+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Chwilowe stuki po odpaleniu silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chwilowe stuki po odpaleniu silnika  (Przeczytany 21356 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ArtB
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Piaseczno

« Środa, 16.08.2006, 13:53:42 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich serdecznie,
jako że jestem nowym posiadaczem Seata 1,2 z 2002r. często mam wątpliwości czy to wszystko jest z nim w porządku. Ten nabytek ma już niestety 126 kkm i podczas ostatnich kilku uruchomień silnika usłyszałem niepokojące cykanie trwające jakieś 10 s. po starcie silnika. Wydaje mi się że to mogą być popychacze, ale potrzebuję potwierdzenia może ktoś z Was miał podobne doświadczenia. Ten objaw nie występuje podczas każdego uruchamiania silnika. Dodam że teraz zalany jest Castrol 5w40 i przejechał na nim 6 kkm. A może to juz czas żeby przejść na półsyntetyk?
Będę wdzięczny za Wasze opinie.

Pozdrawiam
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #1 - Środa, 16.08.2006, 14:43:52 - NIEPRZECZYTANA »

na polsyntetyk przejdziesz jak bedzie bral CI syntetyk wiecej niz zejscie max - min przy okolo 10kkm

co do castrola 5w40 magnateca to na tym szajsie wlasnie slychac popychacze osobiscie nie polecam tego oleju i spotkalem sie z opiniami ze zostawia spory syf w silniku

osobiscie moge Ci polecic mobila 5w50 oraz obecnie jezdze na midlandzie 5w40
dobre opinie sa rowniez o produktach petrocanada

ale castrola sobie odpusc dobra rada i nie zmieniaj na polsyntetyk jak masz zadbany silniczek to i do 200kkm dociagniesz na syntetyku
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
ArtB
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Piaseczno

« Odpowiedz #2 - Środa, 16.08.2006, 15:11:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
na polsyntetyk przejdziesz jak bedzie bral CI syntetyk wiecej niz zejscie max - min przy okolo 10kkm

co do castrola 5w40 magnateca to na tym szajsie wlasnie slychac popychacze osobiscie nie polecam tego oleju i spotkalem sie z opiniami ze zostawia spory syf w silniku


Co do brania oleju to na 3 kkm na miarce nic nie ubyło. Widzę że serwis GOSK się wykazał, bo do tej ostatniej wymiany cały czas chodził na Shell Ultra.
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 17.08.2006, 15:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

to wroc przy nastepnej wymianie do shella lub wybierz mobila i bedzie dobrze :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Krzysiek_RW Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Słoneczna KaLifornia
Samochód: IBI

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 17.08.2006, 17:18:27 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz szklanki
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 17.08.2006, 18:47:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Krzysiek_RW"
sprawdz szklanki

A jak to zrobić :?:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 17.08.2006, 20:39:50 - NIEPRZECZYTANA »

Ksiazka pisze ze:
 - uruchomic silnik i pozostawic pracujacy az wlaczy sie wentylator
 - na ok 2 min zwiekszyc predkosc obrotowa do 2500obr/min
 - jezeli naped zaworow jest nadal glosny to mozna odszukac uszkodzony popychacz; w tym celu zdemontowac pokrywe zaworow i obracac wal korbowy tak aby krzywka nad sprawdzanym popychaczem byla skierowana do gory
 - wykonac probe wcisniecia popychacza za pomoca drewnianego lub plastikowego klina; jezeli luz popychacza (zanim nastapi otwarcie zaworu) przekracza 0,1 mm to nalezy go wymienic

tyle lektora. Osobiscie tego nie probowalem, ale nie mam zaufania do tej metody.
Zapisane

Krzysiek_RW Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Słoneczna KaLifornia
Samochód: IBI

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 17.08.2006, 21:16:00 - NIEPRZECZYTANA »

szklanki jak są juz zużyte na zimnym silniku przez kilka sek po uruchomieniu mozna usłyszeć cykanie gdyż nei trzymają one wtedy oleju oleju
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 17.08.2006, 21:27:42 - NIEPRZECZYTANA »

To wszystko jest prawdą tylko kto wymienia jeden popychacz. Ja na pewno robił bym wszystkie i nie patrzył, który dobry, a który zły. Jak po odpaleniu zawory się tłuką to są do wymiany. Jeżeli silnik zaczyna brać olej to można przejść na gęściejszy olej wtedy zawory też na jakiś czas powinny się uciszyć. ale jak wymieniać to wszystkie.
 :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Krzysiek_RW Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Słoneczna KaLifornia
Samochód: IBI

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 17.08.2006, 21:44:36 - NIEPRZECZYTANA »

zapomniałem napisac że nie wymienia sie jednej szt tylko całości
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 17.08.2006, 22:03:12 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadza sie ostatnio planuje wymienic u siebie i kupilem caly komplet, na sztuki nie ma.

[ Dodano: 2006-08-17, 23:05 ]
A i jeszcze jedno; zrodla pisane zalecaja odkrecac walek w okreslonej kolejnosci i w odwrotnej go przykrecac. Jak z glowica.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Piątek, 18.08.2006, 21:47:52 - NIEPRZECZYTANA »

Kolejność odkręcania i przykręcania śrub jest bardzo ważna. Moment dokręcenia wałka też jest zajeważny (klucz dynamometryczny) i śruby na pastę kontrującą też zalecane.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 20.08.2006, 20:20:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
Moment dokręcenia wałka też jest zajeważny (klucz dynamometryczny)

O tym to nawet nie pisze bo to oczywiste
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 20.08.2006, 21:25:37 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tak na wszelki wypadek powiedziałem  :los:  bo dla mnie to też oczywiste.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
xROnx
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 25.02.2007, 22:02:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Zgadza sie ostatnio planuje wymienic u siebie i kupilem caly komplet, na sztuki nie ma.

[ Dodano: 2006-08-17, 23:05 ]
A i jeszcze jedno; zrodla pisane zalecaja odkrecac walek w okreslonej kolejnosci i w odwrotnej go przykrecac. Jak z glowica.

a ile kosztuje taki komplet?
pytam sie bo zauwazylem ze u mnie zaczal cykac silnik.jest to prawie zawsze po uruchomieniu silnika i czesto sie zdarza ze tak cyka i cyka az dojade np do celu. ale np jak juz pozniej zapalam go to juz nie cyka... takze tak to wyglada.olej wymienialem jakies 9m-c na platinium.
a co grozi gdy sie tak dluzej pojezdzi z cykającym silnikiem?
Zapisane

Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Chwilowe stuki po odpaleniu silnika
Skocz do: