cześć
mam do Was prośbę, mój znajomy ma Seata Ibizę z 1996r. 1.9TDI i ma podobny problem jak w tym temacie, czyli jak jest zimny to zapala bardzo dobrze jak jest ciepły to ma taki objaw jakby zapalał bez paliwa. Sprawdziłem go pod VAG-COM i wyszły błędy w następujących modułach:
1)POMPA DIESLA
-Czujnik temperatury silnika-G27
-Czujnik długości impulsu wtrysku-G175
w/w błędy po skasowaniu nie pojawiły się, mogły się pojawić w wyniku odłączenia 2 czujników (informacja od znajomego)
2)Immobilizer
-Usterka linii przesyłania danych
w/w błąd pojawiał się za każdym razem co go skasowałem, a w szczególności po próbie uruchomienia ciepłego silnika
3)Silnik - brak komunikacji z sterownikiem
4)Klima - brak komunikacji z sterownikiem, a samochód jest wyposażony w Klimę
5)Airbag
-był 1 błąd sporadyczny po usunięciu już się nie pojawił
Moje pytania to:
1)dlaczego nie da się połączyć do modułu silnika i klimy
2)czy ten immobilizer może tak dziwnie się zachowywać, że jak jest silnik ciepły to robi problemy z zapalaniem, a jak jest zimny to nie robi problemów.
Według mnie nie dochodzi paliwo do wtrysków lub dochodzi w bardzo małej ilości ponieważ silnik nawet nie drgnie
Wyczytałem na tym forum, że może to robić zużycie pompy wtryskowej, ale dlaczego na zimny jest OK. Wyczytałem również, że można to skorygować pod VAG-VOM poprzez zwiększenie dawki paliwa. Jeżeli by to pomogło, a nie jest szkodliwe dla silnika to proszę o opis krok po kroku co mam zrobić pod VAG-COM i w jakiej wersji
dzięki
