+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dziwny stukot w ABD 1.4
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwny stukot w ABD 1.4  (Przeczytany 12512 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Kossof
Gość



« Piątek, 02.06.2006, 22:08:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam i prosze o radę. Sprowadziłem sobie własnie Ibizę z 95 r. 144 tys przebiegu od pierwszej właścicielki. Silniczek 1.4 ABD. Auto wogóle wygląda na prawie nowe. Przebieg oryginalny, zadbane. A tu taki problem cos stuka w silniku :( Nie są to szklanki, bo te odgłosy przerobiłem już na golfach, nie są to panewki. Jak jest zimny stuka głośniej jak sie rozgrzeje stuka ciszej. Próbowałem kręcić aparatem zapłonowym, tzn opóźnić trochę zapłon, gdyż wiadomo paliwo u nas gorsze, ale nic się nie zminiło. Stukanie słychać jak dodaję gazu, tylko pod obciązeniem, jak puszczam gaz cisza. Co to za franca ???
Na jałowym, gdy operuję sprzęgłem nie ma różnicy. Taki jakby trochę stłumiony odgłos.
czy ktoś miał cos takiego może ?
bardzo proszę o radę, bo mi się już ten stukot w mózg wbija :(

Pozdrawiam kossof.
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #1 - Piątek, 02.06.2006, 22:20:18 - NIEPRZECZYTANA »

szklanki wykluczone mowisz ,  zaplon  mowisz ze tez ,  hmm  moze ten dzwiek  wydobywa sie ze skrzyni biegow  ???  moze  ktorej lozysko  juz umarlo  <  sprawdz  tez to  >  
zaplon ustawiales na oko  czy   lampa  stroboskopowa??  
wsumie  to co  opisujesz   to typowe obiawy dla szklanek   ,  a moze  walek rozrzadu   jest wytarty   ,  ja  osobiscie   sprawdzil bym jeszcze  te  szklanki  przy tym   przebiegu  calkiem mozliwe ze moga byc  juz do wymiany
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Piątek, 02.06.2006, 22:32:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kossof"
95 r. 144 tys przebiegu

Cytat: "joker"
szklanki przy tym przebiegu calkiem mozliwe ze moga byc juz do wymiany

Ja mam 196 tys. i nic nie stuka. Moze miarczy ale nie stuka. Tak szybko moga poleciec?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kossof
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 02.06.2006, 22:47:36 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli chodzi o zapłon, to zrobiłem znak jak był a potem opóźniałem kręcąc aparatem co minimetr, jak doszedłem do 6 mm to już wyraźnie auto inaczej chodziło a stuk był taki sam. Tak więc cofnołem tak jak było. Szklanki napewno nie, nawalczyłem się już z nimi,prawie w każdym wozie zmieniałem. Tutaj zagadkowe jest to, że jak zimny to bardziej stuka a jak ciepły ciszej.... Pozatem jak stoję i wcisne sprzęgło to chyba skrzynię eliminuję z podejrzeń prawdą ? kręci się tylko wałek zdawczy. Może koło zamachowe trochę jest luźne, może pompa oleju. Czy pompa potrafi stukać ? No ale też nie, no bo dlaczego jest głosniej na zimnym. A czy w tym motorku komputer nie jest madrzejszy niż myślę i nie ustawia zapłonu sam ?????? Jakiś czujnik Hala czy cos tam ? jak się tu ustawia zapłon ?
Normalnie na lampę się kręci aparatem ?
Jutro zatankuję 98 może będzie lepiej, bo mi to coś na spalanie stukowe wygląda. Hmmm ale w sumie to tak stuka jakby tylko na jedym cylindrze było czyli chyba nie. ło matko sam juz nie wiem...
A jesli chodzi o szkalnki to róznie czasem już po 150 tyś stukają.  

Pozdrovka kossof.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Piątek, 02.06.2006, 22:52:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kossof"
bo dlaczego jest głosniej na zimnym

Gęstszy olej -> większe opory pomiędzy ruchomymi elementami, oraz gorsze smarowanie...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
patryciusz
Świeżak
Offline Offline



Skąd: pruszków

« Odpowiedz #5 - Sobota, 03.06.2006, 09:43:10 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie w ABD podobne są obiawy stuka na zimnym bardziej i tylko przy dodawaniu gazu i tylko przy niskich obrotach przy wyższych jest cisza szklaniki niedawno wszystkie wymieniłem i nic nie pomogło a stuka tak odkąd go mam
Zapisane
Kossof
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 04.06.2006, 20:56:49 - NIEPRZECZYTANA »

No popatrz, to masz takie same objawy co ja. Ja dziś zatankowałem 98 ale nic nie pomogło.
To znaczy, że stukowe spalanie wyeliminowałem. Jaki masz przebieg ?
Swojego mam od dwóch tygodni. testuję go własnie. Na 24 litrach 98 przejechałem 390 km !!!!  Z czego 240 w trasie przy 110- 120. Resztę goniłem po mieście.  To chyba nieźle.
Gdyby nie te wysokie obroty, ale czego chceć od 1.4 60km.

Pozdrawiam Kossof :)
Zapisane
patryciusz
Świeżak
Offline Offline



Skąd: pruszków

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 05.06.2006, 16:51:31 - NIEPRZECZYTANA »

Ja u siebie mam przejechane 110 tyś przebiegu z czego moje 22 tys spalanie mam zazwyczaj do 7 na 100 głównie dojazdy do pracy .Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam wcale i nie wiem co to może stukać w zime troche bardziej w lato mniej.
Zapisane
Seb2006 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: ibiza 1.6 1999r

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 05.06.2006, 18:18:42 - NIEPRZECZYTANA »

ja bym jeszcze sprawdzil skrzynie i sprzęglo. Jezeli twierdzisz ze szklanki sa ok a wałek rozrzadu nie jest wytarty i poluzowany to praktycznie nie ma co w silniku stukać. A paliwo 98 nie zawsze eliminuje spalanie stukowe. Ja mialem ibize 1.4 ABD gdzie poprzedni właściciel załozyl wałek sportowy i bylo  spalanie stukowe i paliwo nic nie pomogło. Moze ewentualnie być zle ustawiony zapłon. Kręcąc rozdzielaczem zmieniasz kąt wyprzedzenia zapłonu (dla tego silnika ma byc 4- 6 stopni przed GMP ) A z doświadczenia wiem ze kręcąc aparatem nawet o mm silnik pracuje zupelnie inaczej. Ale zapłon musisz ustawić lampą stroboskopową
Zapisane
diqrwen
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 08.06.2006, 13:22:07 - NIEPRZECZYTANA »

tez mam 1.4 ABD z 94 roku 160 tys przekulane i takie same objawy z tym ze jak sie czlowiek uwazniej wslucha to potrafi wyczaic roznice na wcisnietym i na popuszczonym sprzegle dla wlasciciela jest to irytujacy odglos a sprzeglo i skrzynia w tych samochodach nie byly najmocniejsza strona z reszta nie jest to tajemnica nawet na serwisie... a odnosnie paliwa to od kiedy leje 98 ultimate to moim zdaniem poprawila sie kultura pracy silnika a przynajmniej chce w to wierzyc :mrgreen:
Zapisane
Kossof
Gość



« Odpowiedz #10 - Piątek, 09.06.2006, 08:01:15 - NIEPRZECZYTANA »

Ja sie wsłuchiwałem podczas "popuszczania" sprzęgła i w sumie usłyszałem niewiele. Muszę jeszcze raz przetestować. Słabe skrzynie, hmmm pożyjemy zobaczymy.Czy nie są te same co w polo, fabiach itd. Odnośnie zmiany biegów czy tez tak macie, że przy zmianie z 2 na 3 nie można jak w większości aut zrobić pieknego ruchu po skosie tylko trzeba pomiędzy luzem a trójką dać trochę w prawo ?
Na poczatku mnie to drazniło, ale juz sie trochę przyzwyczaiłem. Pewnie jest jakaś regulacja, ale tego jeszcze nie obczaiłem. Jest inaczej niż np w golfach II, gdzie to sie pieknie regulowało długością wodzików.  

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli 60 konnych sarenek :))
Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #11 - Piątek, 09.06.2006, 09:18:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Seb2006"
Jezeli twierdzisz ze szklanki sa ok a wałek rozrzadu nie jest wytarty i poluzowany to praktycznie nie ma co w silniku stukać.

Zostają jeszcze łożyska na wale korbowym.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #12 - Piątek, 09.06.2006, 09:39:22 - NIEPRZECZYTANA »

Podepnę się pod ten temat.

U mnie w silniku 1.4 MPI  AUD jest tak, że silnik wydaje dźwięk na wolnych obrotach tak jakby coś stukało cichutko ale równiutko a dodatkowo temperatura silnika nie ma na to wpływu, aż tak dobrze na tym się nie znam żebym wyczaił  co stuka. Generalnie nic się nie dzieje ani z autem ani z mocą. Czy powinienem się tym zaniepokoić i dociekać co to może być ?

Dodatkowo jak ruszam na 1 biegu i przyspieszam to pomiędzy  1000 RPM a 2500 RPM coś terkocze tak jakby ktoś włożył patyczka między szprychy koła od roweru. Co to może być ?
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Piątek, 09.06.2006, 09:44:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Queue"
U mnie w silniku 1.4 MPI AUD jest tak, że silnik wydaje dźwięk na wolnych obrotach tak jakby coś stukało cichutko ale równiutko a dodatkowo temperatura silnika nie ma na to wpływu

Może mówisz o dźwięku, który wydają pracujące elektromagnesy we wtryskiwaczach :?:
Jeżeli o tym dźwięku mówimy - to tak ma być  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #14 - Piątek, 09.06.2006, 09:51:58 - NIEPRZECZYTANA »

O widzisz. Być może chodzi o jakieś elektromagnesy. Wiem, że jak miałem stukot w cinquecento  przy  3000 RPM podobny to wał korbowy powiedział  właśnie żegnam.
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Dziwny stukot w ABD 1.4
Skocz do: