+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Linka sprzęgła
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Linka sprzęgła  (Przeczytany 193449 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #45 - Czwartek, 10.05.2007, 18:55:09 - NIEPRZECZYTANA »

ja jezdze na COFLE za 32zl i jest ok.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Shizo
Gość



« Odpowiedz #46 - Wtorek, 29.05.2007, 11:25:22 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniłem linkę z samoregulacją na zwykłą i mam mały problem że jak jest bardzo gorąco to pedał nie wraca na swoje położenie muszą go od spodu lekko ruszyć.
1.Czy w seatach z fabrycznie "zwykłą" linką, sprężyna pomocnicza która odciąga pedał sprzęgła jest jakaś mocniejsza - jak tam jest to rozwiązane?
2.Możliwe że wysoka temp powoduje większe opory tarcia w lince?
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #47 - Wtorek, 29.05.2007, 17:49:04 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie zanim jeszcze wrzuciłem nowe tulejki tez sprzegło chodziło ze znacznymi  oporami ale pedał zawsze wracał na swoje miejsce czyli spręzyna przy łapie sprzegła dawała sobie radę ... a nadmienie ze cały czas miałem linki bez samoregulatora ... a moze to samoregulator ci dobił spręzyne albo spręzyna juz straciła swoje własciowści ... spróbuj podmienic sprężynę jak gdzies masz mozliwosc  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #48 - Wtorek, 29.05.2007, 19:33:02 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem czy sprezyna stanowi tu problem bo ja jak kupilem auto to w ogole nie mialem tej sprezyny i sprzeglo chodzilo bez zarzutow. zalozylem ja co prawda ale jakiejs duzej roznicy nie ma, wiec uwazam ze sprzeglo samo powinno podnosic pedal.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Shizo
Gość



« Odpowiedz #49 - Wtorek, 29.05.2007, 21:21:34 - NIEPRZECZYTANA »

ciekawe jak ma samo sprzęgło m podnośić pedał? chyba bym musiał puszczać gwałtownie żeby zadziałała siła rozpędu łapy... Dzisbyło nieco chłodniej i nie zdarzyło mi się ani razu żeby pedał nie wrócił więc to jednak ma jakiś zwiazek z temp. zewnątrzna
Zapisane
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 29.05.2007, 21:24:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
ie wiem czy sprezyna stanowi tu problem bo ja jak kupilem auto to w ogole nie mialem tej sprezyny i sprzeglo chodzilo bez zarzutow. zalozylem ja co prawda ale jakiejs duzej roznicy nie ma, wiec uwazam ze sprzeglo samo powinno podnosic pedal.
u mnie tez sprezyny nie ma i nawet nie wiedzialem ze powinna byc wiec chyba to nie w tym lezy przyczyna :niewiem:
Zapisane

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #51 - Środa, 30.05.2007, 13:13:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
ciekawe jak ma samo sprzęgło m podnośić pedał? chyba bym musiał puszczać gwałtownie żeby zadziałała siła rozpędu łapy...

o czym Ty mowisz?
sa przeciez sprezyny w samym sprzegle, na lozysku oporowym i u mnie one bez problemu sobie z tym radzily. nawet nie wiedzialem ze tam ma byc sprezyna ale u ojca (tez w aex'ie) byla i dlatego zalozylem, ale jak pisalem wyzej jakiejs duzej roznicy nie bylo - pedal odbijal mniej wiecej tak jak bez sprezyny. jesli u Ciebie mimo posiadania sprezyny pedal nie wraca, to szukalbym przyczyny w samym sprzegle, w skrzyni - moze tam jakies sprezyny pekly lub spadly?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Shizo
Gość



« Odpowiedz #52 - Środa, 30.05.2007, 21:35:34 - NIEPRZECZYTANA »

W kwestii wyjaśnienia:
  Sprzęgło jest nówka bez zarzutu. Pedał nie blokuje się w pozycji: "wduszony na max" tylko mniej więcej w połowie. Jest to dokładnie miejsce w którym sprzęgło zaczyna "łapać" kiedy je wduszamy. Wcześniej linka z samoregulacją "ciągnęła" pedał który chodził nieco ciężej niż teraz na zwykłej lince.
ps. dzis znowu mi się blokował...
Zapisane
corass
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV

« Odpowiedz #53 - Środa, 30.05.2007, 22:56:43 - NIEPRZECZYTANA »

ja jestem świeżo po wymianie org sprzęgła (170k przejechane :ok: ) Kupiłem sprzęgło Valeo i założyłem do linki z samo regulatorem, jednak pojawił się problem z wrzucaniem biegów głównie nieparzystych. Więc wymieniłem na linkę bez samoregulacji jednak nadal mam problem z wrzucaniem 1 i 5 biegu. Konkretnie jakby sprzęgło nie zaskakiwało pomimo, że pedał w podłodze. Czym to może być spowodowane? Wcześniej nie miałem problemu z wrzucaniem biegów. Dodam, że teraz sprzęgło chodzi z oporem a wcześniej chodziło lżej. HELP
Zapisane

jaras
Gość



« Odpowiedz #54 - Piątek, 06.07.2007, 21:47:28 - NIEPRZECZYTANA »

Wysłany: 2006-11-13, 21:30        
 

--------------------------------------------------------------------------------
 
U mnie również chodzi cieżko sprzęgło - fachicy twierdzą, że to docisk sprzęgła. Ponieważ sprzęgło się nie "ślizga", to dałem sobie spokój z wymianą. Kupiłem taką pancerną linkę za 50 PLN (przynajmniej z wyglądu) i założyłem. Nieprzyjemny odgłos przy wciskaniu sprzegła ustąpił, ale całość dalej chodzi ciężko. Profilaktycznie wożę w bagażniku drugą linkę i dwa klucze 10mm  .
 
podobno zaciera sie  łapa sprzęgła.ta do której dochodzi linka z regulację.zaciera sie w slrzyni i cieżko wycisnąć sprzęgłomiałem wymnienioną niedawno linke i specjalnie się nie poprawiła jakość pracy linki.
pozdro
 :rock:
Zapisane
Zaleś
Gość



« Odpowiedz #55 - Sobota, 07.07.2007, 09:13:16 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie były również wszystkie objawy, cięzko chodziła, dziwne dzwięki, pojechałem do fachowca - powiedział że docisk jest do wymiany - zmieniłem całe spzęgło (valeo + linka valeo) i wszysatko już od 5 tys. km chodzi elegancko, jak to majster powiedział teraz noga na sprzęgło wchodzi jak w "gówno" . Wszystko delikatnie luźno i bez dziwnych dżwięków.

On powiedział, że jest to wada sprzęgła w tym modelu ponieważ przy kazdym zerwaniu linki w docisku rozpierdziela się pewien element, także każde zerwanie linki to uszkodzenie docisku, co za tym idzie coarz ciężej zaczyna chodzić i coraz częsciej linki poękają - bo na to nie ma mocnych i kółko się zamyka.
Ten sam przypadek miał w ibizie co miała przecieg 20.000.
W mojej się to stało przy 70.000.

Trochę to kosztowało ale mam problem z głowy i dał mi gwarancje że przez 50.000 km nie powinno się zepsuć i chodzić cięzko.
Takze w celu pozbuycie się problemu i stresu związanego ze zrywaniem linki radzę zainwestować i mieć spokój.
Pozdrawiam
Zaleś
Zapisane
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #56 - Sobota, 07.07.2007, 09:20:12 - NIEPRZECZYTANA »

a ja słyszałem, że to coś innego - ibi/cordi (wersja benzynowa) ma wadę konstrukcyjną sprzęgła (dlatego objaw ten mamy wszyscy :-/) Zacierają się dwie niepozorne tulejki zwane kominkami. Koszt nowych w ASO jest bagatelny, bo 38 pln. Gorsze, że aby je wymienić potrzebny jest demontaż skrzyni....
Zapisane
STO
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Szczecin

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 27.08.2007, 18:47:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich serdecznie. Mam "Ize" 2002 "przejściówka"jestem po wymianie kompletnego sprzęgła SACHSA+wszystkie tulejki+2(linki sprzęgła) i nadal coś obciera. Po wymianie sprzęgła chodziło jak masło ale teraz ciężko, aż noga boli.Objaw obcierania i jakiegoś trzeszczenia nasila sie szczególnie w warunkach wysokiej temperatury zewnętrznej lub po przejechaniu paru kilometrów jak trochę popracuje pedałem sprzęgła. Ciężko to znieść i jest "lekko" irytujące. Wydaje mi sie, że to jakiś element (bolec) na którym opiera się pedał sprzęgła. Proszę o rady, :niewiem: co robić.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #58 - Wtorek, 28.08.2007, 14:04:05 - NIEPRZECZYTANA »

a jaką masz linkę i kto ją wymieniał?
Zapisane
STO
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Szczecin

« Odpowiedz #59 - Wtorek, 28.08.2007, 21:39:06 - NIEPRZECZYTANA »

Linka oryginalna, zwykła kupiona w ASO wymieniana w serwisie.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Linka sprzęgła
Skocz do: