+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Duże spalanie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Duże spalanie  (Przeczytany 137385 razy)
0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #75 - Sobota, 14.03.2009, 09:20:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: TePe
ja sie was pytam czy sonda ma wplyw na ten wzrost spalania?
akurat w 1.3 ma znaczenie gigantycznie masakryczne  8)  1.3 z uwalona sonda potrafia 15 litrow ciagnac
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #76 - Sobota, 14.03.2009, 10:16:12 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie piękna zmiana  :angel:
Na niedogrzanym silniku (termostat raz się otworzy, raz nie) spalanie w ostatnim czasie to 8.0l przy równiótkim 120 km/h  :ok:
Zapisane

Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #77 - Niedziela, 15.03.2009, 20:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie piękna zmiana  :angel:
Na niedogrzanym silniku (termostat raz się otworzy, raz nie) spalanie w ostatnim czasie to 8.0l przy równiótkim 120 km/h  :ok:
no, no... tak się nie ciesz za szybko... bo może się okazać, że termostat zaczyna szwankować, czego Ci nie życzę...  :-X
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #78 - Niedziela, 15.03.2009, 20:33:22 - NIEPRZECZYTANA »

A jaki to problem wymienić  ;D  Woże go już dwa tygodnie w samochodzie tylko wiecznie nie ma kiedy - koszt 20-40 zł, rzeczywiście tragedia  :)
Zapisane

TePe Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II 93/94 1,3CLXi

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 17.03.2009, 08:20:09 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie po wymianie sondy jest juz lepiej ale dalej bez szalu w miescie 3litry na 30km mysle ze przy silniku 1,3 to troche zaduzo. Zastanawiam sie czy mozna dalej szukac przyczyn. Brudna przepustnica?Silnik krokowy?Termostat>? :-\
Zapisane

Lublin
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 17.03.2009, 20:28:20 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie po wymianie sondy jest juz lepiej ale dalej bez szalu w miescie 3litry na 30km mysle ze przy silniku 1,3 to troche zaduzo. Zastanawiam sie czy mozna dalej szukac przyczyn. Brudna przepustnica?Silnik krokowy?Termostat>? :-\
Jak już, to najbardziej przepustnica... + do tego 14 przykazań, które zapodaję poniżej

Efekty ekonomicznej jazdy mogą być zaskakująco duże. Oszczędności w zużyciu paliwa mogą sięgnąć nawet 20-25 procent. Kiedy auto pali mniej paliwa?

1. Zadbaj o regularne przeglądy.

Mechanicy usuwając nawet najdrobniejsze usterki, sprawiają, że będzie ono długo i bezawaryjnie jeździć. Ale to nie wszystko, regularne przeglądy silnika sprawiają, że może on zaoszczędzić do czterech procent paliwa.

2. Dbaj o właściwe ciśnienie opon.

Zbyt niskie ciśnienie powoduje wyższe zużycie paliwa nawet o 10 procent. Specjaliści American Automobile Association wyliczyli, że źle napompowane koła sprawiają, iż średnio na litrze paliwa przejedziemy o kilometr mniej. Dla pełnego baku, różnica urasta do ponad 50 km. Pilnujmy więc, aby ciśnienie ogumienia było optymalne (zgodne z zaleceniami producenta) i by utrzymywało się na tym samym poziomie. Dlatego minimum co dwa, trzy tygodnie odwiedźmy stację paliw i przy okazji sprawdźmy ciśnienie.

3. Używaj tylko właściwego oleju.

Poszczególne marki aut i różne modele teoretycznie przystosowane są do wielu rodzajów oleju silnikowego (o ile ich nie mieszamy). Jednak producenci zaznaczają zwykle, które z nich są rekomendowane. Ważny jest nie tylko producent, ale konkretny typ oleju. Dobrze dobrany olej może wpłynąć, że zużycie paliwa zmniejszy się o 1-2 procenta.

4. Dobierz właściwe paliwo.

Jeśli silnik jest dostosowany do jazdy na benzynie Pb 95, to nie ma sensu tankowania benzyny Pb 98. Kierowcy często, chcąc uzyskać lepsze przyspieszenie, stosują droższą benzynę, o wyższej liczbie oktanów. Okazuje się jednak, że najczęściej przyspieszenie jest takie same, a koszty zakupu wyższe.

5. Jedź spokojnie: nie przyspieszaj i nie zwalniaj raptownie.

Aby zaoszczędzić na paliwie, kierowca powinien nauczyć się stopniowo naciskać pedał gazu i łagodnie stosować hamulce. Dzięki temu paliwo jest wykorzystywane znacznie efektywniej. Agresywny sposób prowadzenia: częste i nagłe zmiany biegów, szybkie zwiększanie obrotów silnika sprawiają, że auto potrzebuje nawet o 20 procent paliwa więcej. Dodatkowo, płynne kierowanie autem sprawia, iż kierowca ma większą kontrolę nad swoim samochodem, a więc jedzie bezpieczniej.

6. Kiedy parkujesz lub musisz czekać (np. na przejeździe kolejowym), zgaś silnik.

W najnowszych modelach wyłączenie silnika już na sześć sekund powoduje oszczędności. Dla starszych modeli sensowne jest wyłączanie, gdy postój trwa ponad 30 sekund.

7. Planuj podróż

Wybierz trasę, nawet nieco dłuższą, ale gwarantującą płynną jazdę, bez korków. Jeśli nie musisz, zrezygnuj z jazdy na odcinku poniżej czterech kilometrów. Wtedy zużycie paliwa jest najwyższe.

8. Zmniejsz opory powietrza.

Rozważ, czy potrzebny jest bagażnik na dachu (jego zdemontowanie spowoduje mniejsze spalanie). Niepotrzebny opór powietrza powodują także oprócz bagażników czy uchwytów na rowery np. nieplanowane przez producentów spojlery. Ich zdjęcie jest jak najbardziej wskazane.

9. Zlikwiduj dodatkowe obciążenia samochodu.

Usunięcie z bagażnika przewożonych tam zbędnych rzeczy: starych czasopism, zabawek, butów czy sprzętu sportowego zmniejszy ciężar auta o wiele kilogramów. Dzięki temu ograniczone zostanie zużycie paliwa.

10. Nie jedź zbyt szybko.

Po pierwsze tak jest bezpieczniej. Po drugie, zaoszczędzisz. Zużycie paliwa zmniejsza się o około 15 procent, gdy zamiast jechać z prędkością 100 km/godz., zwolnisz do 85 km/godz. Silniki tak są skonstruowane, że tzw. ekonomiczna prędkość, przy której do jazdy potrzebne jest najmniej paliwa wynosi ok. 90 km/godz. Jadąc autostradą, których będziemy mieli coraz więcej, nie staraj się maksymalnie naciskać pedał gazu. Przy 120 km/godz. zamiast 140 km/godz. oszczędzisz około 20 procent paliwa. Natomiast przy prędkościach powyżej 150 km/godz., zużycie paliwa rośnie wręcz dramatycznie. Niekiedy wynosi nawet powyżej 20 litrów na 100 km.

11. Jeśli masz szóstkę, korzystaj z niej jak najczęściej.

Nie jedź zbyt długo na niskim biegu, który wymusza wyższe obroty silnika. Staraj się jechać na najwyższym możliwym biegu i najniższych możliwych obrotach. Włączaj najwyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów na minutę w silniku benzynowym i 2000 obrotów na minutę przy dieslu.

12. Hamuj silnikiem.

W ten sposób automatycznie odcinasz dopływ paliwa. Podczas całej drogi hamowania, zużycie paliwa jest praktycznie zerowe. To znacznie skuteczniejsze oszczędzanie, niż stosowana przez wielu kierowców metoda dojeżdżania do świateł "na luzie?. Na jałowym biegu samochód zużywa (wprawdzie niewiele) paliwo. Dlatego dojeżdżając do skrzyżowania, tocz się na biegu, bez dodawania gazu.

13. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu.

Większość kierowców wyrobiła w sobie nawyk, by wraz z przekręcaniem kluczyka, naciskać pedał gazu. Takie postępowanie, było uzasadnione przy starych silnikach. Jednak te obecne, a właściwie ich system elektroniczny same dobierają sobie odpowiednią dawkę paliwa. Dlatego naciskanie pedału gazu, nie tylko nie pomaga, ale wręcz utrudnia uzyskanie przez silnik odpowiednich obrotów. I wpływa na zwiększone zużycie paliwa.

14. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju.

To kolejny stary nawyk. Kierowca odpala silnik, ten się nagrzewa, a zmotoryzowany czyści w tym czasie szyby czy reflektory. Lub układa bagaż. To wszystko trzeba robić, ale przy unieruchomionym silniku. Kiedy jednak to zrobimy, należy najpóźniej już po kilku sekundach włączyć bieg i jechać. Silnik uzyska odpowiednią temperaturę w czasie jazdy.



To może wrzucimy to w instrukcje, co  :?:   :-\   :)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 17.03.2009, 21:22:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
do tego 14 przykazań, które zapodaję poniżej
Te przykazania to bardziej tu  :arrow:  http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=495.0 pasują...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #82 - Czwartek, 19.03.2009, 22:42:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
4. Dobierz właściwe paliwo.

Jeśli silnik jest dostosowany do jazdy na benzynie Pb 95, to nie ma sensu tankowania benzyny Pb 98. Kierowcy często, chcąc uzyskać lepsze przyspieszenie, stosują droższą benzynę, o wyższej liczbie oktanów. Okazuje się jednak, że najczęściej przyspieszenie jest takie same, a koszty zakupu wyższe.

w praktyce przyspieszenie to samo, spalanie mniejsze i w silnikach o wiekszym przebiegu lepsza kultura pracy.

Cytat: Semir
14. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju.

To kolejny stary nawyk. Kierowca odpala silnik, ten się nagrzewa, a zmotoryzowany czyści w tym czasie szyby czy reflektory. Lub układa bagaż. To wszystko trzeba robić, ale przy unieruchomionym silniku. Kiedy jednak to zrobimy, należy najpóźniej już po kilku sekundach włączyć bieg i jechać. Silnik uzyska odpowiednią temperaturę w czasie jazdy.

jak sie stostujesz do tego punktu, to powodzenia, moze sie sprawdzało w maluchu ale nie widze jakos jazdy na zmrozonym silniku z turbiną nawet na wolnych obrotach...
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #83 - Czwartek, 24.12.2009, 00:13:16 - NIEPRZECZYTANA »

Doczepię się do wątku.
Mam pytanie do posiadaczy silnika 1.4 8V 60KM
Jakie najwyższe spalanie zanotowaliście ? (Moj ostatnio wciągnął 11L przy tych mrozach i zstanawiam się czy cos jest nie tak)
Pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #84 - Czwartek, 24.12.2009, 10:14:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
(Moj ostatnio wciągnął 11L przy tych mrozach i zstanawiam się czy cos jest nie tak)
jak jezdziles na krotkie trasy, grzales sie przy odpalonym silniku ciagle a to tego jakies zimowe zabawy to bylo by to normalne
a inaczej to za duzo

PS mi przy jezdzie jak wyzej skoczylo o 1,5L/100
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #85 - Czwartek, 24.12.2009, 14:09:44 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie max jaki wziął do tej pory - 8-8,5 litra, ale jazda była tylko na krótkich odcinkach (9 km do pracy)
średnio spalanie w granicach 7,3-7,5 litra (do pracy i raz-dwa na tydzień kierunek Kraków)
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #86 - Wtorek, 16.02.2010, 12:24:52 - NIEPRZECZYTANA »

W moim średnie spalanie obecnie to 8,4 l/100km trasa 25 km przy prędkościach nawet do 160 km/h, czyli jazda w zakresie od 3500 do 5000 obr/min.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
jonek123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1994 - 1,6 - 75 km

« Odpowiedz #87 - Wtorek, 16.03.2010, 17:04:06 - NIEPRZECZYTANA »

wiatam mam problem i mysle ze pomozecie mi  go rozwiazac od niedawna posiadam seata cordobe 1,6 75km zaczela duzo mi palic ok 10l na 100km przy normalnej jezdzie kiedy dodaje gazu zeby zmienic bieg wskazowka od paliwa spada i powraca ale nie do swojego poprzedniego miejsca wjezdzalem na kanal bo myslalem ze poprostu gdzies wycieka ale wszystko jest ok wczesniej palila mi ok 6-6,5 prosze jakas pomoc . Powymienialem wszystkie filtry termostat i bez skutku.

Polecam zacząć używać szukajki. aboz
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 16.03.2010, 19:24:33 wysłane przez aboz » Zapisane
szymcio405 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1.4 AEX

« Odpowiedz #88 - Sobota, 20.03.2010, 16:53:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Mam pytanie do posiadaczy silnika 1.4 8V 60KM
Jakie najwyższe spalanie zanotowaliście ? (Moj ostatnio wciągnął 11L przy tych mrozach i zstanawiam się czy cos jest nie tak)

Tak sobie czytam wasze gorzkie żale na temat tego że silnik 1.4 dużo pali. Kolego drogi jeżeli 11l to dla Ciebie dużo to zacznij się zastanawiać ale nad zmianą samochodu albo dobrą sekwencją. Jestem od niedawna posiadaczem ibizy takiej jak twoja. Zaraz po kupnie paliła sie rezerwa wiec czym predzej pospieszylem na CPN. Zalałem 24 litry pachnącej Gdańskiej wachy do mojego bolidu. Do domu jechałem powoli bo eskortował mnie ojciec. Na 24l zrobiłem....  95 km. :'(  Rachunek jest prosty, około 25l na setke co prawda zimą... I to wszystko silniczkiem 1.4. :-\  Ostatnio wlałem 5 litrów bo chciałem wjechać na kanał, auto odpaliłem i zostawiłem żeby sie zagrzało bo wkońcu stało miesiąc na mrozie... przychodze po 15 minutach, wsiadam do auta już chce sprzegło wcisnąć a ono mi na to: FUEL EMPTY :evil:  Wyobrażacie to sobie, spalić 5 litrów w 15 minut na wolnych obrotach.... Więc nie piszcie mi tu ze wam samochód dużo pali... Od jakiegoś czasu szukam przyczyny takiego spalania na różnych forach a tym czasem wszyscy stękają że im ibiza 1.4 pali 10 litrów. Wygłaszając takie ewangelie tylko zaśmiecacie to forum więc bardzo proszę dajcie sobie spokój :evil:
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #89 - Sobota, 20.03.2010, 18:39:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: szymcio405
a tym czasem wszyscy stękają że im ibiza 1.4 pali 10 litrów. Wygłaszając takie ewangelie tylko zaśmiecacie to forum więc bardzo proszę dajcie sobie spokój
Oj kolego 10 to i tak sporo za dużo na ten silnik, wiem co mówię bo mój 1,4 APQ w mieście palił w okolocach 7,5...
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Duże spalanie
Skocz do: