+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik wolno się grzeje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik wolno się grzeje  (Przeczytany 21554 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
diesel1473
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Białystok

« Środa, 21.06.2006, 10:48:32 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanko w szczególności do włascicieli ,którzy mają silniczek 1.9 Sdi. Czy Wasze silniki również tak wolno osiagają normalną temperaturę? Musze przejechac około 6 km w tym upale żeby mi sie nagrzał , nie mówie już nic o zimie. Pozatym wymieniłem termostat i nic to nie dało. Dajcie znac czy wasze diesle tez tak długoi sie grzeją. Moze to normalka.
Zapisane
mar85ibiza95
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 21.06.2006, 11:21:59 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam TD i jak jest cieplo to jakies 3.5km
a w zime przy -15 -20 to nawet 7-7.5km :P
mnie osobiscie bardziej martwi to ze nie widzialem jeszcze nigdy  wiekszej temp niz 90-92 stopnie :P ale te silniki chyba tak maja , zreszta przy takiej duzej chlodnicy musi byc dobre chlodzenie :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Środa, 21.06.2006, 11:36:10 - NIEPRZECZYTANA »

Diesel wolniej sie grzeje bo ma lepszy bilans cieplny niz benzynka i przez to jest sprawniejszy. Czesto jezdze fodem 1.8TD 90KM i tez b.dlugo sie nagrzewa ale to narmalka ;-)  przynajmniej ciezko go przegrzac  :mrgreen:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kampacz
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 21.06.2006, 11:42:21 - NIEPRZECZYTANA »

chyba nie masz sie o co martwić u mnie jest tak samo - wsiadam rano do samochodu jade do pracy to po 4-5 km (trasa ok 80km/h) dopiero wskazówka sie podnosi a już później szybciej osiąga temp roboczą, w zime to z 10 km musze przejechać :D żebyu wskazówka sie ruszyła czyli TTTM na to wychodzi
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Środa, 21.06.2006, 12:32:37 - NIEPRZECZYTANA »

No chyba tak bo u mnie w benzyncje było:

zima - ok 5 km
lato - ok 3 km

a teraz po założeniu obudowy silnika (dolnej) jest mniej wiecej:

zima - ok 3 km
lato - ok 2 km

a dodam, że póki mi wskazówka nie ruszy to nie kręcę cordi więcej jak 2500 obr/min

A po założeniu obudowy poza szybszym nagrzewaniem się nie wpłynęło to zauważalnie na maxymalną temp :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
kampacz
Gość



« Odpowiedz #5 - Środa, 21.06.2006, 13:37:10 - NIEPRZECZYTANA »

właśnie w zime zastanawiałem się nad kupnem i zamontowaniem tej osłony silnika od spodu ale znowu jak pomyśle, że trzeba to ustrojstwo ściągać gdy tylko coś chce sie pogrzebać od spodu w silniczku (zwykła wymiana oleju) to zniechęciłem się
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Środa, 21.06.2006, 16:05:59 - NIEPRZECZYTANA »

A sam wymieniasz ojel?? Ja jak kupiejakiś zachodni typu Mobil czy Castrola w sklepiku na Kobierzyńskiej to wtedy w ich warsztacie wymiana gratis - nawet z zasłoną - trochę pomarudzą ale gratis to gratis  :mrgreen:

A właśnie przed momentem byłem na mieście i nawet 1 km nie przejechałem jak mi wskazówka ruszyła. A max temperature osiągnąłem 88 przy sporych koreczkach.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #7 - Środa, 21.06.2006, 17:09:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
a teraz po założeniu obudowy silnika (dolnej)

a zauwazyles jeszcze jakies plusy tej oslony (np. ciszej w aucie - jak pisza na aukcjach allegro) bo tez rozwazam zakup?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Środa, 21.06.2006, 17:24:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
Cytat: "Abdul"
a teraz po założeniu obudowy silnika (dolnej)

a zauwazyles jeszcze jakies plusy tej oslony (np. ciszej w aucie - jak pisza na aukcjach allegro) bo tez rozwazam zakup?


Przy orginalnej może by było troche ciszej bo ona ma takie kwadraciki na dole i one na pewno troche rozpraszają dźwięk chociaż z pochłanianiem wiele wspólnego to nie ma ale moja jest płaska i szczerze mówąc różnica żadna.

Ale jeśli chodzi o inne plusy to chronisz wszelkie ustrojstwa przed piaskiem i solą (nie pamiętam czy przeguby też są przysłonięte)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #9 - Środa, 21.06.2006, 20:31:27 - NIEPRZECZYTANA »

moja też się tak grzeje. ogólnie  Diesel tak ma bo nie generuje ciepła tak jak benzynka. ale za to jak się nagrzeje to później z godzine stygnie i wskazówka powyżej 60 jak odpalam :-)
ja mam osłonke teraz do założenia, a nie zastanawiałem się nad nią po tym jak:
1. uszkodziłem łożysko w klimie... jest najniżej i jak jeździłem bo garbach ze śniegu to różne ciulstwa lód piach i sól powpadały i zajechały:-) po tym jak mi zaczął silnik dymić to wymieniłem całe bebechy konpresora klimy bo nawet cała cewka to był popiół. a z łożyska została jedna kólka na pół podzielona.
2. staty a może niestety moja Ibi wozi się na niskoprofilowych Continentalach i siedzi to wszystko dość nisko. ostatnio (niestety przed założeniem osłony) w Darłówku przeszorowałem brzuszkiem i poszła micha olejowa. no i w takim stanie musiałem wracać przez całą Polske. no i czekało mnie spawanie a niestety aluminium nie jest zbyt chętne do współpracy.

podsumowyjąc po moich przejściach nawet jeśli nie wyciszy, to i tak poprawia bezpieczeństwo brzuszka no i "opływowość" podwozia. może i też będzie troszkę ciszej
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #10 - Środa, 21.06.2006, 21:24:19 - NIEPRZECZYTANA »

U mojego ojca w ibizie jest osłona pod silnikiem i pod machą ma czysto, u mnie w cordobie nie ma osłony i wszystko urąbane że aż miło.
Cytat: "Valgaar"
podsumowyjąc po moich przejściach nawet jeśli nie wyciszy, to i tak poprawia bezpieczeństwo brzuszka no i "opływowość" podwozia. może i też będzie troszkę ciszej

Myślę że w tym przypadku nie ochronił byś michy olejowej.
Jeśli chodzi o grzanie się silnika w Dieselu to w moim C-15 firmowym też jest z tym problem. W zimie muszę przejechać z 5 km dopiero ogrzewanie działa całą parą. Chyba gruźliki tak mają niestety. Cordoba grzeje się szybko (na gazie) :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
diesel 1473
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 06.11.2007, 10:42:32 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzewam troszkę stary temat,ponieważ nadchodzi zima i znów mnie nurtuje problem z wolno grzejącym się silnikiem, a mianowicie z temperatura cieczy chłodzącej. Mam wielką prośbę do posiadaczy silników 1.9 Sdi ,aby sprawdzili po ilu kilometrach mają temparature 90 stopni, tzn. kiedy wskazówka stoi w pionie, przy czym proszę napisać czy pomiar był dokonywany przy włączonym ogrzewaniu czy też nie. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 27.11.2007, 16:47:58 - NIEPRZECZYTANA »

Hej. Mam takie pytanko do posiadaczy ibi tdi, ile czasu zajmuje wam nagrzanie silnika do 90 st. w zimne dni, takie ok 0 st. C, bo u mnie przy jezdzie takiej spokojnej to 30 min zanim silnik osiaga 90 st., pytanie, czy moze termostat mam walniety czy moze czujnik temperatury ?  Bo jak dla mnie to troche dlugo sie nagrzewa.

Pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 27.11.2007, 16:54:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kozak
Mam takie pytanko do posiadaczy ibi tdi, ile czasu zajmuje wam nagrzanie silnika do 90 st. w zimne dni
Akurat wczoraj sprawdzałem, bo też martwiłem się, że za wolno grzeje się...
Przy temperaturze zewnętrznej -1,5C - wskazówka osiągnęła 90 stopni C po przejechaniu 10km i po czasie 12 minut.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 27.11.2007, 17:00:18 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie tez mysle do 15 min na pewno nie tak dlugo jak u ciebie. W sumie zalezy jak jezdzisz bo jak na poczatku zaczniesz ciagnac do 2500 obrotow bedzie szybciej, ale ja staram sie do 2000-2200max zanim osiagnie 1/2 normalnego wskazania
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik wolno się grzeje
Skocz do: