Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z tylnym zawieszeniem  (Przeczytany 33897 razy)
0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.
grzesiekcordi1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Brzeg Dolny
Samochód: Seat Cordoba GLX 95' 1,6

« Piątek, 22.09.2006, 16:44:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć. Mam problem.Ostatnio wracałem z Warszawy moją Cordobą 1,6 z 95 r.
Auto było nieźle obciążone(cztery dorosłe osoby + spory bagaż). Coś mi strasznie obcierało z tyłu pojazdu(szczególnie na gorszej nawierzchni). Myślałem,że to koła,ale chyba nie,ponieważ opony nie były ciepłe,nic sięz nimi nie działo. Może ktoś mi powie co to mogło być i co muszę zrobić,aby być spokojny na przyszłość.
Dodam,że z takim obciążeniem jechałem po raz pierwszy. Mam Cordobę od roku.
Zapisane

grzesiekcordi1
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Piątek, 22.09.2006, 16:47:27 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś jak byłem młody i głupi... (teraz już nie jestem młody ;)) to cieniaskiem jechaliśmy w 6 osób i na zakrętach chlapacze szorowały o asfalt.. Trochę się zdarły. Może to to? Sprawdź jeszcze, czy nadkola masz całe - opony mogły się strasznie nie nagrzać, ale plastik mógł się przetrzeć.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #2 - Piątek, 22.09.2006, 17:00:13 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź stan zawieszenia,bo to raczej nie jest normalna sytuacja(no chyba że masz koła 17" lub wiozłeś mase płyt chodnikowych w bagu  ;-) )
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #3 - Sobota, 23.09.2006, 21:26:46 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety cordoby tak mają. Jak miałem budowę to moje vario robiło za ciężarówkę (cztery worki cementu w bagażniku, trzech murarzy w kabinie, a na przyczepce ponad pół palety porothermu). Po roku takiego tłuczenia auta o dziwo amory były całe ale spirale z tyłu lewa w dwóch miejscach pęknięta, a prawa w jednym pęknięta. Auto na pusto było  siadnięte jakby było z pół tony z tyłu. Może u Ciebie też są spirale pęknięte. Ja wymieniłem na jakieś twardsze i teraz jest sztywniejszy, ale 5 osób +bagaż nie ciągnę hakiem holowniczym po glebie. Tak czy inaczej nie powinno obcierać sprawdź zawieszenie. U mnie nie obcierało nic nawet przy takich obciążeniach i przy popękanych sprężynach.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 24.09.2006, 17:56:35 - NIEPRZECZYTANA »

Grzesiu zawsze mozesz zapodac spręzynki od vario bo sa mocniejsze i troche ci zadek podniosą do gory  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
grzesiekcordi1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Brzeg Dolny
Samochód: Seat Cordoba GLX 95' 1,6

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 25.09.2006, 19:08:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć.Sprawdziłem zawieszenie. Lewy amortyzator jest mokry,poza tym niczego szczególnego nie zauważyłem. Wymienię amory,i chyba się zdecyduję na sprężyny od Vario(jeśli będą pasować)
Mam nadzieję,że to pomoże.
Zapisane

grzesiekcordi1
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 25.09.2006, 19:13:06 - NIEPRZECZYTANA »

bedą będą ... jeden z klubowiczów z Białegostoku w Cordobie "przejsciówce" cos takiego zapodal i jest giciorek  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 28.09.2006, 15:54:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzesiekcordi1"
Lewy amortyzator jest mokry

Skoro makry to sie wylal i do wymiany!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 28.09.2006, 15:56:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "grzesiekcordi1"
Lewy amortyzator jest mokry

Skoro makry to sie wylal i do wymiany!
Tylko pamiętaj że amorki wymienia sie parami  ;-)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 28.09.2006, 16:06:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Cytat: "raby"
Cytat: "grzesiekcordi1"
Lewy amortyzator jest mokry

Skoro makry to sie wylal i do wymiany!
Tylko pamiętaj że amorki wymienia sie parami  ;-)

No jasne  ;-)  ale ciekawe jak by wypadlo takie zawieszenie na diagnostyce...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 28.09.2006, 18:17:32 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączę się do tematu czy wszystkie SX-y maja dupą nizej od przodu? Mi sie to trochę nie podoba i zastanawiam sie czy ktos nie kombinował ze spężynami w moim aucie.
Zapisane
raf-z
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 08.04.2007, 21:41:42 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie może ktoś coś poradzić? Z lewej strony tylnego zawieszenia mojej Ibizy dochodzą głośne stuki ( a raczej głośne ale nie metaliczne  uderzenie). Jakiś miesiąc temu wymieniłem sprężyny ponieważ tył już nieźle "siedział". Powiedzmy, że troszkę jest lepiej ale jak siądą dwie osoby o poważnej wadze to na dołkach robi się niewesoło. Zauważyłem, że im większe obciążenie tym hałas jest większy i częstrzy. Mam wrażenie, że po prostu "dobija" zawieszenie. Amorek wygląda na sprawny, jest suchy a po za tym  był sprawdzany w podczas badań technicznych w lutym tego roku.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 09.04.2007, 21:14:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raf-z"
Jakiś miesiąc temu wymieniłem sprężyny ponieważ tył już nieźle "siedział".

A nie wsadziłeś zbyt miękkich sprężyn? Sprawdź, czy przy dużym obiążeniu elementy zawieszenia nie 'spotykają się' ze sobą :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
wacko_jacko
ibi rulez!
Świeżak

Offline Offline



Skąd: P-ń
Samochód: Ibiza Cupra 1,9TDI 160KM

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 24.02.2008, 10:12:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Wczoraj wymieniłem amortyzatory na tyle w mojej Ibi. Niestety nadal występują stuki w tylnym zawieszeniu. Słychać je gdy wolno jadę po dziurach. Nie wymieniałem sprężyn. Jak myślicie może to być przyczyną?
Zapisane




raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 24.02.2008, 11:05:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: wacko_jacko
Wczoraj wymieniłem amortyzatory na tyle w mojej Ibi. Niestety nadal występują stuki w tylnym zawieszeniu. Słychać je gdy wolno jadę po dziurach.
nadal - to znaczy ze przed wymiana bylo tak samo?
a gorne mocowanie amora dokrecone?
na diagnostyce byles?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem z tylnym zawieszeniem
Skocz do: