+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Brak mocy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Brak mocy  (Przeczytany 83134 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #75 - Środa, 13.01.2010, 19:03:56 - NIEPRZECZYTANA »

Brat ma problem ze swoim TDI, zapala się żółta kontrolka i silnik traci w tym momencie moc. Czasami gasnie i wszystko wraca do normy. Jak się świeci kontrolka to samochód ma masakrycznego muła 120~130KMh z bólem się rozpędzi ale więcej ciężko. Usterka jak na razie występuje rzadko ale jak wystąpi jej objaw jest mniej więcej taki:

Podczas jazdy po wciśnięciu pedału gazu silnik zachowuje się jak by chciał przyspieszyć ale nagle zostaje zdławiony i wyskakuje kontrolka błędu jakiegoś czujnika. Metoda zresetowania jest dosyć prosta. Silnik należy przegazować ze 2-razy (oczywiście ciepły silnik) >> wyłączyć >> uruchomić ponownie. Kontrolka nie gaśnie ale po kilkudziesięciu metrach silnik odzyskuje pełny ciąg a później po jakims czasie gaśnie też kontrolka. Spokój jest na jakieś 500 kilometrów. Problem pojawia się zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku.
Auto było w Diagtroniku i stwierdzono uszkodzenie wysokociśnieniowej pompy paliwa (chyba tak sie to zwało) VAG zgłaszał błąd przeładowania Turbiny. Pompa została wymieniona a kontrolka dalej się zapala i auto traci moc. Gdzie dalej szukac przyczyny? Silnik to 1.9TDI ASZ PD 130KM (159kkm), poza tym wszystko jest ok.
CO z tym fantem zrobić ?
Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #76 - Środa, 13.01.2010, 19:13:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Witto
CO z tym fantem zrobić ?
Podpiąć pod vaga i zczytać błędy. Tak na początek. Ewentualnie sprawdzić, które z nich powracają po skasowaniu.
Zapisane

Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #77 - Czwartek, 14.01.2010, 10:03:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Podpiąć pod vaga i zczytać błędy. Tak na początek. Ewentualnie sprawdzić, które z nich powracają po skasowaniu.

Samochód zachowuje się w ten sam sposób jak wcześniej więc domyślam sie że wyrzuca ten sam błąd- przeładowanie turbiny. Umówię śię na VAGa i zobaczę co tam jest. Jakieś mam głupie przeczucie że wymiana tej pompy to była zła diagnoza... w dodatku kosztowna, dobrze myślę?
Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #78 - Czwartek, 14.01.2010, 10:10:21 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro było robione w Diagtronicu, to jedź do nich i niech robią dalej, z tym że za friko. Poza tym jeśli nie doprowadzą do normalnego stanu, to opisz to w niepolecanych warsztatach.
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #79 - Czwartek, 14.01.2010, 10:12:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Witto
Auto było w Diagtroniku i stwierdzono uszkodzenie wysokociśnieniowej pompy paliwa

skoro stwierdziono uszkodzenie to nie powinni ci zrobic virusa, dopoki nie usuniesz usterki.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #80 - Czwartek, 14.01.2010, 10:14:26 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo ciekawe by przeładowanie turba zdiagnozować jako uszkodzoną pompę, ja bym raczej powiedział kierownice
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #81 - Czwartek, 14.01.2010, 16:13:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
skoro stwierdziono uszkodzenie to nie powinni ci zrobic virusa, dopoki nie usuniesz usterki.

Auto było na diagnostyce w Diagtroniku i diagnoza była że to ta pompa, nie był robiony jeszcze wirus, pompa została wymieniona w innym warsztacie bo nie mieli wolnego terminu wtedy kiedy mi pasowało.

Jak spradwdzić czy to kierownice są zapieczone? czy trzeba po prostu rozebrać turbawke?
Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #82 - Czwartek, 14.01.2010, 16:26:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Witto
pompa została wymieniona w innym warsztacie
A o jakiej pompie piszesz? ASZ jak sam napisałeś to PD, czyli ma pompowtryskiwacze...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #83 - Czwartek, 14.01.2010, 19:09:01 - NIEPRZECZYTANA »

Pompa podciśnienia (LUK) bodajże, tak to silnik PD,
o dokładnie takie coś:
http://allegro.pl/item818045339_pompa_podcisnienia_vacum_vw_skoda_audi_seat_luk.html
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 14.01.2010, 19:10:32 wysłane przez Witto » Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #84 - Czwartek, 14.01.2010, 20:08:22 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba każdy z piszących powyżej myślał o pompie paliwowej.....
Padnięta vacupompa to raczej brak podciśnienia  - brak ruchu sztangi - turbo pracuje na min. doładowaniu - brak doładowania
Cytat: Witto
Jak spradwdzić czy to kierownice są zapieczone?
Na 100% to tylko rozbierając turbinę. Diagnostyka VAGiem i dalej w zależności od wyników. Swoją drogą gdzieś to jest wałkowane na forum. I tam wyszło, że chyba jednak kierownice.
Zapisane

Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #85 - Poniedziałek, 18.01.2010, 18:51:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Chyba każdy z piszących powyżej myślał o pompie paliwowej.....
Padnięta vacupompa to raczej brak podciśnienia  - brak ruchu sztangi - turbo pracuje na min. doładowaniu - brak doładowania

W pierwszym poście wprowadziłem w błąd, ponieważ nie mogłem sobie przypomniec co to za pompa była ;)
W Diagtroniku powiedziano że występował błąd przeładowania turbiny. Co do pompy to jeden krucieć był niby nieszczelny/uszkodzony a poza tym pompa była ok (podobno nie do naprawy tylko wymiana).

Napisano: Piątek, 15.01.2010, 12:13:49


Błąd jaki podaje VAG to 17964.
Samochód ma tragiczną dynamikę, ledwo do 120kmh się rozpędza, jakby wogóle turbo nie było. Czyżby Turbina wysiadła? fura nie dymi, nie bierze oleju, nie ma widocznych wycieków więc trochę to wszystko dziwne, nagle po porostu wskoczyła kontrolka i jest gorzej niż z SDI.

W weekend umowiłem się na podmianę N75.
Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #86 - Poniedziałek, 18.01.2010, 22:18:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Witto
W weekend umowiłem się na podmianę N75.
Na szybko mogłeś zaminić z zaworem od EGR, są praktycznie jednakowe. Tylko dobrze wtedy odpiąć przewód podciśnieniowy z EGR i go zaślepić, aby nie zaciągaało powietrza do zaworu.
Zapisane

Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #87 - Środa, 27.01.2010, 18:55:24 - NIEPRZECZYTANA »

Udało się wyeliminowac usterkę samochodu brata- N75 ok, Turbo i kierownice OK, zawinił podciśnieniowy siłownik sterujący turbiną, poprostu skorodował i nie podnosił sztangi. Teraz fura śmiga jak diabeł wcielony :)
Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
mirek1993 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Seat Ibiza 1,9 TDI ASV 2000r.

« Odpowiedz #88 - Poniedziałek, 16.08.2010, 16:28:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam:)
Byłem z moją ibi w serwisie volkswagena ponieważ brakowało jej mocy. Powiedzieli po diagnostyce komputerowej powiedzieli mi że turbina nie dmucha tak jak powinna i wyskoczył błąd 17552 (miernik masy powietrza G70, przerwa/zwarcie z masą) Powiedzieli że muszą to sprawdzić ponieważ może byc zle złożona turbina lub żle podłączone przewody ciśnienia. Co wy o tym myślicie:)??
Zapisane
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #89 - Poniedziałek, 13.09.2010, 11:21:51 - NIEPRZECZYTANA »

Pytam w ciemno - zanim nazbieram chęci i zrobię LOG'i  :-X

Audi 80 1.9 TDI 1Z 90KM - wszystko działa jak powinno poza "małym szczegółem" :
czuć moment kiedy turbo zaczyna dmuchać ale auto jedzie tak jakby miało lekko zaciągnięty hamulec (oczywiście kół nic nie blokuje  :P  ) tragicznie zbiera się na obrotach, v-max 170 km/h i czasem potrafi w okolicach 4 tys obr robić sobie jakby odcięcie zapłonu. Jednym słowem moja ibiza do 100 zbiera się mniej więcej tyle czasu co ta audi  :ninja:
Też macie wrażenie, że to przepływka czy może w tych silnikach można spotkać też inne niespodzianki?  :eye:
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Brak mocy
Skocz do: