+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wymiana płynu w chłodnicy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana płynu w chłodnicy  (Przeczytany 5440 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Wtorek, 11.10.2005, 20:59:57 - NIEPRZECZYTANA »

1. Gdzie szukać najnizszego punktu w układzie chłodzenia z którego mozna spuścić cały płyn.Wężykiem od góry nie ma szans.
2. Czy przed zalaniem nowym płynem mozna napełnić układ wodą i tak uruchomić silnik? Ta ostatnia czynność musi byc wykonana bo to co mam w chłodnicy wygląda jak szambo i wszystko jest zasyfione.
3. Czy to prawda że środki czysczące zawarte w nowym płynie(a takie są) mogą rozszczelnić chłodnicę?
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 11.10.2005, 21:15:24 - NIEPRZECZYTANA »

1. Tracer podawał że dolny wąż od hłodnicy jest najniższym punktem
2. Po co?
3. Pierwsze słyszę, a czym chcesz zalać układ?
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 11.10.2005, 21:46:32 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo - z tego co czytam to niezły kanał kupiłeś/sprowadziłeś.
Jeżeli to nie tajemnica - to napisz co to za model i ile dałeś ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Środa, 12.10.2005, 03:12:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
1. Gdzie szukać najnizszego punktu w układzie chłodzenia z którego mozna spuścić cały płyn.Wężykiem od góry nie ma szans.
2. Czy przed zalaniem nowym płynem mozna napełnić układ wodą i tak uruchomić silnik? Ta ostatnia czynność musi byc wykonana bo to co mam w chłodnicy wygląda jak szambo i wszystko jest zasyfione.
3. Czy to prawda że środki czysczące zawarte w nowym płynie(a takie są) mogą rozszczelnić chłodnicę?

1.Rzeczywiście urzyłem węza od dolnrj części chłodnicy do termostatu,ale zdąłem go przy termostacie(silnik ALM ) i opósciłem w dół, przy nagrzanym zatrzymanym silniku.
Łatwiejszy dostęp przy termostacie.
Trza to robic zwinnie żeby sie nie poparzyć  :satan:
2 Myslę ze można ale lepiej destylowaną bo koszt niewielki  a po co dodawac nie wiadomo co. pojezdzic tak dzień, dwa i zalac normalnym.Przy zalewaniu trzeba po uruchomieniu poczekać na otwarcie termostatu bo wtedy dopiero wchodzi wszystko.
3 Srodki z róznych płynów moga się "ważyc" z innymi i stąd te syfy w Twoim układzie :(
Jezeli syfu jest dużo to płukać mozna kilka razy
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Shizo
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 12.10.2005, 13:34:57 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za rady zrobie jak Tracer mówi. Układ jest naprawde zasyfiony trzeba go przepłukać i szkoda po zlaniu tego szlamu od razu lać drogi koncentrat vw. Po krótkiej jeździe wyglądał by tak samo.
Apropo różnych dodatków w płynie to "w tych nie z supermarketów" są środki czyszczące które czasami w starym aucie (jak moje 96r.- 137tys km) mogą odkleić drobne dziurki i wszystko sobie powoli wypłynie z chłodnicy! Nigdy nie wiadomo w jakim stanie mamy chłodnicę.
ps.dla ciekawskiego punchoo auto to Cordoba Coupe SX 96 1.6i AFT(74kW)(pelna elektryka klima alusy immob.alarm fabr.etc) jest przywiezione z Włoch w tym roku przez "znajomego" z Gniezna. Jeździła nim jakas laska ale suka dbała tylko o wnętrze i nic więcej a do tego auto było rozebrane i złożone na części z niewiadomego powodu(walnięte na 99.99% nie było)ale za to przez jakiegos imbecyla.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Środa, 12.10.2005, 17:53:42 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięks - na PW możesz napisać ile dałeś  8)
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Shizo
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 13.10.2005, 15:47:49 - NIEPRZECZYTANA »

zrobiłem jak radziliście poszło bez problemu. Narazie zalałem woda destylowana.Niestety po kilku minutach pracy silnika nabrała koloru rdzy więc będe musiał jescze raz przepłukac a może nawet 2.Nie wiem skąd tam tyle syfu...

[ Dodano: 2005-10-17, 11:16 ]
przepłukałem dwa razy jeszcze i nic :?  . Nadal wszystko co wleję zmienia kolor na brązowy a ponadto koncentrat VW(niebieski) miał po rozcieńczeniu 1:1 z wodę mieć -37st. a ma zaledwie -20st. Chyba Niemcy też zaczynają oszukiwać!  :x
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 16.06.2008, 19:29:00 - NIEPRZECZYTANA »

To się robi tak: lejesz 50/50 octu i wody. Pojeździsz tydzień i wymiana. I tak kilka razy. Od razu cały syf zejdzie. To jest tak jak wlejesz octu do czajnika bezprzewodowego - grzałka i czajnik czyste jak nigdy  ;D
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wymiana płynu w chłodnicy
Skocz do: