+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Rozładowywanie akumulatora - alternator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozładowywanie akumulatora - alternator  (Przeczytany 3582 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
buckethead Mężczyzna
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99

« Piątek, 13.07.2018, 11:39:49 - NIEPRZECZYTANA »

Dzień dobry wszystkim!  :)  Od niedawna jeżdżę Ibizą II, borykam się w niej z kilkoma problemami. Najważniejszy z nich to na ten moment rozładowywanie akumulatora. Pokrótce opiszę objawy:

-akumulator rozładowuje się na postoju, muszę odpinać klemę na dłuższe postoje- wtedy nie występują jakiekolwiek problemy,
-napięcie na zaciskach aku 12V, podczas pracy silnika ok. 14,4V czyli alternator ładuje (poniżej 14V nie spada przy zapalonych reflektorach),
-podczas pracy silnika brak błędów, nie pali się kontrolka akumulatora,
-po zgaszeniu silnika (również przy zamkniętym samochodzie) ucieka z akumulatora prawie 4A prądu i prąd ten spada do około 15mA dopiero po ok. pół godziny (w tym momencie nie następuje rozładowanie akumulatora, dalej trzyma pojemność),
-wypiąłem wszystkie bezpieczniki koło kierownicy, odpiąłem radio, alarmu samochód nie posiada- efekt: brak spadku poboru prądu,
-wypiąłem 3 bezpieczniki w skrzynce pod maską na akumulatorze- również bez zmian. Dopiero po odkręceniu bezpiecznika blaszkowego odpowiedzialnego za alternator prąd spada do rzędu miliamper.

Wiem, że po zgaszeniu silnika jakieś układy mogą pobierać prąd przez jakiś czas, ale w tak starej Ibizie 4A to chyba przesada? Czy objawy wskazują na diody w przepalonym mostku prostowniczym alternatora? Czy wówczas prąd uciekałby cały czas, a nie tylko przez kilkadziesiąt minut? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Piątek, 13.07.2018, 11:45:39 wysłane przez buckethead » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Piątek, 13.07.2018, 17:32:18 - NIEPRZECZYTANA »

Wygląda na alternator. Bosch to czy Valeo ? Valeo są słabe. Na Allegro altka mozna za 100 PLN wyrwać.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
buckethead Mężczyzna
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 16.07.2018, 19:13:22 - NIEPRZECZYTANA »

Bosch, właśnie zdemontowałem- spróbuję zdiagnozować.
Zapisane
zielo
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza III 1.4 16V 2008r

« Odpowiedz #3 - Środa, 18.07.2018, 12:57:43 - NIEPRZECZYTANA »

uszkodzony mostek/dioda prostownicza diody są jednokierunkowe przy uszkodzeniu potrafią rozładować akumulator nie zaleca sie ich wymiay tylko całego mostka prostowniczego
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Środa, 18.07.2018, 16:18:06 - NIEPRZECZYTANA »

W dodatku przy mierzeniu omomierzem mogą wyglądać na dobre. Fiksować moga pod obciążeniem i od temperatury.
Jak wyżej napisano wymienia sie mostek ale ja preferuje kupno dobrze wyglądającego na allegro z rozbitka.
Przy okazji można kupić z większym amperażem to będzie zapas mocy.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
buckethead Mężczyzna
Ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś, wygrał lepszy.
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II FL 1.4 '99

« Odpowiedz #5 - Środa, 18.07.2018, 18:25:14 - NIEPRZECZYTANA »

Więc tak:
-jedna dioda prostownicza nie miała przez śniedź kontaktu, poprawiłem ją,
-wszystkie diody kilkukrotnie skontrolowałem zasilaczem od laptopa i żarówką; wszystkie diody jednokierunkowo przewodzą i zapierają poprawnie,

Niestety przebicie jest gdzieś i indziej- sprawdzę jeszcze dokładniej okablowanie i rozbiorę ewentualnie doszczętnie alternator (może coś z uzwojeniem...? Ale kontrola żarówką nie wskazała na przebicie z obudową).
Po poprawieniu tej diody, o której wspomniałem, przeprowadziłem kontrolę regulatora napięcia tzn. jak obroty wpływają na ładowanie aku. Otrzymałem zakres ok. 14,55-14,85. Przy zapalonych św. mijania i lampce 14,4V (bez gazowania). Tyćkę za dużo, ale chyba akumulatora to nie zmęczy? W końcu coś tam zawsze działa podczas jazdy z odbiorników.

Najlepiej jakbym podmienił alternator sprawny, to by mi pomogło szukać. Niestety nie mam od kogo pożyczyć na tę chwilę  :(

PS szczotki też jak w najlepszym porządku jeśli miałoby to jakiekolwiek znaczenie

EDYCJA
Panowie, wypisz wymaluj to może być tak jak napisał jeden gość na YouTube w komentarzu:
Cytuj
MrThinkMaker
7 miesięcy temu
Dla potomności i autora. Zwykłym multimetrem w stanie spoczynku można tylko zmierzyć czy dioda nie została trwale uszkodzona co objawia się przewodzeniem w obu kierunkach. Natomiast dioda jest elementem nieliniowym także wrażliwym na temperaturę i częstotliwość. Już dwa razy zdarzyło mi się że w stanie spoczynku diody były ok ale pod obciążeniem i w zależności od temperatury otoczenia zaczynały przewodzić w obu kierunkach i na przykład nagle alternator zaczynał zjadać akumulator. Temperatura spadała i wszystko wracało do normy. Usterka bardzo trudna do namierzenia ponieważ większość ludzi sprawdza alternator poprzez pomiar napięcia ładowania ale na postoju. To samo tyczy się regulatora napięcia. Polecam wykonanie sobie prostego stołu i sprawdzanie alternatora pod obciążeniem w pełnym zakresie obrotów a symulację temperatury otoczenia można zrobić opalarką.

Jak zapalę silnik i zgaszę po kilkunastu sekundach- prąd nie ucieka. Ucieka dopiero po przynajmniej krótkiej jeździe, raz przez 15 minut, a raz przez pół godziny- jak się altek schłodzi. To może być jednak przebicie gdy są gorące - sprawdzę w weekend!

EDYCJA
Dla potomności: faktycznie wymiana alternatora pomogła. Czyli diody na zimno mogą być sprawne a po rozgrzaniu przebijać, więc kontrola multimetrem rozebranego altka "na stole" nie ma sensu, chyba że z opalarką w ręku ;)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23.07.2019, 18:09:15 wysłane przez buckethead » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Rozładowywanie akumulatora - alternator
Skocz do: