+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 tdi zassany olej nie odpala. Pomocy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 tdi zassany olej nie odpala. Pomocy  (Przeczytany 14712 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Piątek, 25.03.2016, 14:50:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam jak w temacie kumplowwi padl samochod. Jechal spadla mu gruszka z  turba zassalo olej poszedl jak odzutowiec. Jedna wielka hmura i nie odpala moze ktos pomoc ?
 Sprawdzalem rozrzad ale nie ma znakow na rozrzadzie. Wiec nici. Z tego
 Chcialem zdjac gore silnika sprawdzic czy poszly zawory ale jak to zrobic? Zaznaczyc sobie znaki na rozrzadzie i zdjac potem zlozyc po tym co zaznaczylem? ;/
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #1 - Piątek, 25.03.2016, 16:05:25 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz cz jest kompresja. Moglo rozerwać silnik


Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Odpowiedz #2 - Piątek, 25.03.2016, 16:55:56 - NIEPRZECZYTANA »

Jest postęp silnik odpalilem bez dolotu dalem prad na swiece. Grzalem dosc dlugo odpalil po dluzszym kreceniu. Dymi bardzo trzesie jak by nie palil  Na cylinder. I co jakis czas wylatuje dym przez dolot. Kompresja jest bo by nie odpalil pozatym czuc jak sie kreci ze jest. Czy sprawdzic na kazdym cylindrze oddzielnie ? ;)
Mysle ze gdyby byl zgiety zawor to caly czas by wylatywal dym.
 Wiec tak jak by rozrzad o ząbek ? Dodam ze rorzad mial wlasnie wymieniac bo juz sie konczyl. Wiec wielce prawdopodbne wydaje mi sie ze mogl przeskoczyc
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #3 - Piątek, 25.03.2016, 19:29:30 - NIEPRZECZYTANA »

Mógł przeskoczyć, ale mógł też wirnik turbo ulec uszkodzeniu i znaleźć się w cylindrach. Dobrze by było przynajmniej zrzucić głowicę i pooglądać tłoki, cylindry i zawory
Zapisane

krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Odpowiedz #4 - Piątek, 25.03.2016, 19:55:32 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra dzieki. Po swietach we wtorek zdejme turbine. I zobacze jak sie ma jak okej to chyba nie ma co zdjeomwac glowicy? ;)
Zapisane
kronvwservice Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: alhabra 2011 2,0TDI

« Odpowiedz #5 - Sobota, 26.03.2016, 15:57:04 - NIEPRZECZYTANA »

żeby wirnik dostał się do cylindra to musiałby przelecieć przez intercooler !
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #6 - Sobota, 26.03.2016, 17:40:35 - NIEPRZECZYTANA »

efekt jest taki jak przladowany silnik. mozesz miec nawet dziury w tloku, jak juz pisalem rozsadzilo silnik. cisnienie musialo znalezc ujscie.  jak sie dostal olej do dolotu to silnik i tak do remontu lub wymiany. jak nie czyscisz odmy lub jej nie sprawdzasz czy membrana nie padla olej zasysany jest z silnika do dolotu. jakby byl podawany olej przez tubo to kopci na jasno ciagle. az wypali caly olej ale odpalic mozna bez problemu.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 26.03.2016, 17:45:49 wysłane przez hans ik » Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 29.03.2016, 21:26:35 - NIEPRZECZYTANA »

Kopci na jasno i to bardzo. Odpala ale trzesie . sprzedalem mu gruszke i dwa tygodnie pojezdzil zaczela turbina chodzic i spadla gruszka. \;
Odkrece turbo zobacze wyczyszcze i bede pisal

Napisano: Niedziela, 27.03.2016, 10:09:20


urbina cala troche miala opory ale czyszczenie zaczete i juz zaczyna zyc. nagar pod lopatkami ale cala wiec raczej nic nie poszlo do silnika z turbiny.  W intelculerze i rurach juz czysto
W sobote turbine moze zaloze a pewnie bede zmuszony zdjac jednak glowice.
Mam wczesniej pomysl by podczas pracy odkrecac po koleji po jednym przewodzie. Na tych co pracuja dobrze powinna byc odczywalna roznica pogorszenie pracy. A tem co zle nie powinno byc.. Tylko w sumie nie wiem co mi to da :D oprucz tego ze bede wiedzial z ktorym cos iest nie tak

Rozrzad dokladnie sprawdze w sobote bo dzis czasu nie starczylo..
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #8 - Sobota, 02.04.2016, 12:16:11 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz kompresje na pewno coś poszło przy wybiegu silnika. Podejrzewam ze zapiekło pierscienie bo nie mial smarowania. TO ze pali to nie znaczy ze ma komprtesje odpowiednia.
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Odpowiedz #9 - Sobota, 02.04.2016, 16:08:49 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś założyłem wyczyszona turbine. Jak sie okazało gdy wlałam benzynę do kolektora od strony do lotu ledwo co wyklatywała przez 4 wyloty oczywiście wyjety kolektor.
To mogło byc przyczyną palić palil ale powietrza nie zasysal..  I może tylko to było przyczyną
 Przy wymianie paska przy zdejomwaniu pompa samoczynnie przeskoczyła. Ustawiłem ja. Tak że zaraz po wtrysku jest na pierwszym cyl w tej chwili ale pompa po sprezaniu na jeszcze kawałek że można ja luźno obracać i nie wiem gdzie ja ustawić przydał by się czujnik i by bylo bez problemu..
Znaków nie bylo więc nie wiedzialem czy dobrze. Jest ustawiona.
Pytanie pompa pracuje na dwa czy na 4 sprężania bo wydaje mi sie ze. Paliwo leciało 14 i 23 na raz co drugi raz.
Wiem zepsulem sprawę ze nie zaznaczyłem tego Koła jak zdejomwalem ale pierwszy raz się zabrałem do rozrządu ....
« Ostatnia zmiana: Sobota, 02.04.2016, 16:14:45 wysłane przez krzsiekjab » Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #10 - Sobota, 02.04.2016, 22:05:12 - NIEPRZECZYTANA »

Pompa nie ma znaków jako takich, bo obracając kołem (lub pompą) ustawia się kąt wtrysku
Zapisane

krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 04.04.2016, 17:44:50 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki
Hmm Samochód złożony odpalilem trzęsie dużo mniej i dymi no tak lekko niebieski. Też sporo dymu ale już dużo mniej już było. Spróbuję jeszcze dostroic pompe
Może podymi i przestanie. Bo tak miał ojciec w busie jak padło turbo że 100km przegonić dopiero przestało po naprawie

Napisano: Poniedziałek, 04.04.2016, 18:39:25


Jaką pompe na lukasa czy Boscha 1.9tdi alh 90 ps
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 04.04.2016, 18:50:37 - NIEPRZECZYTANA »

Bosch VP37 bodajże
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 04.04.2016, 20:16:36 - NIEPRZECZYTANA »

Wstawiali dwa rodzaje. Do manuala z tłoczkiem 10mm i do automatu 11mm. Ta druga dawała duże możliwości tuningowe.
Zapisane

krzsiekjab Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dęblin
Samochód: Seat cordoba 1.9 SDI 1997 Cordoba Vario 1.9TDI 90km 2000

« Odpowiedz #14 - Sobota, 16.04.2016, 16:01:57 - NIEPRZECZYTANA »

Rozrząd złożony kat ustawiony. Ale dalej cos trzęsie nie skręca się na obroty wtryski wyjęte dwa ładnie wypalone dwa zalane i to bardzo. Jeden z tych zalanych ma nagar taki ze widać tylko jedna dziurkę
Jutro pojadą na sprawdzenie ewentualne czyszczenie jezeli da radę uratować. To wsadze jak nie nowe końcówki. I zobaczymy ...

Napisano: Środa, 13.04.2016, 20:29:42


Wtryski Okej. Turbo kiepsko Ale wyczyszczona dolot w głowicy wyczyszczona. Rury czyste. Rozrząd. I pompa ustwione. Chłopak u którego zostawiłem jest. W szoku pierwszy raz spotyka. Się z czymś co nie może zrobić.  Motor dalej szarpie i dymi . w pon podlaczy się pod komputer może mu cos wyskoczy ....
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 tdi zassany olej nie odpala. Pomocy
Skocz do: