+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Sonda Lambda
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sonda Lambda  (Przeczytany 52373 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
michal_vario
Gość



« Niedziela, 27.08.2006, 01:11:33 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktos wymienial u siebie?? na co zwrocic uwage? Czy wymagany jest VAG ??

pozdrawiam
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 27.08.2006, 09:38:09 - NIEPRZECZYTANA »

A masz zdiagnozowane, że to sonda  :?:
jeśli tak to kupujesz taką samą (z czterema pinami)(kostkę zawsze można przełożyć bo może być np od Skody czy innego VW) odpinasz kostkę, wykręcasz starą, zakręcasz nową najlepiej na pastę do wydechów, zapinasz kostkę, kostkę przypinasz gdzieś do belki, zamykasz machę i w drogę.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Marmas Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radlin
Samochód: Ibiza '94 1.4 ABD CLX

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 27.08.2006, 09:49:49 - NIEPRZECZYTANA »

Znalazłem taki artykuł jak zbadać miernikiem czy sonda działa poprawnie jak ktoś jest zainteresowany to moge wysłać instrukcje na meila
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 27.08.2006, 12:06:12 - NIEPRZECZYTANA »

no to moze wrzuc to do tego wątku, bedzie prosciej albo do dzialu 'instrukcje' :hmm:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Marmas Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radlin
Samochód: Ibiza '94 1.4 ABD CLX

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 27.08.2006, 19:12:14 - NIEPRZECZYTANA »

A teraz test za pomocą miernika napięcia stałego o zakresie najlepiej 2 Volty.
Z tego co jest mi wiadome w VW POLO montowana jest sonda czteroprzewodowa: białe przewody to grzałka, czarny jest przewodem sygnałowym i na tym przewodzie dokonujemy pomiaru, brązowy to masa. Po uprzednim teście wzrokowym montujemy sondę na swoje miejsce i delikatnie np. nożykiem do tapet usuwamy mały kawałek izolacji z przewodu czarnego. Doprowadzamy silnik do normalnej temperatury pracy czyli ok. 80 stopni. I pomiar: "plusowy" przewód naszego miernika podłączamy w miejscu gdzie wcześniej usunęlismy izolację a "minusowy" przewód miernika podpinamy najlepiej do minusowej klemy akumulatora. Na biegu jałowym kiedy sonda jest wystudzona miernik będzie pokazywał stałe napięcie w zakresie 0,5 - 0,7 Volta. Podwyższamy obroty silnika na jakieś 2000 - 2500 obr/min przez 30 - 45 sek tym samym podgrzewając sondę. Jjeśli sonda lambda działa prawidłowo, skoki napięcia powininy mieścić się w zakresie od 0,2 do 0,85 V i cały czas będą oscylować w tym zakresie - podczas normalnej pracy rozgrzanej sondy napięcie nigdy nie będzie stałe, bo przecież sonda próbkuje, podając cały czas bieżące informacje do komputera o składzie naszej mieszanki. Stała wartość napięcia na czarnym przewodzie świadczy o 100 % uszkodzeniu sondy. To jest ta instrukcja nie pamiętam z jakiej stronki pochodzi bo kopnąłęm to do worda
Zapisane
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 27.08.2006, 19:28:03 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo cenne informacje odnosnie testowanie sondy. Jeszcze jedna rzecz czy ktos wie jak sie zachowuje sonda gdy jeden z przedowów od grzełki jest odlaczony ?? i czy ktos zna prawodlowa kolorystyke kabli jaka powinna byc od strony samochodu do sondy, co z czym  ?? tzn jaki kolor instalacji samochodu odpowiada czarnrmu kabelkowi z sondy jaki szaremu itp.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 27.08.2006, 20:32:08 - NIEPRZECZYTANA »

Marmas nic dodać nic ująć super czytelna instrukcja. Najważniejsze jest żeby cały czas napięcie się zmieniało (diagnostyczny wykres prawidłowy to ostre końce bez linii poziomych - linie poziome świadczą o stałym napięciu czyli uszkodzeniu sondy) :pub:  :pub:

[ Dodano: 2006-08-27, 21:38 ]
Z tego co pamiętam to chyba kolorystyka jest taka sama przy sondzie i przy samochodzie, ale głowy nie dam. Jak odłączysz grzałkę to sonda też będzie działeć, ale znacznie dłużej się będzie grzała.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Marcin_Bytów
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bytów

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 28.08.2006, 19:35:56 - NIEPRZECZYTANA »

Propouję jeszcze inne rozwiązanie - jeżeli jesteś z Gdyni, to jedź do serwisu na Grunwaldzkiej w Gdańsku - na przeciwko MediaMarkt (nie mylić z GOSK), daj Chłoakom na piwo i sondę Ci srawdą komputerem i to bez żadnych dodatkowych kombinacji - przynajmniej ja się tak dogadałem.

Sukcesu nie gawrantuję, ale spróbować warto.  :hmm:
Zapisane
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 29.08.2006, 10:39:17 - NIEPRZECZYTANA »

Bylem tam na ogledzinach mojego auta i to oni mi powiedzieli ze padla sonda :)
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 29.08.2006, 14:30:58 - NIEPRZECZYTANA »

No to po prostu wymień sondę i nic więcej nie trzeba robić. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #10 - Wtorek, 29.08.2006, 20:27:52 - NIEPRZECZYTANA »

Wlasnie wymienilem sonde, podpialem sie z voltomierzem i oscyluje miedzy 0,28 - 0,9, tak bylo na zimnym silniku, wiec chyba dziala, pozatym auto chodzi jakby plynniej, tzn nie szarpie, osiagi wcale nie spadly smiga jak ta lala  :pub:  Z trudnosci jakie napotkalem to dostep do niej, i samo wykrecenie, poszlo sporo odrdzewiacza i trzema bylo wyjac filtr powierza ( silnik ALM) . Drugi problem to luowanie kabli, nie sa miedziane i trodno je polaczyc ale jakos sie udalo. Kolory kabli sie nie zgadzaja sonda = instalacja samochodu :(

to na tyle,

pozdrawiam
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 29.08.2006, 20:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
jeśli tak to kupujesz taką samą (z czterema pinami

No, chyba nie zawsze cztery piny. U mnie jest sonda bez podgrzewania.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 29.08.2006, 22:45:31 - NIEPRZECZYTANA »

Ale kolega Michal_vario ma z czterema pinami z podgrzewaniem.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
michal_vario
Gość



« Odpowiedz #13 - Środa, 30.08.2006, 07:44:39 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadza sie 4 piny, czarny od sondy sygnal, dwa biale grzalka i szary - nie wiem do czego.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #14 - Piątek, 01.09.2006, 13:01:18 - NIEPRZECZYTANA »

szary chyba masa
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Sonda Lambda
Skocz do: