+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jaki pasuje INTERCOOLER frontowy do IBIZY 130PS 2003r
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki pasuje INTERCOOLER frontowy do IBIZY 130PS 2003r  (Przeczytany 27140 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
*ADAM*
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Wtorek, 05.09.2006, 16:09:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Nie wiem jakiego INTERCOOLERA szukać żeby mi pasował do mojej Ibizy 130Ps. Potrzebuje frontowego koło chłodnicy żeby wstawić. Słyszałem że od IVECO pasuje.Czy ktoś coś wie na ten temat???
Jak ktoś ma jakieś namiary na kogoś kto dorabia rury do INTERCOOLERA  (niedrogo   :mrgreen: )
to też proszę o kontakt.
Dzieki wszystkim z góry!!!
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 05.09.2006, 17:42:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "*ADAM*"
Nie wiem jakiego INTERCOOLERA szukać żeby mi pasował do mojej Ibizy 130Ps

Oryginalny ma wymiary:
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 189,7
Wysokość [mm]: 183,4
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
*ADAM*
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 05.09.2006, 19:17:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "*ADAM*"
Nie wiem jakiego INTERCOOLERA szukać żeby mi pasował do mojej Ibizy 130Ps

Oryginalny ma wymiary:
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 189,7
Wysokość [mm]: 183,4


Oryginalny jest z boku montowany a ja potrzebuje go wstawic z przodu kolo chlodnicy. I nie wiem ile tam jest miejsca. ( chyba bede musial zdjąć zderzak i zmierzyć :)
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #3 - Środa, 06.09.2006, 08:21:41 - NIEPRZECZYTANA »

Plug&paly podejdzie z cupry tdi, oznaczenie BPX, wystarczy do 200ps. Koszt ok 800-1000zl. Trzeba bedzie tylko rurki troche przerobic bo cupra ma grubsze i ida troche inaczej. Wyglada to tak:



Plus custom-rury



Z IVECO tez wlezie, tylko trzeba szukac z metalowymi boczkami/okuciami, z 2,9tdi, podobny potencjal, tylko rurki trzeba puszczac calkiem od nowa.

Jezeli masz garaz i troche narzedzi typu brzeszczot :mrgreen: to sam rurki zrobisz, potem tylko dasz do spawania, no chyba ze masz tez miga. W przeciwnym razie koszt rurek to kolejne 600-800zl.

[ Dodano: 2006-09-06, 09:39 ]
Mniej wiecej tak wyglada IC z iveco, ten jest z 2,5tdi, z 2,9 jest troche krotszy, grubszy i chyba deko wyzszy.

Zapisane

*ADAM*
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #4 - Środa, 06.09.2006, 09:54:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
podejdzie z cupry tdi, oznaczenie BPX, wystarczy do 200ps. Koszt ok 800-1000zl. Trzeba bedzie tylko rurki troche przerobic bo cupra ma grubsze i ida troche inaczej.

Czyli lepiej kupić od Cupry IC i przerobić rury?? Czy od tego Iveco i rury od nowa na zamowienie?? Jedna firma za całość chciała ode mnie 2200zł, dlatego szukam tańszego rozwiązania  :mrgreen:    Masz coś takiego zamontowane u siebie? Jak tak to zadowolony jesteś, o i którą wersje masz  ;-)
Pozdrawiam i dzieki za foty
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #5 - Środa, 06.09.2006, 18:06:56 - NIEPRZECZYTANA »

Najlepiej byloby zamowic customowy IC u tunera (800-1000zl) bo te sa najbardziej wydajne, ale nie wiem czy ktos Ci to ot tak zrobi, choc powinien ;) Masz juz program czy jeszcze serie?

Drugim z lepszych rozwiazan jest wlasnie IC z cupry tdi 6L, rurki trzeba bedzie troche przerobic ale to jest sprawa kosmetyczna.

IC z Iveco napewno wyjdzie najtaniej, ale to jest opcja "low-budget", rowniez trzeba robic nowe rurki bo wloty beda po obu stronach coolera.

W sumie to zawsze trzeba cos robic z rurkami, w mniejszym lub wiekszym stopniu :mrgreen:

Ostatnim rozwiazaniem jest customowy SMIC, czyli taki jak ori tylko 2x wiekszy, wtedy weze zostaja ori i pod sam program ten IC jest idelany. Mozna go zamowic u Aligatora, koszt 800zl.

Ostatnie zdjecie przedstawia moje auto i to co z nim wymodzilem ;-) . IC montowalem sam. Czy jestem zadowolony? Hmmm, auto nie jest jeszcze wystrojone pod niego, ale lepiej ciagnie na gorze i nie puchnie.
Zapisane

*ADAM*
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #6 - Środa, 06.09.2006, 22:37:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Ostatnim rozwiazaniem jest customowy SMIC, czyli taki jak ori tylko 2x wiekszy, wtedy weze zostaja ori i pod sam program ten IC jest idelany. Mozna go zamowic u Aligatora, koszt 800zl.
 Nie bardzo sie orientuje i nie wiem co to jest SMIC i ori ??
Mam już program wgrany na 158PS i 375Nm ale temperatura na dolocie przekracza mi 120C więc moge coś usmażyć sobie  :mrgreen:  dlatego mi polecili żebym IC zmienil bo ten co mam w złym miejscu jest i nie jest na tyle wydajny. Był też pomysł żeby wstawić kratkę od kibla za 7zł z CASTORAMY ale nie moge tego zrobić bo mam halogeny a jak jeden wyjme to z jednym nie bede jezdzil bo to przypałowo  :mikolaj:  Dlatego będę musiał cos z IC zrobić. Teraz to już nie wiem co zrobić  :idea:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #7 - Środa, 06.09.2006, 22:59:48 - NIEPRZECZYTANA »

SMIC = side mounted intercooler, czyli to co masz obecnie, ori = oryginalny. Wyjecie halogena to wcale nie glupia sprawa :mrgreen: (tylko po co ta kratka??) duzo pomoga, sprawdzone organoleptycznie :satan: Ja musialem wyjasc bo rurka sie nie miescila :mrgreen:

Kto Ci robil program? IMO z lekka cienko jak na ASZ. Masz jakis wykres?

Ja bym sie ogladal za customowym FMIC, najlepiej na tym wyjdziesz.
Zapisane

Bestia7
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 07.09.2006, 06:04:13 - NIEPRZECZYTANA »

jak na ASZ to faktycznie za malo
co do kratki w nadkolu to owszem zakladaja takowa w leonkach (bo pewnie o tym mowisz) ale jak sie dokladnie przygladniesz swoim nadkola to w ASZ jest ori kratka w prawym nadkolu za IC. Takze nie ma sensu robic czegos co juz jest seryjnie
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 07.09.2006, 07:33:53 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba chodzilo o kratke zaslaniajaca dziure po halogenie, tylko po co to robic, przecie sie cooler nie popsuje ;-)
Zapisane

*ADAM*
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 07.09.2006, 15:18:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Chyba chodzilo o kratke zaslaniajaca dziure po halogenie, tylko po co to robic, przecie sie cooler nie popsuje ;-)

Gdzies tam właśnie, dokładnie nie wiem ale chodziło żeby tą kratkę zainstalować żeby było lepsze chłodzenie i powietrze sie lepiej dostawało do IC. W Mastersie robiłem programik, a dlatego tak słabo bo miałem klejony IC i nie wyrabia z tym co mam teraz dlatego jak wymienie IC to bede mial na 180PS i 400Nm Narazie jest 158PS i 375Nm a temperatura na dolocie ponad 120C i to jak sie przekroczy 3500obrotów. Wiec nie było sensu podkręcać go bardziej bo i tak na mocy traci przy tej temp.

[ Dodano: 2006-09-07, 16:26 ]
Cytat: "spons"
Kto Ci robil program? IMO z lekka cienko jak na ASZ. Masz jakis wykres?

Nie mam wykresu bo bede go podkręcał jak zrobię IC.
A Ty ile masz teraz w swojej Ibi ?

[ Dodano: 2006-09-07, 16:29 ]
Cytat: "Bestia7"
jak sie dokladnie przygladniesz swoim nadkola to w ASZ jest ori kratka w prawym nadkolu za IC. Takze nie ma sensu robic czegos co juz jest seryjnie

chodzi o taka małą która jest w kształce koła?
Bo ja u siebie nic innego nie widze.Albo nie wiem gdzie patrzeć  ;-)
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 07.09.2006, 16:15:39 - NIEPRZECZYTANA »

Wsadzaj od Cupry. Najwieksze korzysci/najmniej problemow z montarzem
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 07.09.2006, 18:40:33 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem, szacowana moc to ok. 140ps, tez jeszcze nie mam wykresu ;-)

Albo zrob custom, z wygladu taki sam jak ori z cupry, gdzies juz taki patent widzialem :mrgreen: Cenowo  wyjdzie pewnie tyle samo co ori, a napewno bedzie wydajniejszy.
Zapisane

*ADAM*
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 07.09.2006, 20:51:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Nie wiem, szacowana moc to ok. 140ps, tez jeszcze nie mam wykresu

A poczatkowo ile miałeś?
Podoba mi sie ten IC co Ty masz, przemyślałem wszystko i będę chciał z przodu zamontować tylko tak jak na rysunku powyżej że wlot i wylot jest z jednej strony wtedy łatwiej rury będzie zamontować chyba??? Bo z boku to mało powietrza sie dostaje i nie ma co montowac
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 07.09.2006, 23:17:19 - NIEPRZECZYTANA »

No na tym polega caly pic zeby IC byl jak najbardziej wystawiony do wiatru ;-) Czyli wkoncu FMIC ala cupra?

Poczatkowo mialem 110ps.
Zapisane

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jaki pasuje INTERCOOLER frontowy do IBIZY 130PS 2003r
Skocz do: