+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» n18 zaworek w 1.9 tdi - ktory to?!?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: n18 zaworek w 1.9 tdi - ktory to?!?  (Przeczytany 4485 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
predo
Gość



« Środa, 21.06.2006, 19:51:52 - NIEPRZECZYTANA »

no wiec tak, autko to 1.9 tdi 90km ALH seat ibiza mk3 ;-)

skracajac opis problemu, robilo sie mulowate przy 3tys obrotow, przechodzilo w tryb awaryjny i restart naprawial problem.
Po testach na vag-comie doszlismy z kolega do wniosku ze to zacinajacy sie zawor recyrkulacji ( EGR valve ).

Po przegladnieciu troche postow w necie znalazlem ze tymczasowo mozna odlaczyc kabel od zaworu n18 ktory EGR steruje zeby spowodowac iz bedzie on caly czas zamkniety.
To powinno poprawic troche dynamike na wyzszych obrotach i mozna pojezdzic troche zobaczyc czy problem sie nie powtarza juz.

Teraz pytanie do posiadaczy takiego silnika jak ja mam w ibizie.
Ktory do cholery to jest ten N18?!? zlokalizowalem je przyczepione na podszybiu, tzn na gorze scianki za silnikiem mniej wiecej na srodku.
Ale sa dwa takie same zaworki, jeden normalnie a jeden do gory nogami, oba na jednym koncu maja napis VAC OUT i oba maja podlaczone kabelki.

Ktory z nich to N18 ??? Lewy ( ten normalnie ) czy prawy ( ten do gory nogami )?

Z gory dzieki za odpowiedzi...

aha, dodam ze od lewego idzie bezposredni wezyk ktory wchodzi od gory do egr ale nie chce odlaczac od tego bez pewnosci....

[ Dodano: 2006-06-21, 22:03 ]
dobra odpowiem sobie sam ;-)

poszukalem jeszcze w necie i znalazlem numery tych zaworkow i jak sie okazuje maja taki sam numer ale N75 ma "A" na koncu. Okazalo sie zatem ze moje przypuszczenie bylo prawidlowe ze to ten zaworek po lewej stronie patrzac od przodu auta.

Poniewaz zrzerala mnie ciekawosc poszedlem do auta, odlaczylem gnide i pojechalem sie poturlac.
Wrazania
- duzo bardziej slyszalny / glosniejszy turbo swist...
- subiektywne odczucie ze auto jest bardziej zwawe, jakby szybciej kreci sie do ponad 3.5k rpm...

No i teraz pytanie, czy moga byc jakies skutki uboczne podawania swiezego powietrza do spalania zamiast tego z EGR oprocz zanieczyszczania atmosfery?
Moge z tym tak narazie jezdzic puki nie przyjade we wrzesniu do wroclawia na tydzien i jakis mechanik mi wymieni ten EGR albo wyczysci...???
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #1 - Środa, 21.06.2006, 22:09:01 - NIEPRZECZYTANA »

Mozesz jezdzc. Mozna calkiem wywalic egr i tez jezdzic, mozna mu rurke zaslepic i tez jezdzic ;-) Generalnie to ustrojstowo tylko syfi.
Zapisane

rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 22.06.2006, 07:13:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dla pewnosci jeszcze wsadz podkladke (moze byc kawalek puszki po pivie) i zaslep kanal opd wydechu do kolektora ssacego. Wtedy nawet jak egr sie niedomyka do konca to teraz juz nie bedzie to wplywu mialo.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» n18 zaworek w 1.9 tdi - ktory to?!?
Skocz do: