+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Podłączenie radia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podłączenie radia  (Przeczytany 83453 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jaca
Gość



« Środa, 12.10.2005, 14:48:20 - NIEPRZECZYTANA »

jak macie podłaczone radia ?? czy fabrycznie jest tak że gra bez kluczyka ?? przyzwyczajony jestem, że po kluczyku sie włacza i prawde mówiac kur*** mnie bierze, gdy za kazdym razem musze właczyc i wyłaczyc radio... w kostce nie mam pradu "po kluczyku".. wszedzie jest na stałe... jest mozliwosc przerobienia tego ?? czy moze u mnie juz jest przerobione, tylko nie tak jak ja bym chciał.. :(
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 12.10.2005, 16:26:00 - NIEPRZECZYTANA »

mam to samo z tym że radio przestaje grac po wyłaczeniu silnika ale pali się wyświetlacz.Też muszę właczac i wyłączac radio powerem.Ach te SX-y !!! W kostce ktoś zamienił przewody zacytuję z furum na www.elektroda.pl : "Podejrzewam ze na jednym z tych przewodów napięcie jest bez przerwy a na drugim dopiero po przekreceniu kluczyka. Sprawdź miernikiem i podłącz to tak ze przewód na ktorym jest napięcie bez przerwy do podtrzymywania pamięci a ten drugi do zasilania"

[ Dodano: 2005-10-12, 17:28 ]
Szczegóły tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=338214&highlight=seat
Zapisane
jaca
Gość



« Odpowiedz #2 - Środa, 12.10.2005, 17:00:42 - NIEPRZECZYTANA »

u mne nie ma na zadnym przewodzie dodatkowego pradu "po kluczyku".. prad jest na stałe... wiec radio stale chce grac a ja nie chce :D
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Środa, 12.10.2005, 17:42:10 - NIEPRZECZYTANA »

No to UWAGA !!!!

Nie każdy jest WIELKIM ELEKTRONIKIEM ( z Pana Kleksa ).
Radio mam podłączone pod złącze ISO. Każdy odbiornik, który ma takie wejście , może bezproblemowo zostać pod niego podłączony. I tu się zaczynają lekkie schody. Po takowym podłączeniu radio nie posiada efektu pamięci i co za tym idzie - działa tylko przy włączonej stacyjce i za każdym razem trzeba je ustawiać. Każdy taki odbiornik posiada przewód MEMORY ( chyba różowy - wystarczy sprawdzić na naklejce na radiu ). Przewód ten należy podłączyć do "+". W instalacji ISO są 2 "+". Jeden pod stacyjką a drugi z akumy. I ten przewód memoru należy właśnie podpiąć pod ten z akumy. Takie zwarcie kabli robi się tuż za radiem przed podłączeniem do kostki ISO.

Polecam bardzo dobrą lekturę w tym temacie :

http://www.studio24.prv.pl/

Problem moze się jeszcze dodatkowo pojawić w przypadku łapania fal radiowych.... ale o tym później.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

jaca
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 12.10.2005, 18:08:27 - NIEPRZECZYTANA »

punchoo... thx :) ale chyba nie czytasz :D kostke ISO juz rozebrałem dawno... pisałem ,ze nie mam dwóch plusów w instalacji.. mam tylko jeden i on jest rozgałeziony na memory i na zwykły plus... nie pojawia sie NIGDZIE prad po przekreceniu kluczyka :| i pytam czy to normalne w seatach czy u mnie ktos sobie rzeźbił :(
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Środa, 12.10.2005, 18:39:51 - NIEPRZECZYTANA »

Rzeżba - w takim wypadku podłącz się do jakiegoś plusa - idącego bezpośrednio z akumy i koniecznie załóż bezpiecznik na taki przewód.

Cholera co za ludzie rzeźbią w tych SX'ach.

Powodzenia !!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

jaca
Gość



« Odpowiedz #6 - Środa, 12.10.2005, 19:21:50 - NIEPRZECZYTANA »

nadal nie czytasz :P własnie tak mam podłączone i chciałbym to zmienic :D
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Środa, 12.10.2005, 19:27:46 - NIEPRZECZYTANA »

Robie dużo rzeczy naraz i czytam między wierszami.
No tak doczytałem ze zrozumieniem. Masz wszystko podpiete ze stałego prądu z akumy i wk****a Cie migajaca dioda po ściągnięciu panelu.....
Bo inaczej nie rozumiem Twojego problemu.
Na "+" spod stacyjki powinno być podpiete radio ( to prawidłowe podłączenie - zabezpieczające przed przepięciami ) ale komu się chce np. na postoju słuchać przy włączonej stacyjce ???

To może być w takim razie problem radia. A jak wyłączysz radio i zgasisz auto i potem ponownie odpalasz - to czy po przekręceniu stacyjki samo się włącza ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Shizo
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 12.10.2005, 19:31:02 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem że już się wkurzyłeś tymi wszystkimi idiotycznymi radami o podłączeniu "bezpośrednio z akumy" więc dla pocieszenia w moim SX też nie ma plusa po kluczyku (specjalnie teraz byłem sprawdzić z miernikiem w kostce-a mecz za moment) trzeba będzie pociągnąć z jakiegos innego obwodu. Na razie mam stare radia panasonica i nie wnikałem w audio ale jestem ciekawy jak fabryczne 6 głosników gra z jakimś lepszym odtwarzaczem(o ile masz te fabryczne)? Wydaje sie że najgorsze są z tyłu w półce...

[ Dodano: 2005-10-12, 20:33 ]
...acha i lepsze radio oczywiście  :lol:
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Środa, 12.10.2005, 19:34:40 - NIEPRZECZYTANA »

Zdążyłem wymienić i uzupełnić - pozostał jeszcze tył - ale nie chce mni sie na giełdę podjechać  :D
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Środa, 12.10.2005, 19:43:21 - NIEPRZECZYTANA »

jaca fabrycznie są 2 plusy
1 3 5 7
2 4 6 8

1 powinien być + po kluczyku
6 + stały
tak jest przynajmniej w fabrycznych instalacjach które miałem w obu cordobach :ok:

wszystko jeszcze zależy od radia Balupunkty mają zamienione te dwa +, alpine ma tak jak kostka ISO
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Środa, 12.10.2005, 19:49:30 - NIEPRZECZYTANA »

Dlatego dałem wyżej link do podłączeń różnych aut - trzeba trochę pogłówkować i wszystko będzie OK, Ja nad tematem siedziałem 2 tyg.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

jaca
Gość



« Odpowiedz #12 - Środa, 12.10.2005, 19:50:06 - NIEPRZECZYTANA »

oj punchoo.... punchoo.... :D pisałem ze prad po kluczyku nie pojwawia sie NIGDZIE :) wiec jak moze sie radio właczyc...


Cytat: "punchoo"
Na "+" spod stacyjki powinno być podpiete radio ( to prawidłowe podłączenie - zabezpieczające przed przepięciami ) ale komu się chce np. na postoju słuchać przy włączonej stacyjce ???

w poprzednim samochodzie miałem ze po przekreceniu na raz grało radio a na dwa dopiero zapalały sie kontrolki...  wydaje mi sie to logiczne :) a skoro to był o 7 lat starszy ford wiec myslałem, że w seacikach tez to jest tylko u mnie ktos namieszał... rozpusta by było ,że radio gasnie po wyjeciu kluczyka ale mozesz je manualnie właczyc...
ale nic.. bede dalej je recznie wyłaczał i właczał.. :)

[ Dodano: 2005-10-12, 21:23 ]
Cytat: "Jobski"
1 powinien być + po kluczyku
6 + stały


thx :) jutro lookne.. instalka wyglada na fabryczna.... wszystko idzie w rurze izolacyjnej..

radio mam pioneer'a deh 2300r + ustrojstwo cos w tym stylu http://www.swistak.pl/aukcje/1055630.html

[ Dodano: 2005-10-13, 18:23 ]
wiec tak... dopadłem chochlika.. no prawie... znalazłem plus po kluczyku...taki cienki fioletowy przewodzik był w pinie 7  :o
nie nic.. przepiałem.... gra pieknie :) uruchomiłem silnik... radyjko w momencie uruchamiania sie wyłaczyło.... za chwilke sie właczyło.. no pieknie... ruszyłem... zgasło... co jest ?? hhmm.. wyjąłem radio.. nie ma pradu.. co jest ??? tak jakby cos co wyłacza prad podczas uruchamiania "myslało" ze rozrusznik cały czas pracuje... i dupa blada.. radyjko nie gra....  :(
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 14.10.2005, 17:30:00 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdziłem u siebie w takiej samej bryce śa dwa plusy "po kluczyku" w kostce chociaż zamienione ale to nie problem.Jak kupie porządne radio i będzie na opak to sobie zamienię. No więc u Ciebie powinny być gdzieś te kabelki także.
Zapisane
jaca
Gość



« Odpowiedz #14 - Piątek, 14.10.2005, 17:40:39 - NIEPRZECZYTANA »

byłem dzis u fachowca... rozpruł izolacje i odnalazł uciety kabelek z plusem po kluczyku... ktos cos kombinował.. :(


Cytat: "punchoo"
ale komu się chce np. na postoju słuchać przy włączonej stacyjce ???


tak nie powinno byc.. wystarczy (podobno) włozony kluczyk.. tak maja wszystkie z grupy VAG, jezeli jest inaczej to padniety jest zamek elektryczny (czy jakos tak) w stacyjce... to samo dotyczy brzeczyka od swiateł... nie powinien brzeczec dopuki jest kluczyk włozony.. dopiero po wyjeciu kluczyka ze stacyjki powinno sie radio wyłaczyc i brzeczec ze masz swiatła właczone... niewiem jak to sie ma do el. szyb i innych dodatków działajacych tylko po kluczyku :)
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Podłączenie radia
Skocz do: