+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problemy z odpalaniem/obrotami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z odpalaniem/obrotami  (Przeczytany 120512 razy)
0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.
michua Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba '00, 1.6 KAT

« Odpowiedz #90 - Poniedziałek, 07.09.2009, 16:40:39 - NIEPRZECZYTANA »

dzisiaj opowieści ciąg dalszy, a mianowicie miałem telefonik z ASO z w samochodzie wariuje jakiś czujnik coś ze spalinami czy benzyna nie powiem dokładnie bo sam nie wiem (źle usłyszałem) oraz do wymiany wszystkie świeczki na jakieś platynowe czy coś zobaczymy jak autko teraz będzie jeździć ;]
Zapisane
wisner Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.6 1F

« Odpowiedz #91 - Poniedziałek, 14.09.2009, 12:29:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam problem a raczej problemy z moją cordobą, 1997, silnik 1F + gaz holenderski.
1)Od jakiegoś czasu mam problemy z jazdą na gazie tzn., odpalam na benzynie, silnik się nagrzewa przełączam na gaz i wszystko jest ok, mogę tak zrobić 450 km(ostatnio jechałem w tatry bez wyłączania silnika) i nic się nie dzieje pod jednym warunkiem, gdy silnik cały czas pracuje. Gdy tylko wyłączę silnik, odpali się na benzynie po czym przełączy na gaz zaczyna wariować:obroty 300-400, zwykle spadają a potem gaśnie, silnikiem trzęsie, gdy dodaje gazu zaraz się dusi i gaśnie.Czasem gdy na wolnych silnik nie gaśnie, pochodzi jakieś 5 minut tak w granicach 300-400 obrotów po czy "zaskakuję" i można jechać dalej.Problem ten nie występuje gdy robię trasy 100 km, wyłączam silnik, ponownie odpalam za kilka godzin(na zimnym silniku).Oczywiście w tym przypadku na benzynie chodzi bez problemu, nie trzęsie, obroty w normie.
2)Ostatnio zdarza mi się coraz częściej że na benzynie nie odpala.Kręcę a on nie reaguje. Oczywiście odpala bez problemu na zimnym silniku(np. po nocy), po przejechaniu kliku lub kilkunasty km potrafi nie odpalić ponownie. Zdarzyło mi się to już któryś raz i przeważnie po odczekaniu 5-10 minut zaskakiwał i dalej jechał bez problemu jednak wczoraj nie odpalił. Miał być już holowany i zaraz na początku holowania postanowiłem spróbować go odpalić(na popych)...i odpalił. Sam już nie wiem co to się może dziać.
Z góry dziękuje na wszelką pomoc.



od KYS: Zacznij od zapoznania się z regulaminem i zasadami obowiązującymi na forum.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.09.2009, 13:34:04 wysłane przez wisner » Zapisane
hungry_killer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Strzelce Opolskie
Samochód: Cordoba '99, 1.6 ALM

« Odpowiedz #92 - Niedziela, 20.09.2009, 16:43:24 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Czasami podczas jazdy silnik się przycina, dławi i szarpie a potem gaśnie. Niestety potem są problemy z jego odpaleniem. Czasami odpali po kilku kręceniach, a czasami po kilkunastu. Jak już zaskoczy to potem można go śmiało zgasić bo normalnie odpali. Podobna sytuacja występuje kiedy po przejechaniu niewielkiego odcinka trasy (2-5 km) zgaszę silnik na postoju. Czasami odpali bez problemu, a czasami mogę kręcić i nic. Zakładam, że podaje paliwo bo śmierdzi dość mocno benzyną.

Czy powyższe objawy mogą być spowodowane czujnikiem temperatury płynu chłodzącego  :?: Jak na dworze jest zimno to silnik odpala bez problemu, nie gaśnie, pracuje czysto. Gdy tylko świeci słońce i jest ciepło, to wtedy zaczynają się problemy. Nie wiem czy nie zmienić magika od elektroniki bo raz mówi o czujniku halla, a teraz o czujniku temperatury.

Pozdrawiam

Napisano: Wtorek, 15.09.2009, 22:01:15


Witam

Problem rozwiązany  ;D Winowajcom okazał się czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po podłączeniu kompa pokazywał -40 stopni. Wymieniłem i po kłopocie. Jeżeli chodzi o halla, o którym wspominałem wcześniej,  to faktycznie objawy są podobne z tą różnicą, że nie podaje wtedy paliwa na wtryski.
Dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 20.09.2009, 16:45:27 wysłane przez hungry_killer » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #93 - Niedziela, 20.09.2009, 19:20:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hungry_killer
Jeżeli chodzi o halla, o którym wspominałem wcześniej,  to faktycznie objawy są podobne z tą różnicą, że nie podaje wtedy paliwa na wtryski.
raczej iskry na swiece :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
hungry_killer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Strzelce Opolskie
Samochód: Cordoba '99, 1.6 ALM

« Odpowiedz #94 - Poniedziałek, 21.09.2009, 15:49:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Całkiem możliwe, że masz rację. O tym paliwie wspomniał mi magik insztalator  ;D od elektroniki jak byłem podłączyć go do kompa więc podzieliłem się tą informacją. Jak wprowadziłem kogoś w błąd to sorki. :angel:

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 21.09.2009, 15:50:39 wysłane przez hungry_killer » Zapisane
1979Jaro Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Krzepice
Samochód: seat cordoba vario, 1999, 1,6 ALM

« Odpowiedz #95 - Poniedziałek, 23.11.2009, 13:19:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie. Ja mam podobny problem co u Ciebie ale mam takiego przyjaciela który mam mi jakąś część wymienić i będzie oki jak tylko to zrobi odezwię się do Ciebie i zobaczysz czy jest jakaś zmiana też u Ciebie. U mnie obiawia się to tak: Odpalam auto i najczęściej w wilogotny dzień skaczą mi obroty jak bym sam mu dodawał i odejmował gazu. Wymiana przewodów nic nie da. Zapomniałem jak ta część się nazywa i nie chcę wprowadzić nikogo w błąd. Czasami też robiło się tak że auto moje spadało z obrotami do 500. >:(  i to mnie denerwowało. Pozdrawiam Jarek
Zapisane
wisner Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.6 1F

« Odpowiedz #96 - Piątek, 30.04.2010, 13:40:04 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam problem a raczej problemy z moją cordobą, 1997, silnik 1F + gaz holenderski.
1)Od jakiegoś czasu mam problemy z jazdą na gazie tzn., odpalam na benzynie, silnik się nagrzewa przełączam na gaz i wszystko jest ok, mogę tak zrobić 450 km(ostatnio jechałem w tatry bez wyłączania silnika) i nic się nie dzieje pod jednym warunkiem, gdy silnik cały czas pracuje. Gdy tylko wyłączę silnik, odpali się na benzynie po czym przełączy na gaz zaczyna wariować:obroty 300-400, zwykle spadają a potem gaśnie, silnikiem trzęsie, gdy dodaje gazu zaraz się dusi i gaśnie.Czasem gdy na wolnych silnik nie gaśnie, pochodzi jakieś 5 minut tak w granicach 300-400 obrotów po czy "zaskakuję" i można jechać dalej.Problem ten nie występuje gdy robię trasy 100 km, wyłączam silnik, ponownie odpalam za kilka godzin(na zimnym silniku).Oczywiście w tym przypadku na benzynie chodzi bez problemu, nie trzęsie, obroty w normie.
2)Ostatnio zdarza mi się coraz częściej że na benzynie nie odpala.Kręcę a on nie reaguje. Oczywiście odpala bez problemu na zimnym silniku(np. po nocy), po przejechaniu kliku lub kilkunasty km potrafi nie odpalić ponownie. Zdarzyło mi się to już któryś raz i przeważnie po odczekaniu 5-10 minut zaskakiwał i dalej jechał bez problemu jednak wczoraj nie odpalił. Miał być już holowany i zaraz na początku holowania postanowiłem spróbować go odpalić(na popych)...i odpalił. Sam już nie wiem co to się może dziać.
Z góry dziękuje na wszelką pomoc.



Już, a raczej dopiero wszystko jasne. Rozwiązaniem problemu okazała się uszkodzona sonda lambda oraz przekaźnik 167 który podczas jazdy na gazie załączał pompę paliwa i samochód jednocześnie jechał na gazie i na benzynie.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #97 - Wtorek, 14.09.2010, 17:59:09 - NIEPRZECZYTANA »

No i mamy kłopot. Dziś jechałem sobie spokojnie i nagle zaczął pracować na trzy gary. Zacząłem grzebać w kablach i okazało się, że moduł zapłonowy nie daje iskry na jedną świecę. Szybko do sklepu po nowy (cena bagatela 200 pln.). Założyłem ów moduł i odpaliłem. Chodził trochę nierówno, ale przynajmniej pracował na wszystkie gary. I tu pojawia się problem, bo po chwili zaczął się dławić i znów pracował na trzy cylindry. I tak na zmianę na 4 i na 3. Iskra na module jest, kabli jeszcze nie podmieniałem. Co może jeszcze być powodem takich wariacji oprócz kabli i świec (te ostatnie sprawdziłem i są ok)? Czujnik Halla? Zaznaczam, że z odpaleniem nie ma problemu, ale od razu zaczyna się dusić i szarpać. Problem na benzynie i na gazie.

Edyta mówi: Problem rozwiązany. Przyczyną był walnięty przewód WN. Jutro wymiana na nowe wraz ze świeczkami. Nowa cewka okazała się być walnięta i robiła jeszcze większe zamieszanie pod maską. Także jak komuś wpadnie do głowy kupić cewkę Topran/Hans Pries to nie polecam.

Napisano: 13 Wrzesień 2010, 14:59:03


Dziś ciąg dalszy walki z zapłonem. Po zamontowaniu starej cewki wszystko wyglądało ok. Niestety rano, po przejechaniu kilkunastu km problem z paleniem na 3 cylindry powrócił. Jutro wjeżdża nowa cewka. Zobaczymy jakie będą efekty. Problem polega na zaniku iskry na cewce jak się silnik rozgrzeje. Dotyczy to jednego cylindra (2). Jeśli wymiana cewki nie pomoże to zaczynam bawić się w kabelkologię.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #98 - Wtorek, 14.09.2010, 18:08:11 - NIEPRZECZYTANA »

czyli jednak, ale to bardzo dziwne wczoraj byl zimny to tez szarpal a pozniej po zmianie cewki na stara bylo ok
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #99 - Wtorek, 14.09.2010, 18:13:00 - NIEPRZECZYTANA »

Ta nowa cewka poszła na reklamację. Stara jak dostanie temperatury zaczyna dawać iskrę tylko na 3 gary. Zobaczymy czy po wymianie na inną dalej będą się działy takie hece. Niestety nie udało mi się znaleźć używki w rozsądnych pieniądzach, żeby podmienić.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #100 - Wtorek, 14.09.2010, 18:16:56 - NIEPRZECZYTANA »

cewka podchodzi z kazdego MPI moze ktos Ci pozyczy na podmiane
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #101 - Wtorek, 21.09.2010, 09:30:50 - NIEPRZECZYTANA »

Już zamówiłem nową. Niestety nie zwrócili mi kasy za wadliwą, więc pozostało kupić inną w podobnych pieniądzach. Jak ta okaże się kijowa to znajdę jakąś używkę i po odzyskaniu kasy kupię Beru. Przy okazji do wymiany pójdą przewody i świece, ale na razie muszę sobie poradzić z cewką.

Napisano: 14 Wrzesień 2010, 19:21:49


Nowa cewka wjechała do auta i od razu normalnie się jeździ. Co prawda szarpnie raz czy drugi podczas przyspieszania, ale pozostała wymiana przewodów i świec. Jeden z przewodów jest za luźny na wyjściu z cewki, więc obstawiam, że to on robi takie hocki klocki.

Napisano: 15 Wrzesień 2010, 12:47:56


No i problem, mam nadzieję z głowy. Okazało się, że druga, nowa cewka również jest uszkodzona. Po wymianie kabli i świec problem szarpania w czasie przyspieszania, nadal się pojawiał. Sprawdzenie stroboskopem ujawniło jednak winę cewki (zanik iskry co któryś zapłon). Podmiana na ori używkę odmieniła auto nie do poznania. Nauczka na przyszłość - nie kupować tanich zamienników. Na szczęście kable kupiłem Beru, a świece Bosch.
Zapisane
Rynna83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001

« Odpowiedz #102 - Środa, 26.01.2011, 15:27:10 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem z cewką. Mam przebicie między cewką a palcem na który przychodzi przewód do świec.
Kable wymieniłem na nowe więc raczej cewka, którą polecacie w miarę przystępnej cenie?  :-\
Podaje screen z IC
http://img94.imageshack.us/i/cewkai.jpg/
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #103 - Środa, 26.01.2011, 15:31:37 - NIEPRZECZYTANA »

Beru ale poszukaj tanszego sklepu i gwarancji na sprawdzenie czy bedzie dobra
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #104 - Środa, 26.01.2011, 18:36:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
gwarancji na sprawdzenie czy bedzie dobra
Nową to możesz sprawdzić jak masz znajomości w sklepie. W innym wypadku montaż w warsztacie i w razie "w" reklamacja. Podobnie jest z innymi częściami elektro w aucie.
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problemy z odpalaniem/obrotami
Skocz do: