+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Pompa wody
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pompa wody  (Przeczytany 66541 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #30 - Niedziela, 06.05.2007, 22:21:13 - NIEPRZECZYTANA »

a inaczej? pompa nie wyje i nie cieknie ale nie wiem czy nie ma tych lopatek polamanych bo mi sie silnik grzeje  :roll:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #31 - Niedziela, 06.05.2007, 22:37:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
mi sie silnik grzeje  

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1167.0&highlight=wskazniku
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3149.0&highlight=wskazniku
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1110.0&highlight=termostat
przestudiuj to...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 10.05.2007, 09:04:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
a inaczej?

Taki prosty test na działanie pompy:
Rozgrzej silnik do normalnej temperatury, włącz ogrzewanie na maksa (żeby przez kratki buchało gorące powietrze), wentylator, zgaś silnik, ale kluczyk cofnij do zapłonu, co by wentylator ogrzewania chodził. Poczekaj aż z kratek zacznie płynąć zimne powietrze (czyli, aż wychodzisz płyn w nagrzewnicy). Włącz ponownie silnik - już po paru sekundach powinno znowu buchać ciepłe powietrze (bo pompa wtłoczy do nagrzewnicy rozgrzany płyn).
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 10.05.2007, 11:26:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
a inaczej? pompa nie wyje i nie cieknie ale nie wiem czy nie ma tych lopatek polamanych bo mi sie silnik grzeje  :roll:

A termostat Ci sie nie rozleciał i dlawi obiieg ????
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #34 - Czwartek, 10.05.2007, 15:38:26 - NIEPRZECZYTANA »

Raby -  czytam wszstko co zwiazane z chlodzeniem silnika :)

marmax - pozniej sprawdze Twoj sposob  :ok:

Tracer - termostat chodzi ok puszcza obieg przy 87 stopniach chyba ze sie za malo otwiera  :niewiem:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Czwartek, 10.05.2007, 16:41:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
termostat chodzi ok puszcza obieg przy 87 stopniach chyba ze sie za malo otwiera
pisalem o tym, teoretycznie sie tak otwieral ale w praktyce silnik mial za goraco...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #36 - Czwartek, 10.05.2007, 19:42:13 - NIEPRZECZYTANA »

moze odpoczatku :)

autko jezdzilo normalnie
postawilem ja na miesiac czasu na warsztat gdzie je pomalowalem i zmienilem zderzaki na szerokie
i krotko po jej odebraniu zaczely sie cyrki z temperatura zaczela rosnac nawet do 110 - 115 stopni
wymienilem termostat - dalej rosla
jezdzilem bez termostatu - dluzej sie nagrzewala ale dalej rosla ponad 90
wymienilem czujnik wentylatorow w chlodnicy i wentylator chodzi na obu biegach
jadac normalnie czyli 80 - 90 km/h temperatura na podzialce wynosi jakies 95 stopni co potwierdza chodzacy na 1 biegu wentylator
jadac szybciej rzedu 130 - 150 na odcinku 2 km zagrzeje sie do 110 stopni
chlodnica jak i caly uklad czyscilem proszkiem bo myslalem ze moze sie przytkala ale to dalej nie pomoglo
zostala mi pompa wody do sprawdzenia / wymiany i uszczelka pod glowica
ale nie chce sie ladowac w koszty niepotrzebnie
moze teraz cos poradzicie
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 10.05.2007, 19:48:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
jezdzilem bez termostatu - dluzej sie nagrzewala ale dalej rosla ponad 90
trzeba bylo tak od razu pisac  :chytry:
Odkrec zbiorniczek plynu (odpal silnik) i sprawdz czy z gornego cienkiego szlaufika przelewa sie plyn, lepiej robic to na zimnym silniku...
I sprawdz wg metody marmax3,

Ale ja bym sie nie zastanawial tylko wyciagna pompe bo bez tezmostatu nie ma prawa sie grzac...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #38 - Piątek, 11.05.2007, 20:18:13 - NIEPRZECZYTANA »

na wolnych obrotach z tego wezyja leci plyn ale jak dam duze obroty to jakby piana leciala a nie plyn
sprawdzilem metode marmaxa wylaczylem silnik wydmuchalem cieple powietrze i zalaczylem znow i po chwili znow lecialo cieple powietrze
ehm juz sam nie wiem
Zapisane
kony
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zamość
Samochód: Ibiza 1.4 AKK '00

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 13.05.2007, 21:06:45 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie pompa w silniku 1.4 AKK rozleciała się po 50 tys. a przed tem śmierdziało płynem. Odpadł wirnik który był zrobiony z tworzywa sztucznego, jak się okazuje nieodpornego na wysokie temperatury. Przy okazji wymieniłem termostat (profilaktycznie) bo mechanik powiedział że to też lubi padać w tych samochodach. Na szczęście stało się to w mieście a nie w trasie albo podczas wakacyjnego wyjazdu.
Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #40 - Wtorek, 15.05.2007, 00:09:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
na wolnych obrotach z tego wezyja leci plyn ale jak dam duze obroty to jakby piana leciala a nie plyn

Chyba to będzie jednak uszczelka pod głowicą :chytry:
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Kashi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Leon '04, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 15.05.2007, 16:04:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mialem podobne objawy w Corolli i to tez byla uszczelka pod glowica
Zapisane

1.9 Leon TS '04
ireneo
Gość



« Odpowiedz #42 - Wtorek, 15.05.2007, 18:04:40 - NIEPRZECZYTANA »

Moja Ibiza od jakiegoś czasu miała ogromne pragnienie, choćby jo po przepiciu.
Woda znikała coraz bardziej, wycieków żadnych niebyło widać.
Zostało postanowione głowica w góre.
Wyglądało ok, uszczelka póściła...
A tu nagle opsss.
Zaglądamy w głąb i tu peszek pęknięta tuleja 1-sza i 2-ga.
A więc szykuje mi sie kapitalny remont. :(
Zapisane
« Odpowiedz #43 - Wtorek, 15.05.2007, 20:46:01 - NIEPRZECZYTANA »

Ale na zlot w Orzeszu się wyrobisz ? Szkoda by było, jak byś bez autka na piechotkę przybył. Współczujemy awaryjki  :neutral:
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #44 - Środa, 16.05.2007, 17:59:40 - NIEPRZECZYTANA »

wczoraj podlaczylem VAGa i wyskoczyly mi nastepujace bledy:
- 00525 oxygen sensor
- 00515 mixture ...
czy one moga wplywac na grzanie sie silnika? dodam ze po skasowaniu i ponownej diagnozie znow sie pojawily, jak sie ich pozbyc?

sprawdzilem tez temeprature silnika i komp pokazywal 88 stopni a na blacie wskazowka pokazywala ok 95 stopni  :niewiem:

wentylator wlaczyl sie gdy bylo 88.2 na kompie ale na czujniku napisane ze 1 bieg wlacza sie gdy jest temperatura ok 94 stopni czyli na blacie pokazywal OK (czujnik w chlodnicy jest nowy)
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Pompa wody
Skocz do: