, 27.02.2013, 11:28:34 - NIEPRZECZYTANA »

abos mialeś nosa SZACUN
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #172 - Wtorek, 14.05.2013, 20:34:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Od zakupu auta mam problem z skrzynią. Teoretycznie jest ok ponieważ wszystkie biegi mogę wrzucić, skrzynia pracuje cicho. Problem jest z biegiem wstecznym. Tak jak napisałem, mogę go wrzucić ale żeby to zrobić muszę zdrowo, szybko i z siłą wcisnąć lewarek w dół i pchnąć do przodu. W innym mk4 wsteczny wchodzi idealnie, lekko bez żadnego problemu. A u mnie w chwili gdy próbuje wrzucić wsteczny delikatnie napotykam opór. W dodatku czasem pomaga bardzo delikatne popuszczenie sprzęgła i bieg wskakuje. Ale na wciśniętym sprzęgle do końca nie chce.

Zacząłem się tematem mocno interesować, ale ciężko jest znaleźć cokolwiek na temat regulacji linek (a to właśnie ich złą kalibrację obstawiam jako przyczynę).

W internecie jest krótki instruktaż jak to zrobić.
http://vimeo.com/6881683

Jeżeli ktoś kalibrował linki proszę o poradę jak to zrobić. Na filmie teoretycznie widać, jednak tam skrzynia jest wyjęta.
Czy wystarczy zlokalizować te linki, zablokować sprężyny, zablokować lewarek, skrzynię odblokować sprężyny, lewarek i skrzynię i to będzie cały proces kalibracji?

Drażni mnie ta blokująca się skrzynia.
Autko to Golf4 AXR ze skrzynią 5biegów.

Pozdr.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #173 - Wtorek, 14.05.2013, 20:51:22 - NIEPRZECZYTANA »

Najprawdopodobniej tak, najlepiej wziąć drugą osobę do pomocy. U mnie w Toledo ze skrzynią z Passata B4 (nie wiem kto wymieniał i po co) nie wchodziła 1, 5 i wsteczny. cała regulacja polegała na tym, że tata patrzył co i jak się porusza przy przełączaniu biegów (na pusto), potem popuścił śrubki, poruszał linkami i wszystko wchodzi i jest ok
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #174 - Wtorek, 14.05.2013, 20:58:34 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, a możesz się podpytać o co dokładnie chodziło z tymi linkami i na co patrzył Twój tata?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #175 - Wtorek, 14.05.2013, 20:59:19 - NIEPRZECZYTANA »

kiedys przy zimowych zabawach za szybko wbilem 1 i cos sie zes...o i pozniej ciezko 1 wchodzila
regulowalem to na wlasna reke metoda prob i blegow, nie powiem teraz jak ale trwalo to 1-2h, wymagane 2 osoby aby szybciej sie uporac i nie biegac ciagle do lewarka
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #176 - Wtorek, 14.05.2013, 21:07:01 - NIEPRZECZYTANA »

raby, w kocie czy w ibi?

Regulowałeś ale właśnie w jaki sposób. Tymi sprężynkami? Bo powinieneś mieć takie samo rozwiązanie.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #177 - Wtorek, 14.05.2013, 21:13:52 - NIEPRZECZYTANA »

w kocie, ibi miala drazek stalowy bez regulacji
tak regulowalem tymi sprezynkami i sie udalo
wlasnie luknolem do elsy i tak sie reguluje jak na tym filmiku
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #178 - Wtorek, 14.05.2013, 21:16:06 - NIEPRZECZYTANA »

Ok więc sumując.
Gwódź w lewarek który go zablokuje w neutralu
Sprężynki ściskam
Blokuje mechanizm na skrzyni
Odblokowuje sprężynki
Odblokowuje skrzynię i wyciągam gwóźdź i powinno działać tak?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #179 - Wtorek, 14.05.2013, 21:19:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ściskasz sprężyny, gwóźdź, blokada skrzyni, potem sprężyny, skrzynia, gwóźdź
Zapisane

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» skrzynia biegow-problem
Skocz do: