+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» grzeje sie olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: grzeje sie olej  (Przeczytany 17732 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:57:24 - NIEPRZECZYTANA »

Tak z ciekawości to jakiego oleju używasz?

A co do temperatury wody to przychodzą mi tylko 2 pomysły skoro pompa wody nowa, termostat, a może płyn chłodniczy dawno nie był zmieniany, albo coś źle odpowietrzone.

Miejmy nadzieje że jakaś pierdołka

Pozdro
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 03.08.2009, 20:59:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Danisz
Tak temperatura czasem wzrasta bardziej, ale jak dochodzi do 110*C to odpuszczam i jadę powoli. Wolę dmuchać na zimne.

Mam nadzieję,że poprzedniego postu nie odebrałeś jako atak, po prostu chciałem się wytłumaczyć. Jestem trochę podenerowany całą sytuacją i szukam przyczyny, ale doceniam każda chęć pomocy  .

Podkreślam, nie chodzi mi o to, że temperatura jest jakaś mega wysoka, tylko o to, że wcześniej tak się nie działo.

Nie bronię się przed atakami, tylko zadaję pytania dodatkowe, żeby lepiej zrozumieć zaistniałą sytuację  :eye:

Powiedz jeszcze w jaki sposób dokonujesz pomiaru temperatury oleju?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 03.08.2009, 21:00:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Danisz
Tak temperatura czasem wzrasta bardziej, ale jak dochodzi do 110*C to odpuszczam i jadę powoli. Wolę dmuchać na zimne.

Mam nadzieję,że poprzedniego postu nie odebrałeś jako atak, po prostu chciałem się wytłumaczyć. Jestem trochę podenerowany całą sytuacją i szukam przyczyny, ale doceniam każda chęć pomocy  .

Podkreślam, nie chodzi mi o to, że temperatura jest jakaś mega wysoka, tylko o to, że wcześniej tak się nie działo.

Nie bronię się przed atakami, tylko zadaję pytania dodatkowe, żeby lepiej zrozumieć zaistniałą sytuację  :eye:

Powiedz jeszcze w jaki sposób dokonujesz pomiaru temperatury oleju?

Komputer MFA
Zapisane
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 03.08.2009, 21:10:31 - NIEPRZECZYTANA »

Tak z ciekawości to jakiego oleju używasz?

Aktualnie zalany mam olej Gulf 5W40, pełen syntetyk. Wcześniej był zalany Motul 5W40 8100 X-cess. Był nieco lepszy, ale potrzebowałem niestety olej na szybko i kupiłem Gulfa, znajomy mi go polecał, był od ręki i połowę tańszy od Motula.

Komputer MFA

Dokładnie tak, temperaturę sprawdzam na komputerze MFA.

Tak się zastanawiam, czysto hipotetycznie.. czy gdyby to była wina tego, że olej się "zużył" to czy temperatura płynu chłodniczego też by tam mocno w górę podskoczyła? Wydaje mi się, że nie.. więc raczej wykluczam tu problem złego oleju. Tym bardziej, że stało sie to tak nagle..

Jeszcze myślałem nad tym, że może chłodnica się zabrudziła.. bo jechałem łącznie przez prawie 4 km po szutrowo-piaskowej drodze, gdzie było pełno pyłu. Ew. na tej drodze na dziurach mogłem czymś uderzyć.. choć jechałem spokojnie, więc raczej nie.. poza tym patrzyłem pod samochód zaraz po tym jak zaczął sie gotować.. nie zauważyłem żadnych wycieków.

Hmm.. zrobiła się łamigłówka :P.
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #19 - Środa, 05.08.2009, 23:53:57 - NIEPRZECZYTANA »

A masz wogóle płyn chłodniczy? Zeby tak szybko auto sie grzało musiałoby go wogole nie być, więc zacząłbym od sprawdzenia czy jest? Głowica była robiona, więc wątpie żeby z nią coś sie działo, na takiej mocy jak masz nie wiem co byś musiał zrobic żeby wypalić w tak krótkim czasie uszczelkę zwłaszcza że soft masz praktycznie bezdymny i doładowanie 1.45 bara. Nie masz pokrywy wiec patrz pod auto gdzie są wycieki bo innej opcji nie ma i nie jeździj wogole ostro jak woda sie grzeje bo silnik zaraz bedzie cały do wymiany, a nie remontu. Sprawdź stan G12 w zbiornku wyrównawczym, BTW i zmień wkońcu tego Gulfa na cos normalnego. Mozliwe też że któryś wąż się przetarł i wyciekł płyn przez to sie gotuje ale to od razu widać jak maske podniesiesz.
Zapisane
gigi_77
Gość



« Odpowiedz #20 - Czwartek, 06.08.2009, 07:46:52 - NIEPRZECZYTANA »

Danisz kolega miał podobny problem co pisałeś w 1 swoim poście, on również zakupił zachwalany przez właściciela hurtowni olej Gulf ....................... po zmianie oleju znowu może się cieszyć jazdą TDI.
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #21 - Piątek, 07.08.2009, 12:51:37 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie olej też regularnie 110-120 stopni.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #22 - Piątek, 07.08.2009, 15:15:28 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedzi.

Problem rozwiązany, wymienione zostały przewody chłodnicy + nowe opaski + termostat + zalany nowy płyn chłodniczy.

Po tym jak samochód zaczął się gotować to go odstawiłem, bo nie chciałem go dobijać, o ciśnięciu nie było mowy - tylko raz dla testu go przycisnąłem.
Teraz wszystko wróciło do normy, oby jak najmniej takich niespodzianek  :-X.

Co do oleju to twierdzę,że Gulf nie jest taki zły skoro innym regularnie temperatura skacze do 110-120*C przy ciśnięciu. Ja pierwszy raz u mnie widziałem 110*C, przy tym problemie. A tak to ostro cisnąc jest ok. 104-106*C.

Co nie oznacza, że następnym olejem nie będzie znów Motul, który był wcześniej zalany, napewno jest nieco lepszy.
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #23 - Piątek, 07.08.2009, 18:52:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Danisz
A tak to ostro cisnąc jest ok. 104-106*C.
Przejedź ostro tak 20-30km z nogą w podłodze to zobaczysz co z Gulfa zostanie ;D  I co była przyczyną ? Wyciek płynu przez przetarty przewód czy może termostat się skopał?
Zapisane
Danisz Mężczyzna
Damn fast
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań/Gdynia
Samochód: Ibiza GT, AFN+

« Odpowiedz #24 - Piątek, 07.08.2009, 19:34:30 - NIEPRZECZYTANA »

Przejedź ostro tak 20-30km z nogą w podłodze to zobaczysz co z Gulfa zostanie ;D  I co była przyczyną ? Wyciek płynu przez przetarty przewód czy może termostat się skopał?

Przez 20-30km z nogą w podłodze nie jeżdżę. Gulf super nie jest, ale daje radę przy normalnej jeździe moim zdaniem.

Przewód był przetarty to jedno, aż w końcu przy zdejmowaniu się porwał. Termostat też już nie był pierwszej świeżości, ale w końcu samochód ponad 10 lat ma. Najważniejsze, że już wszystko jest unormowane :)
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» grzeje sie olej
Skocz do: