+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 ARL - Stukanie na biegu jałowym, czyżby DWUMAS ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 ARL - Stukanie na biegu jałowym, czyżby DWUMAS ?  (Przeczytany 5474 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Cziken Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wieliczka
Samochód: Leon I, 2003, ARL

« Środa, 28.10.2015, 22:39:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich forumiczów serdecznie, jest to dopiero mój pierwszy post na tym forum ale będę się starał być aktywnym użytkownikiem.

Otóż w moim Leonie 1.9 TDI ARL (150) powstał nowy problem, spróbuje to szczegółowo z obrazować. Gdy odpalę zimne auto i pozostawię go na biegu jałowym to są regularne stuki ale gdy wcisnę sprzęgło to problem ustaję. Gdy auto się nagrzeję to problem ustaję ale też nie zawsze, trzeba po prostu trochę pojeździć. Dodam też że np. gdy jadę na drugim biegu i puszczę natychmiast gaz to również słyszę taki pojedynczy stukot z tamtych okolic.

Podsumowując coś stuka na biegu jałowym ale po naciśnięciu sprzęgła ustaje. Sprzęgło nie ślizga, auto rwie się do jazdy, biegi również lekko wchodzą więc raczej całkowita dwumasa odpada ?
Czytałem że może to być łożysko dociskowe sprzęgła? Chciałbym poradzić się Waszej opinii co może być przyczyną i czy krótkie przewleczenie się z taką sytuacją może coś pogorszyć bo auto jeździ normalnie.

Pozdrawiam !
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #1 - Piątek, 30.10.2015, 07:36:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Jak auto chodzi na biegu jałowym to wciśnij lekko sprzęgło, nie do końca, a do lekkiego oporu (tak w przybliżeniu do połowy skoku pedału).
Jeśli będziesz czuł wibracje na nodze to dwumas, niestety, wybiera się powoli na tamten świat.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Piątek, 30.10.2015, 21:53:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Jak auto chodzi na biegu jałowym to wciśnij lekko sprzęgło, nie do końca, a do lekkiego oporu (tak w przybliżeniu do połowy skoku pedału).
Jeśli będziesz czuł wibracje na nodze to dwumas, niestety, wybiera się powoli na tamten świat.
Hmmm sprawny dwumas daje ten sam efekt..... Od 90kkm tak mam i jakoś nic się nie rozsypało. I nie tylko w pasku tak mam, tyle że tym autem najwięcej przejeździłem.
Dodam, że auto wirusowane kilka mies po zakupie. Gdyby DM się sypał to juz dawno powiedziałby papa.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 30.10.2015, 21:54:24 wysłane przez KKKKris » Zapisane

havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #3 - Piątek, 30.10.2015, 22:21:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Hmmm sprawny dwumas daje ten sam efekt..... Od 90kkm tak mam i jakoś nic się nie rozsypało. I nie tylko w pasku tak mam, tyle że tym autem najwięcej przejeździłem.
Dodam, że auto wirusowane kilka mies po zakupie. Gdyby DM się sypał to juz dawno powiedziałby papa.
Nowy dwumas nie daje takich efektów.
W skodzie kuzyna po zmianie dwumasu na nowy pedał hamulca ani nie drgnie.
W mojej wypowiedzi pisałem, że dwumas powoli wybiera się na tamten świat, a nie że za miesiąc padnie.
Samochody z VAGa są na tyle przyjazne użytkownikowi, że bardzo szybko i bardzo długo informują użytkownika, że coś jest nie tak, zanim coś naprawdę się zepsuje.
Jeśli przejechałeś już 90kkm na takim dwumasie to gratuluję tak długiego wyniku i życzę jeszcze więcej kilometrów.
Nie traktuj jako sarkazm tylko jestem pełen podziwu, bo duża liczba kierowników ze strachu, że coś się posypie i samochód stanie w polu, już dawno by zabierało się za wymianę.
Drgania pedału sprzęgła wskazują na luzy w kole dwumasowym.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Cziken Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wieliczka
Samochód: Leon I, 2003, ARL

« Odpowiedz #4 - Sobota, 31.10.2015, 09:19:16 - NIEPRZECZYTANA »

Prawdopodobnie to dwumas, trzeba będzie przygotować z czasem troszkę & na zrobienie :/. Teraz pytanie znacie jakieś sklep gdzie można dostać w atrakcyjniejszej cenie niż na llegro?

Luk - 1670
Sachs 1650
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: Astra J, 2013, 1.4T

« Odpowiedz #5 - Sobota, 31.10.2015, 16:00:40 - NIEPRZECZYTANA »

Jak to mawia mój wuj: jeśli kogoś stać na krowę to musi też być stać na łąkę  :P

Dopóki ci nie telepie budą na jałowym to nie wymieniaj.
Zbieraj $ i szukaj w dobrej cenie nowego zestawu sprzęgła.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Sobota, 31.10.2015, 23:34:14 - NIEPRZECZYTANA »

havran, Bez urazy, po prostu są dwie szkoły. Jedna z nich "mówi", że własnie dwumas daje efekt lekkiego "kopania" na pedale sprzęgła, czego nie ma w JM. I ja raczej tej wersji się trzymam. Tak jak pisałem, to nie pierwsze auto, w którym pedał sprzęgła po lekkim naciśnięćiu pulsuje, jednak z tych aut właśnie paskiem najwięcej przelatałem. Nie wymieniałbym DM " na wszelki wypadek". Kumpel w BMW wymienił, dobrze, że miał możliwość zwrócić. A budą telepało jakby DM. I nie jeden mechanik mu to powiedział. Wymiana nie pomogła, tylko się narobił.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 ARL - Stukanie na biegu jałowym, czyżby DWUMAS ?
Skocz do: