+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Wyprowadzenie dodatkowego gniazda zapalniczki??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wyprowadzenie dodatkowego gniazda zapalniczki??  (Przeczytany 45626 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #30 - Środa, 13.08.2008, 18:09:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
ja mam niby auto niby po lifcie
Cordoba SX 1.6 AFT '96 (9.5s - jak nie przymuli  )
Chyba nie o tym lifcie mówimy. Mam na myśli tzw cordoby 1 przejściówki.
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #31 - Czwartek, 14.08.2008, 08:46:25 - NIEPRZECZYTANA »

Nie czaje za bardzo.

Była seria 93-96 i 96-99 więc lift był w 96 i ja mam właśnie taką mieszankę.
Chyba, że chodzi Ci już o lift w 99 ale bardziej bym to nazwał zmianą modelu
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 14.08.2008, 09:05:27 - NIEPRZECZYTANA »


Cytat: Abdul
Chyba, że chodzi Ci już o lift w 99 ale bardziej bym to nazwał zmianą modelu
Dokładnie. Zmian modelu, ale nadal cordi 1. Podałem tą informację, bo nie mam scematu do seata sprzed 99/00r, a może kiedyś dawali grubszy. 1mm to dla mnie właśnie granica prądu (10A). W instalacjach elektrycznych przyjmuję ok 10A/mm2 w zależności gdzie są ułożone i jak długi przewód. Jak mam wątpliwości daję grubsz o jeden rozmiar.
Wracając do tematu, jeśli urządzenie pobiera non stop 10A przez dłuższy czas to raczej bym nie ryzykował., ale sprawdź może masz grubszy.
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 14.08.2008, 10:41:31 - NIEPRZECZYTANA »

A co to oznacza non stop??

Powiedzmy, że wkrętarka przez 10 sekund jest obciążona takim prądem. Wystarczy by upalić taki kabel??
Teraz mam przylutowany przewód o długości 5m i przekroju 2x1.5mm^2 także najwyżej podepnę go prosto do aku i obciąże wkretarkę na powiedzny 15-20 sekund i jak on wytrzyma a w zapalniczce okaże się też 1.5mm to dołożę tą wtyczkę.

PS: A nie ma bezpiecznika na obwodzie zapalniczki?? To by nam powiedziało ile można tam puścić :) Lookne później
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #34 - Czwartek, 14.08.2008, 11:21:24 - NIEPRZECZYTANA »

Bezpiecznik jest na pewno, przynajmniej u mnie i praktycznie w kazdym samochodzie w ktorym sie spotkalem byl takowy gdyz nie raz udalo mi sie go spalic (ot male zwarcie do masy czy skrzyzowanie kabelkow) :P
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #35 - Czwartek, 14.08.2008, 12:00:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
PS: A nie ma bezpiecznika na obwodzie zapalniczki?? To by nam powiedziało ile można tam puścić
Wprawdzie w fordzie, ale na gnieździe zapalniczki jest napisane "12V-10A"
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #36 - Czwartek, 14.08.2008, 12:38:09 - NIEPRZECZYTANA »

To już nam coś mówi ;)

No a co powiecie o czymś takim?
http://www.allegro.pl/item413402794_przetwornica_12v_230v_max700w_do_kazdego_laptopa.html

Co prawda na rysunku jest akumulator ale piszą też o możliwości podłaczenia pod gniazdko zapalniczki. Chyba trochę przedadzili.

Swoją drogą napisali, że moc nominalna to 300W (maxymalna 700W) a bezpiecznik ma 20A także już przy 240W go wywali jak auto nie bedzie odpalone ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 14.08.2008, 12:49:48 - NIEPRZECZYTANA »

Abdul,  - nie 300/700 W,  tylko 300/700 Watt - chwyt stary jak świat, jak mi podasz definicję WATT'a to masz piwo  :pub:

to tak samo jak ze wzmacniaczem do car audio:
https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=4231

niby 800watt - a RMS 160W

więc.. bezpiecznik 10A wytrzyma moc  300 WATT  :rotfl:   - a tak pomijając, to czasami bezpieczniki są nieźle odporne ne chwilowe i krótkotrwałe obciążenia przekraczające  ich wartości...  jakiś czas temu do świateł miałem podłaczony wentylator... też bezpiecznik 10 A... nie poszedł... ale się grzał i światła przygasały  :o
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #38 - Czwartek, 14.08.2008, 13:25:56 - NIEPRZECZYTANA »

 :o a to czym sie rozni watt od wata? Co do wzmacniacza to obstawialbym raczej ze jest tam watt przez dwa t bo w angielskim tak sie wlasnie ta jednostke opisuje, a roznica miedzy moca 160 rms a 800 wynikalaby dla mnie z tad iz 160 to moc ciagla a 800 chwilowa maxymalna..moge sie mylic ale tak mi sie cale zycie wlasnie wydawalo..
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #39 - Czwartek, 14.08.2008, 13:37:17 - NIEPRZECZYTANA »

No tak tylko zazwyczaj (w przypadku wzmaków) moc max jest 2 razy większa od RMS a nie 5 ale kuczemu raczej chodziło o to, że we wzmaku VK jak i tego typu przetowrnicach piszą co chcą a w środku i tak drzemie jakiś badziew ale jeśli chodzi o ten stary myk to też go nie znam.

Chociaż we wzmakach często używają określania PMPO, które jest mocą niejednoznaczną i dla wieży o mocy np 2000W PMPO moc w RMS może wynosić np 20W :) Inna sprawa, że hałas można zrobić z 1W  :eye:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #40 - Czwartek, 14.08.2008, 13:40:05 - NIEPRZECZYTANA »

No w moim Infinity rms jest 500 a max 800, co do vk to obstawialbym wlasnie ze ich rozbierznosc miedzy maxymalna a rms wziela sie po prostu z "renomy" jaka niewatpliwie sie ta marka cieszy...tak czy owak watt nadal pozostaje dla mnie zagadka wiec czekam na wyjasnienie (czlowiek uczy sie cale zycie).

Wracajac do tematu zapalniczki, wiem ze kolega niedawno w tolku na trasie mial na rozgalezniku podlaczona lodowke samochodowa i ladowarke od palma z navi, po jakims czasie wtyczka od rozgaleznika stopila sie od nadmiaru ciepla a bezpiecznik nie polecial, wiec moze byc nie miarodajny w takim wypadku...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 14.08.2008, 14:51:57 wysłane przez Abdul » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 14.08.2008, 15:00:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Abdul
Powiedzmy, że wkrętarka przez 10 sekund jest obciążona takim prądem. Wystarczy by upalić taki kabel??
Napewno nie. Przy takiej pracy śmiało podpinaj do gniazda. Myślałem, że chcesz podpiąć jakieś urządzenie na kilka godzin.
Cytat: Abdul
PS: A nie ma bezpiecznika na obwodzie zapalniczki??
Jest napewno, u mnie 10A, ale z tego co wiem niektórzy wkładają większy.
Cytat: kuczy
a tak pomijając, to czasami bezpieczniki są nieźle odporne ne chwilowe i krótkotrwałe obciążenia przekraczające  ich wartości...
W bezpiecznikach sieciowych są na to normy, i dla każdego rodzaju bezpiecznika producenci podają wykresy prądu w funkcji czasu, nie wiem jak w samochodowych.
Co do mocy RMS jest to moc dla sygnału sinusoidalnego o częstotliwości 1kHz jaka wydzieli się na obciążeniu zast ępczym - rezystor. Jeszcze pamiętam była moc tzw. muzyczna, dla 1kHz była pierwiastek (jest gdzieś na klawiaturze symbol?) z 2  razy RMS. Pozostałe moce to w zależności od przyjętych kryteriów pomiaru mogą być kilkanaście razy większe, np moc w bardzu krótkim impulsie i na nich bym się nie wzorował.
Zapisane

ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #42 - Środa, 28.03.2012, 09:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

Mam takie pytanie na szybko  ,wlasciwie dwa :

1) Czy w Ibiziie 99-02 gniazdo zapalniczki dziala non stop, nawet bez kluczyka?
2) Jaki bedzie efekt jak podlacze zapalniczke odwrotnie, pomyle + i - ?
Bedzie dzialac , nie bedzie dzialac, poleci bezpiecznik?
Zapisane

lubie sobie pokierować
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #43 - Środa, 28.03.2012, 09:50:04 - NIEPRZECZYTANA »

1) tak
2) co znaczy podłączysz na odwrót??
Zapisane

benelli Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Bandyta

« Odpowiedz #44 - Środa, 28.03.2012, 09:56:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
2) co znaczy podłączysz na odwrót??

Cytat: ADRIANO
pomyle + i -
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Wyprowadzenie dodatkowego gniazda zapalniczki??
Skocz do: