+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem który spędza sen z powiek...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem który spędza sen z powiek...  (Przeczytany 12983 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marian15161 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6l 2006r 1.4 16V BBY

« Czwartek, 11.08.2016, 20:10:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Zawitałem do Was z problemem który spędza mi sen z powiek.Posiadam Seata Ibize 1.4 16V 75kM silnik BBY (bez instalacji gazowej).Zazwyczaj gdy silnik jest ciepły ( czasami objawy pojawiają się na zimnym silniku ), po uruchomieniu auta na biegu jałowym silnik zaczyna skakać na obrotach , czasami schodzi tak nisko że po prostu gaśnie (czasami też gdy zatrzymuje sie np na skrzyżowaniu)
.Podczas jazdy (nie zawsze lecz często) gdy chce przyśpieszyć silnik po prostu zaczyna sie dławić, szarpać , wtedy zdejmuje nogę z gazu , ponownie wciskam i przyspiesza normalnie. Wymienione cewki , świece , przepustnica czyszczona i zaadoptowana , komputer nie pokazuje żadnych błędów. Co może być przyczyna ? Tu linki do filmów które + - pokazują problemy
https://www.youtube.com/watch?v=xipb_8R0CQg&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=DznlTOf3UrY&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-KVkKbvBTKA&feature=youtu.be ( podczas dodawania gazu )
Zapisane
MamSeataToledo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2000, 2.3 v5 AGZ 150 KM LPG

« Odpowiedz #1 - Piątek, 12.08.2016, 08:02:54 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie bylo podobnie jak czujnik polozenia wala sie obrazil
Zapisane
Marian15161 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6l 2006r 1.4 16V BBY

« Odpowiedz #2 - Sobota, 13.08.2016, 11:19:26 - NIEPRZECZYTANA »

Ale gdy by był to czujnik to by komputer pokazał błąd prawda ?? A komputer nie pokazuje żadnych błędów
Zapisane
MamSeataToledo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2000, 2.3 v5 AGZ 150 KM LPG

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 15.08.2016, 13:07:15 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie wlasnie pokazywal komputer blad tylko przez chwile jak nie chcial odpalac a potem sam go usuwal XD
majster mi to znalazl jak zaczal jezdzic moim seatem po okolicy z wpietym komputerem
Zapisane
Doosia Kobieta
Zgaga
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: już nie :( Ibiza '01, 1.4 MPI/ teraz:Toyota Avensis '05, 2.0

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 15.08.2016, 22:13:19 - NIEPRZECZYTANA »

A może kable mają przebicie gdzieś?
Zapisane

Szukam ósmego koloru tęczy Tosia
Marian15161 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6l 2006r 1.4 16V BBY

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 16.08.2016, 15:35:19 - NIEPRZECZYTANA »

Które kable masz na myśli ? :)
Zapisane
MamSeataToledo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2000, 2.3 v5 AGZ 150 KM LPG

« Odpowiedz #6 - Piątek, 19.08.2016, 12:50:00 - NIEPRZECZYTANA »

pewnie do swieców
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 21.08.2016, 09:46:43 - NIEPRZECZYTANA »

a sprawdzałes czujnik polozenia wału i wałka rozrzadu? Jak pracuja sondy?

Napisano: Niedziela, 21.08.2016, 09:59:35


MamSeataToledo, W vrach zawsze na zgaszonym silniku pokazuje blad czujnika polozenia wału.Po odpaleniu blad znika.Doosia,  on nie ma kabli do swiec. na kazdej jest cewka i bezposrednio wytwarza sie iskra. Mogą byc swiece lub cewki. Ale podejrzewam że tu jest problem z przepustnica albo sondami lambda. Odepnij sondy i sprawdz czy silnik pracuje lepiej. Obstawiam sondy
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Marian15161 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6l 2006r 1.4 16V BBY

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 25.08.2016, 18:36:49 - NIEPRZECZYTANA »

A mógłbyś wytłumaczyć mi jak sprawdzić te czujniki ? I jeśli wiesz to także jak sonde lub sondy ?
Zapisane
KEJZII21 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: ZAMOŚĆ
Samochód: seat altea 2004 2.0 tdi 140KM 16V BKD

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 25.08.2016, 18:57:06 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem ten problem w cordobie 1.6 1997r. identyczne objawy i diagnozy a w efekcie pomogła wymiana sondy lambdy i problem znikną.
Zapisane
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 08.09.2016, 14:37:00 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie winien byl zawor zwrotny serwa z tym gasnieciem i spadaniem obrotow ogolnie caly dolot przelec bo to wyglada jakby dusilo silnik i raczej nie wyglada na uciekajaca iskre.
Zapisane
criss85ldz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1996 1.6 1F ABE-G406

« Odpowiedz #11 - Sobota, 10.09.2016, 15:37:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ...

Mam dosc podobnego zonka .. ibiza 1.6 ABE
zakladamy ze jade sobie np na 4 dajmy na to te 80km na h jade stala predkoscia i czasem (coraz czesciej) auto potrafi tak jakby przestac reagowac na gaz . spadaja obroty wciskam sprzeglo przygazuje ze 2 razy i jest ok.. czasem przy ruszaniu tak sie dzieje .. . czego to moze byc wina
Zapisane
Arokuku Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo 2 2003 1.6 v16 BCB

« Odpowiedz #12 - Środa, 08.02.2017, 00:13:57 - NIEPRZECZYTANA »

Czytałem gdzieś ze takie nie reagowanie na gaz i falujace obroty mogą być od egr ale ile w tym prawdy to Ci nie powiem. Domyślam się ze faluje Ci już jak silnik ma tak z 50 stopni, ciekaw jestem jaki wpływ ma temperatura na egr. Sam przechodzę przez podobny przypadek i nie potrafię sobie z tym poradzić. Ja podmienialem juz przepustnice, wymieniałem sondę lambde co prawda mam pewnie inny silnik ale objawy są te same. Coś ewidentnie chce zadusic silnik a przepustnica się otwiera bardziej żeby nie zgasł potem te "coś" puszcza a przepustnica jest za mocno otwarta wiec się przymyka i tak w kółko przynajmiej ja tak to widzę. Jeżeli po weekendzie falowanie nie ustąpi prawdopodobmnie będę wybierał się do elektryka jakiegoś jeżeli coś zaradzi to dam Ci znac
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #13 - Środa, 08.02.2017, 06:08:50 - NIEPRZECZYTANA »

W bożniaczym 1,2 miałem coś podobnego. Pojawiały się nawet błędy Wymieniany był czujnik w dolocie. Aż w końcu został wymieniony EGR, ..... i było jeszcze gorzej . Okazało się ze mechanik założył tańszy zamiennik. Miałem używke ori i mu dałem . Podmienił i usterka ustała.
Jak EGR się przycina to wali spalinami w dolot i silnik się krztusi. Tak mniemam.
Można go zaślepić, ale wywali błąd.Zapali się ikonka silnika na blacie. Za to szarpanie powinno ustać i to będzie znak że to on.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Arokuku Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo 2 2003 1.6 v16 BCB

« Odpowiedz #14 - Środa, 08.02.2017, 10:56:55 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie zdziwiło mnie ze gdy świecił mi się błąd od systemu recyrkulacji spalin mimo że nic z egr nie robiłem to obroty nie falowaly a jak go skasowalem to mam wrażenie ze zaraz go rozsadzi ;/ potrafi mi ktoś wytłumaczyć jak rozumieć "niedostateczny przepływ zbyt duża oporność"? Zaslepiajac egr zdiagnozuje czy na 100% to jego wina?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem który spędza sen z powiek...
Skocz do: