+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Pompa wody
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pompa wody  (Przeczytany 66448 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #90 - Wtorek, 02.09.2008, 21:38:07 - NIEPRZECZYTANA »

aaaaaaaaa :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #91 - Wtorek, 18.11.2008, 08:52:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam kolegów,

Podłącze sie tutaj
Historia zaczeła sie jakies 2-3 tyg temu. Chodzi o stukanie pochodzace z silnika. Na poczatku (czyli jakies 3 tyg temu) nie było zasady na to stukanie - pukało czasami i tylko na biegu jałowym. Pierwszy raz usłyszałem to stojąc w korku.
Odgłosy zaczeły sie nasilac i pojawiac coraz cześciej. Teraz juz stuka na zimnym siniku - kiedys tego ni było.
Podskoczyłem w sobote do mechnika i powiedział ze na 90% pompa wody. Kazał jeszcze pojezdzic tydzien zeby sie upewnic. I ewentualnie nie pchac mnie w koszta.
Jesli ktoś sie orientuje to chciałbym o info co tam moze stukac. łożysko?

Chciałem zapytac Was co o tym sądzicie.

Dodam jeszcze ze od tygodnia auto mi sie niedogrzewa i nie wiem czy to moze wina pompy a nie tak ja mysle termostatu. Termostat ma malutką nieszczelność.  No chyba ze obie usterki wystąpiły razem.

Dodatkowo zastanawiam sie nad wymianą płynu chłodzącego, co polecacie??
Zastanawiam sie nad Borygo ALU lub Prestone
Czy powinienem przepłukac/przemyć chłodnice czy poprostu wlac ewentualnie przepłukać wodą

pozdro
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 18.11.2008, 09:11:20 wysłane przez PWL » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #92 - Wtorek, 18.11.2008, 09:19:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem co może stukać w pompie wody, nie słyszałem nigdy takiej przypadłości, raczej może występować szum, wycie, gwizdanie łożyska. Chyba że masz napinanie paska za pomoca pompy wody, bo nie pamietam jak to tam jest.
Co do wymiany płynu, to kup G12, wylej stary, zalej nowym, nic nie płukaj, bo jeszcze ci sie cos rozszczelni, albo jakas dziura sie pokaze w chlodnicy.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #93 - Wtorek, 18.11.2008, 09:39:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: PWL
Teraz juz stuka na zimnym siniku - kiedys tego ni było.
a moze to szklanki... kiedy oej wymieniales, moze czas na gestszy....
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #94 - Wtorek, 18.11.2008, 09:48:29 - NIEPRZECZYTANA »

szklanki raczej nie. raz tylko słyszałem w nim szklanki rok temu przy -15 i trwało to 2s.
Olej to valvoline max life 10W-40 zrobiłem na nim ze 3000 km

A to stukanie słychac własnie od strony rozrządu.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #95 - Wtorek, 18.11.2008, 09:50:56 - NIEPRZECZYTANA »

Mnie zalatuje pompą oleju, bardziej bym obstawił że olejowa może stukać.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #96 - Wtorek, 18.11.2008, 10:13:21 - NIEPRZECZYTANA »

a nie ma tam jakiegos klina na kktoryms kółku, moze wylrcial i koło puka,  :-\
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #97 - Wtorek, 18.11.2008, 10:37:30 - NIEPRZECZYTANA »

To nie szajby w pile, żeby kliny wylatywały :eye: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #98 - Wtorek, 18.11.2008, 11:07:53 - NIEPRZECZYTANA »

tylko podrzucam pomysly  :P
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #99 - Wtorek, 18.11.2008, 12:29:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli chodzi o pompe to moge tylko powiedziec ze kontrolka cisnienia gasnie odrazu po uruchomieniu silnika.

 
Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #100 - Środa, 11.03.2009, 22:14:17 - NIEPRZECZYTANA »

Tak wygląda moja pompa wodna po wymontowaniu, podobno to jest nagminna sytuacja, koleś co zakładał nową mówił że bardzo często ma z tym doczynienia.
   
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #101 - Czwartek, 12.03.2009, 01:15:33 - NIEPRZECZYTANA »

tak to jest jak się zakłada pompy z plastikowym wirnikiem, nie wytrzymują. Powinno się zakładać ze stalowym wirnikiem i takie sytuacje nie mają miejsca, polecam Hepu lub Ruville.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #102 - Czwartek, 12.03.2009, 08:29:46 - NIEPRZECZYTANA »

A wystarczyło przy wymianie paska dorzucić parę groszy i wymienić też pompę kumpel za pasek wziął 50zł no to z pompą powiedzmy 80zł. To za te 300 co mnie przycieli miałbym pompę i robociznę ale cóż człowiek się uczy na błędach.
Zapisane

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #103 - Czwartek, 12.03.2009, 09:55:50 - NIEPRZECZYTANA »

No ja miałem podobny przypadek... Przez pompe poleciał napinacz, a później przeskoczył cąły rozrząd. Okazało się, że wirnik pompy tak jakby skrzywił się i był pod kątem. Ona zaczęł się przycierać i przez to większe obciężenie miał napinacz. A później to tak jak pisałem. Dobrze, że przeskoczyło 1 ząbek i nic się nie stało. W kazdym razie cały rozrzad poszeł do wymiany.

technogood, u Ciebie pompa była na rozrządzie czy też na pasku wielorowkowym. Jak jest w 1,6?
Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #104 - Czwartek, 12.03.2009, 10:10:28 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie jest na rozrządzie i mogło się stać podobnie jak u ciebie gdyby się rolka od pompy zatarła tak więc szczęście w nieszczęściu.
Zapisane

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Pompa wody
Skocz do: