+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Chłodnica w Ibizie 91'
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chłodnica w Ibizie 91'  (Przeczytany 10770 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
nicram323
Gość



« Piątek, 07.07.2006, 18:19:32 - NIEPRZECZYTANA »

No witam, zaczeły się upały i mój Seacik zaczał mi gotować wode w zbiorniczku. dosłownie po przejechaniu 2km zagotowuje wode az wylewa. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna i jak tę usterke naprawić. Dodam że jestem trochę zielony w tych sprawach a na mechanika narazie mnie nie stać ze studenckiego budżetu[/center]
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Piątek, 07.07.2006, 18:50:12 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik temperatury w chłodnicy może nie włączać wentylatorów. W nowszych wymiana to koszt około 30 zł za czujnik i grosze za wymianę, bo to proste.. Sprawdż, czy się wentylator na chłodnicy włącza. Jak nie, to zacznij od bezpieczników - może akurat ten od wentyli się spalił?
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
nicram323
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 07.07.2006, 18:54:56 - NIEPRZECZYTANA »

Wiesz co czujnik moze naprawde jest zrypany i wentylator włacza sie kiedy chce. Teraz jak jechałem to właczył sie ale jak zgasiłem silnik odrazu wyłaczył się. Ale sprawdze bezpieczniki tez, no i z góry dzieki za porade bo juz od gorącego nadmuchu dziś chyba bym zdechł heheh :zakrecony:

Pozdrawiam
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Sobota, 08.07.2006, 05:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

Jesteście w błędzie. 100% to TERMOSTAT.
Przerabiałem to w zeszłym roku w upały.
Termostat kosztuje od 45 do 80 PLN. W moim silniku ALM trzeba było wymienic jeszcze
obudowe  z tw. sztucznego za jakieś 30. Razem wydałem ok 70.
Lepiej nie kupować najtanszego (ponizej 45) bo długo silnik sie nagrzewa. po wymianie
mój termostat przez jakies 200 km się układał bo wskazówka temp silnika miała
problemy z osiagnięciem poprzedniej pozycji .
Po wymianie najlepiej chwilowo dolać wody destylowanej.
a jak będzie dobrze to dopiero płynem G12 chyba... no takim jaki był, zeby się nie zwarzyły.
Temat już był .
wpisz w opcji "szukaj"   ; termostat
NIE WOLNO!!!
 jezdzic z takim uszkodzeniem bo grozi to zatarciem silnika.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #4 - Sobota, 08.07.2006, 10:41:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Jesteście w błędzie. 100% to TERMOSTAT.

dokladnie, to musi byc termostat - jest zrypany i nie otwiera ukladu co prowadzi do przegrzania silnika i zagotowania plynu. wymien go jak najszybciej a do tego czasu w ogole go wywal i jezdzij bez. bedziesz mial uklad chlodzenia caly czas otwarty ale w lecie to praktycznie bez znaczenia bo i tak termostat w taka pogode szybko sie otwiera. ja tak jezdzilem wiec bez obaw.
pozdro
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #5 - Sobota, 08.07.2006, 11:03:15 - NIEPRZECZYTANA »

Macie rację, o termostacie nie pomyślałem. Po prostu było to dla mnie oczywiste, że czujnik padł. Ale z tym 100% błędem to przesadziliście. Uważacie, że padnięty czujnik to niemożliwe? Wystarczy, że zrobi "prosty test z temperaturą węży" i będzie wiedział, co z termostatem mniej więcej. Pozdrawiam i dzięki za sprostowanie!
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Sobota, 08.07.2006, 15:56:42 - NIEPRZECZYTANA »

100% to 100% :mrgreen:  :!:
czujnik dmuchawy jest przy chłodnicy a jak padnie termostat to gotuje wode w malym obiegu silniaka i czujnik ni ma prawa właczyć wentylatora, bo przy nim jest zimno ,a w silniku parowanie :!:  :!:  :!:
Przykład
Właczyłem dmuchawe na stałe bo tez myslałem ze padł czujnik dmuchawy a i tak mi gotowało wode w zbiorniczku wyrównawczym.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
nicram323
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 09.07.2006, 08:09:43 - NIEPRZECZYTANA »

CZy jesłi wymienie ten nieszczesny termostat to musze wymienic cos jeszcze? Aha dodam jeszcze ze wentylator włacza sie czasami ale wyłącza sie od razu po wyłączeniu silnika.
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 09.07.2006, 08:22:22 - NIEPRZECZYTANA »

przy wymianie termostatu wyleje ci sie troche plynu chlodniczego. ja jak wyciagalem termostat to najpierw odpinalem dolny waz od chlodnicy i lapalem plyn do pojemnika, zakladalem ponownie weza i dopiero dobieralem sie do termostatu (mniej plynu wyleje ci sie na silnik) i pozniej po wymianie z powrotem wlewalem spuszczony plyn i uzupelnialem nowym to co sie wylalo).
co do wentylatora to powinien byc niezalezny od silnika i dostawac prad bezposrednio z aku. zewrzyj 'na krotko' przewody we wlaczniku wentylatora (bez kluczyka w stacyjce) i jesli jest ok to powinien sie wlaczyc. jak go nie bedziesz dal rady tak wlaczyc (lub zadziala tylko przy wlaczonym zaplonie) to cos jest nie tak z podlaczeniem wentylatora. poszukaj tez o tym na forum bo duzo bylo.
powodzenia
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 09.07.2006, 10:26:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "nicram323"
CZy jesłi wymienie ten nieszczesny termostat to musze wymienic cos jeszcze? Aha dodam jeszcze ze wentylator włacza sie czasami ale wyłącza sie od razu po wyłączeniu silnika.

Jesli chodzi o to autko które masz w profilu to moze tak byc ze dmuchawa wyłacza się
po wyłaqczeniu stacyjki . Teraz jest zasada ze tak sie nie robi i mimo wyłaczenia wentylator na postoju działa az schłodzi płyn w obiegu.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 09.07.2006, 10:40:15 - NIEPRZECZYTANA »

Piszę, ze to niekoniecznie tak jak mówicie, bo sam miałem przypadek padnięcia czujnika dmuchawy- żeby bylo gorzej spaprał się tylko II bieg, co poskutkowało zagotowaniem jak kumpela ćwiczyła przed egzaminem na placu (od razu jej się odechciało). Woda się zagotowała w dużym obiegu i też ją wywaliło. KAżdy opisuje to co sam przeżył :D A tak na marginesie, skoro mu się włącza wentylator, to pewnie macie rację :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 10.07.2006, 09:50:27 - NIEPRZECZYTANA »

A spóbuj po prostu wyjąć na jakiś czas termostat. Przy tych upałach powinien w miarę szybko łapać temperaturę i wtedy zobaczysz. Wentylator raczej w czasie jazdy nie powinien się załączyć, na postoju i przy małęj prędkości owszem i przy padniętym czujniku wywali płyn.  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
nicram323
Gość



« Odpowiedz #12 - Czwartek, 20.07.2006, 20:46:18 - NIEPRZECZYTANA »

Wiecie co rura pod termostatem sie szybko nagrzewa (czyli temostat) ale plyn w zbiorniczku jest strasznie brudny-taki zamulony, czy oznacza to ze musze wymienic cały p łyn w chlodnicy?
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 20.07.2006, 22:03:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "nicram323"
plyn w zbiorniczku jest strasznie brudny-taki zamulony, czy oznacza to ze musze wymienic cały p łyn w chlodnicy?
no przydaloby sie, jak jest taki brazowy to pewnie rdza. wymien, przeplukaj uklad to bedzie lepiej chlodzil
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 23.07.2006, 19:47:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
no przydaloby sie, jak jest taki brazowy to pewnie rdza

A co rdzewieje w ukladzie chlodzenia?
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Chłodnica w Ibizie 91'
Skocz do: