+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wolne obroty
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wolne obroty  (Przeczytany 38333 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 30.05.2011, 16:41:18 - NIEPRZECZYTANA »

Nie nie mam wspomagania  robi to tylko na biegu jałowym jak ustane na rozgrzanym silniku,jak jadę na wszystkich biegach to jest wszystko ok.

Napisano: Sobota, 14.05.2011, 04:25:14


Ja się podepnę pod temat.Dzisiaj odkręciłem obudowę filtra powietrza i wyciągnąłem filtr powietrza i z moim zdumieniem zobaczyłem że w jednym miejscu na budowie filtra powietrza ,z tyłu jest zrobiona dziura,podejrzewam że zrobił to gazownik który montował gaz ponieważ wąż z pod filtra idzie do reduktora lpg i zapewne zrobił tą dziurę w obudowie.A ja mam taki problem,mianowicie jak silnik jest zimny to w miarę dobrze chodzi a jak już silnik się rozgrzeje powiedzmy od 70-90 stopni i na zapalonych światłach to na biegu jałowym zaczyna mi wibrować aż kabiną trzęsie i na kierownicy czuć.I mam do was pytanie,czy ten otwór w obudowie filtra powietrza może mieć wpływ na to że tak się dzieję ? Proszę o odpowiedz i serdecznie proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję.
Zapisane
Cobra25 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Laguna 1.6 16V seata narazie brak

« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 30.05.2011, 19:04:10 - NIEPRZECZYTANA »

 Pewnie że może mieć wpływ i ciągnie na dodatek lewe powietrze
Zapisane

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy?
danman1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: IRL
Samochód: Cordoba Coupe Cupra

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 30.05.2011, 20:08:11 - NIEPRZECZYTANA »

samsungrv510,
zakladam ze w tej dziurze w obudowie nie ma zadnego wezyka, poprostu jest se ekstra dziura w przy filtrze powietrza. Wydaje mi sie ze nie ma to wplywu jak to kolega twierdzi a na pewno nie szkodzi tu lewe powietrze. Problem polega na tym kiedy samochod jest zimny to ma wieksze obroty dlatego nietrzesie, tak samo bedzie jak jedziesz poniewaz utrzymujesz wyzsze obroty na silniku - nietrzesie. Gdy samochod jest rozgrzany obroty spadaja do normalnych i sa na wysokosci 800 - 900 obrotow. Wtedy jest wytwarzana pewna ilosc pradu ktora ma wystarczyc na dane urzadzenia. Gdy wlaczysz jakies urzadzenie elektryczne w samochodzie dodatkowo - silnik lub alternator raczej produkuje za malo pradu i silnik jest obciazony, zapewne spadaja na nim obroty i wszystko drzy. Twoj samochod na biegu jalowym produkuje za malo pradu, a na zapalonym silniku za prad odpowiada alternator wiec tam szukalbym rozwiazania twojego problemu  :-\
Zapisane

samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 30.05.2011, 20:23:27 - NIEPRZECZYTANA »

Danman,to co musiałbym zrobić odkręcić alternator czego musiałbym w nim szukać,to znaczy jakiej usterki musiałbym poszukać? Jakbyś mógł oczywiście to podsuń mi krok po kroku bo z tym jestem ciemny a z góry podziękuję.
Zapisane
danman1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: IRL
Samochód: Cordoba Coupe Cupra

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 30.05.2011, 20:50:18 - NIEPRZECZYTANA »

samsungrv510,

Przypadek znam od kolegi, nie mialem takiego problemu.
Najlepiej to jest sprawdzic jakie napiecie jest na alternatorze, tzn jaki jest prad, napiecie. Mozesz sprawdzic sam miernikiem albo niech ktos tobie sprawdzi np jakis elektryk samochodowy. Jak jest za male [nie wiem jakie powinno byc odpowiednie] to alternator do wymiany albo do regeneracji ktora rowniez mozesz wykonac sam, na podstawie instrukcji z google np
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5567-regeneracja-alternatora-bosch.html

Napisano: 30-05-2011, 21:49:04


Tu nawet ze zdjeciami
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5666-wymiana-alternatora-w-silniku-alm-seat-cordoba-vario.html
Zapisane

samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 31.05.2011, 14:38:03 - NIEPRZECZYTANA »

A jakbym tą dziurę zakleił na przykład łatkę gumową powiedzmy od dętki rowerowej bym wyciął i przykleiłbym na super glue to będzie dobrze nie? A jeżeli chodzi o zmierzenie alternatora jaki daje prąd to czym mam zmierzyć jak to urządzenie się nazywa? I jeżeli dam alternator do regeneracji do elektryka to musiałbym odłączyć akumulator,a przez to nie przestawi się komputer? Czy po odłączeniu akumulatora i regeneracji alternatora będę musiał jechać na Vaga to znaczy na kompa aby ustawił ponownie parametry silnika no przepustnicy żeby tak chodził jak teraz? Dzisiaj jeszcze zauważyłem w czasie jazdy na zapalonych światłach na rozgrzanym silniku i na postoju na biegu jałowym iż diody na kokpicie odświatła,migaczy czy ręcznym hamulcu mrugają,to już zapewne tak jak mówisz coś z alternatorem.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31.05.2011, 15:34:47 wysłane przez samsungrv510 » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 31.05.2011, 14:47:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: samsungrv510
A jeżeli chodzi o zmierzenie alternatora jaki daje prąd to czym mam zmierzyć jak to urządzenie się nazywa?
Jeżeli zadajesz takie pytania, to lepiej nie rób tego samemu - szkoda samochodu i miernika.  :-X
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 31.05.2011, 15:45:41 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem czym się mierzy,woltomierzem ale jak się mierzy tym woltomierzem,podłącza się końcówki woltomierza do biegunów akumulatora przy zapalonym silniku czy przy wyłączonym silniku? Pytam się bo jeszcze tego nie robiłem.

Napisano: Wtorek, 31.05.2011, 16:32:04


Aby zmierzyć napięcie ładowania alternatora po przez woltomierz czytałem że musi być od 13,8 - 14,4 max, to musiałbym jechać do elektryka samochodowego i jeżeli uzna że alternator musi być zregenerowany czy coś w tym stylu,to czy po odłączeniu akumulatora komp się nie przestawi i po naprawie alternatora i po ponownym podpięciu akumulatora muszę jechać na VAGA na ustawienie?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 31.05.2011, 15:56:35 - NIEPRZECZYTANA »

samsungrv510, nie rozróżniasz prądu od napiecia i woltomierza od amperomierza, więc tak jak napisałem powyżej daj sobie spokój z samodzielnymi pomiarami, bo tylko będzie kłopot.

Chcesz mierzyć "prąd alternatora", później "napięcie ładowania" i jeszcze pytasz, czy przy zgaszonym, czy zapalonym silniku - może zdecyduj się co w koncu chcesz zmierzyć?

Jak odłączysz akumulator to nic się nie przestawi - co najwyżej będziesz musiał zegarek nastawić.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 31.05.2011, 16:33:05 - NIEPRZECZYTANA »

KYS,widziałem takie coś na Allegro,jest tam miernik do pomiaru napięcia akumulatora i alternatora i jest nawet instrukcja tam.Mianowicie tam jest napisane że wkładam miernik do gniazdka zapalniczki i tak przy wyłączonym silniku mierzysz akumulator a przy włączonym silniku pokazuje ci napięcie ładowania alternatora.Tak przeczytałem tam i tak piszę tutaj.

Napisano: Wtorek, 31.05.2011, 17:26:53


A tak ap ropo ile może kosztować u elektryka samochodowego pomiar alternatora? może ktoś mi mniej więcej podać cenę?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #40 - Wtorek, 31.05.2011, 16:47:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: samsungrv510
A tak ap ropo ile może kosztować u elektryka samochodowego pomiar alternatora? może ktoś mi mniej więcej podać cenę?
do 0 do 20zl
ale nie w napieciu a przepustnicy szukal bym problemow
i zrob cos z ta dziura
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 31.05.2011, 22:01:41 - NIEPRZECZYTANA »

raby,słuchaj tutaj na tym poście opisałem mój problem z autem to większość mówi że to coś z alternatorem jest nie tak i muszę sprawdzić napięcie bo na nagrzanym silniku alternator podobno nie daję tyle prądu i na światłach tak mi właśnie robi.A tak według ciebie jeżeli mówisz że mam iść w stronę przepustnicy,to powiedz mi co może być nie tak z przepustnicą?
Jeszcze jedno jeżeli moglibyście napisać mniej więcej ile kosztuje sprawdzenie tego wszystkiego,czyli:

1.Pomiar napięcia alternatora,
2.Regeneracja alternatora,
3. Podpięcie pod Vaga aby zobaczyć jakie usterki są,
4.Czyszczenie przepustnicy,
5.Ustawienie na kompie .

Prosiłbym o mniej więcej o wskazanie kosztów i druga rzecz to czy po odłączeniu akumulatora i czyszczeniu przepustnicy będę musiał ustawiać silnik ponownie na komputerze?

Napisano: Wtorek, 31.05.2011, 18:52:41


raby,z tą dziurą coś zrobię i nie wiem czy dobrze myślę żeby dużo nie kombinować to wpadłem na pomysł aby zakleić tą dziurę w obudowie filtra powietrza odmierzoną wyciętą dętką rowerową na kropelkę lub super glue chyba można tak zrobić? A jeżeli chodzi że twierdzisz że to nie jest związane z napięciem alternatora to normalne jest to że kontrolki od światła od migacza jak świecą i jest samochód na biegu jałowym to nie świecą tak jak powinni świecić tylko jakby mrugają,to przepustnica miałaby z tym coś wspólnego? Jeszcze dodam iż na biegu jałowym jak dam minimalnie na pedał gazu to trzęsienie ustępuję i kontrolki nie mrugają a jak zdejmę  nogę z pedała gazu to drżenie  kabiny i mruganie kontrolek powraca.To nie jest wina alternatora i jego złego napięcia ładowania? Co by miała z tym przepustnica?

Napisano: Wtorek, 31.05.2011, 19:22:13


Teraz przed chwilą poszedłem do auta i go zapaliłem i chodził na biegu jałowym przez chwilę bez świateł to chodził prawie idealnie były tam leciuteńkie nie równe obroty ale nie takie straszne,lecz jak zapaliłem światła to zaraz obroty chodziły nie równo,jak światła zgasiłem to obroty znowu chodziły prawie że idealnie.
Przy okazji spisałem wszystkie numery alternatora i akumulatora może to coś da:

Alternator : Bosch 0 120 488 239,K1-14V 23/55A,900-FE3,036 903 027D.
Akumulator : 12V/35Ah/300A(EN).

Napisano: Wtorek, 31.05.2011, 21:03:52


http://www.auto-swiat.pl/1-falujace-obroty-radzimy-jak-z-nimi-walczyc Tutaj coś znalazłem ciekawego,jeżeli chodzi do mojego problemu nie musi to być tylko wina alternatora bo może być to.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #42 - Wtorek, 31.05.2011, 22:45:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: samsungrv510
większość mówi że to coś z alternatorem jest nie tak i muszę sprawdzić napięcie bo na nagrzanym silniku alternator podobno nie daję tyle prądu

Proponuję, żebyś jednak zaczął czytać ZE ZROZUMIENIEM co do Ciebie piszą ludzie, bo w zdaniu o alternatorze:
Cytat: danman1
Problem polega na tym kiedy samochod jest zimny to ma wieksze obroty dlatego nietrzesie, tak samo bedzie jak jedziesz poniewaz utrzymujesz wyzsze obroty na silniku - nietrzesie. Gdy samochod jest rozgrzany obroty spadaja do normalnych i sa na wysokosci 800 - 900 obrotow.
nie ma NIGDZIE napisane, że rozwiązaniem problemu jest naprawa/wymiana alternatora.

Masz obrotomierz w samochodzie? Jak tak, to sprawdź jakie masz obroty biegu jałowego na zimnym silniku, a jakie na rozgrzanym.
Może na rozgrzanym obroty za bardzo spadają i w tym tkwi problem - wystarczy podkręcić obroty biegu jałowego.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #43 - Środa, 01.06.2011, 18:23:54 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie tutaj jest problem że nie mam obrotomierza.

Napisano: Środa, 01.06.2011, 06:10:19


Czy ktoś mi napiszę od czego mam zacząć diagnostykę?
Czy od alternatora,
Czy od przepustnicy,
Czy wolne obroty,
Czy od Vag-a
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #44 - Środa, 01.06.2011, 18:39:39 - NIEPRZECZYTANA »

samsungrv510, sorry ale przez ten czas który spędziłeś na forum czekając na odpowiedź ja sam bym rozwalił już pół auta...
// nie mogłem się powstrzymać.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wolne obroty
Skocz do: