Właśnie wyeliminowałem mikrostyk w zamku drzwi kierowcy, za pomocą kontaktronu MC 346 schowanego za osłoną drzwi
https://allegro.pl/mc-346-kontaktron-przelaczalny-nc-no-wpuszczany-i7040368695.htmli magnesu neodymowego na framudze drzwi kierowcy
Steruje przekaznikiem z diodą zabezpieczającą styk kontaktronu przed iskrzeniem
https://allegro.pl/przekaznik-4120-12v-gniazdo-z-dioda-i6266220944.html?snapshot=MjAxOC0wOC0wNFQxODoxNTowNS4zOTRaO2J1eWVyO2RjYmUzMWZjMTBlYThiOTRjYjhlYzViYWQ3MDc5NGFjMjFkZTg3ZWJmMDEwNjlmMzNlZjg1Y2FlNzg1ZjFlY2U%3DPo przyłożeniu magnesu do kontaktronu lampka drzwi gaśnie
Kontaktron przykleiłem tu
Przekażnik zmieścił się tu
A magnes na razie sam się trzyma w tym miejscu
Na Allegro widziałem już takie z otworami pod śrubki.
https://allegro.pl/40x10x5-n42-mocny-magnes-neodymowy-pod-wkret-7-3-5-i6987193463.htmlBedę testował. Słychać przyjemny "klik" przy otwieraniu drzwi
Wreszcie lampka drzwi i wnętrza sie zapala,
i działa sygnalizacja włączonych świateł.
“+” plus do zasilania przkeznika (85) bierzemy z wtyczki silniczka podnośnika szyby przewód czerwono biały
“-“ minus dla styku kontaktrona sterującego przkaznikiem BLOW (86) i styku (30) przekaznika BLOW
który załącza masę bierzemy z przewodu brąz – niebieski wiązki idącej do zamka.
sterowanie oświetleniem to przewód brąz –biały łączymy do styku 87 przekaznika
Ważne
kontaktron musi być 3 stykowy tak żeby przy magnesie miał rozwarte styki ,
które zewrą się po oddaleniu od magnesu by załączyć styk przekażnika ,
który jak sie zewrze to załączy oświetlenie ect.