+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» pompa olejowa
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: pompa olejowa  (Przeczytany 18138 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
dast Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Seat Arosa 1.0

« Odpowiedz #15 - Piątek, 20.04.2012, 08:27:42 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki za tą informacje napewno sprawdze.

wczoraj zauważyłem wyciek oleju pomiędzy skrzynią a silnikiem prawdopodobnie z uszczelniacza wału ( okolice wybieraka) czy myślicie że może to mieć związek z tymi dziwnymi objawami????

czy może to powodować spadek ciśnienia ????
Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #16 - Piątek, 20.04.2012, 20:06:41 - NIEPRZECZYTANA »

nie ale jak będzie wyciekać to może ci zalać sprzęgło
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #17 - Sobota, 02.06.2012, 13:29:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dast
gdy olej mocno się nagrzeje zapala się kontrolka ciśnienia

Miałem takie coś w fieście, po rozgrzaniu silnika, na światłach kontrolka się zawsze zapalała. Pojechałem na diagnostykę, okazało się że pompa oleju już powoli nie domaga. Opinia "eksperta": Dopóki ma to miejsce tylko przy zejściu do biegu jałowego można jeździć. Rozgrzany olej jest nieco rzadszy, dlatego widać że pompa już nie daje rady.

Określ dokładniej jaki masz w końcu ten olej. Jeżeli jeździsz na pół syntetyku, to możesz spróbować przejść na minerał, który jest gęstszy. Ewentualnie pozostają jeszcze zagęszczacze do oleju, typu motodoctor, chociaż to akurat może więcej zniszczyć niż naprawić :)
Zapisane

dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #18 - Sobota, 02.06.2012, 19:12:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mad_Maxs
Jeżeli jeździsz na pół syntetyku, to możesz spróbować przejść na minerał, który jest gęstszy. Ewentualnie pozostają jeszcze zagęszczacze do oleju, typu motodoctor, chociaż to akurat może więcej zniszczyć niż naprawić :)
to pomorze tylko do chwili kiedy olej się rozgrzeje bo i tak każdy olej jak gorący to robi się rzadki  ;)
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 03.06.2012, 17:54:38 - NIEPRZECZYTANA »

generalnie jeżeli ma np. 1,8 bar zamiast 2 bar, to taka operacja może tymczasowo rozwiązać problem kontrolki :)

Co nie zmienia faktu, że czas rozważyć wymianę pompy olejowej, a przede wszystkim pojechać na dobry warsztat i zmierzyć jakie jest faktycznie ciśnienie.
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 03.06.2012, 20:03:35 - NIEPRZECZYTANA »

dj.skorpion88, ma rację, nie naprawiamy auta zmianą oleju. Olej mineralny jest gęściejszy tylko przy niskiej temperaturze, po osiągnięciu normalnej temperatury pracy  oleje niezależnie od bazy mają zblżoną lepkość. Trzeba albo zrobić pompe, albo silnik.
Zapisane

Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» pompa olejowa
Skocz do: