+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Odcinanie turbiny
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odcinanie turbiny  (Przeczytany 22708 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
NatGee Kobieta
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI

« Poniedziałek, 10.08.2015, 17:55:53 - NIEPRZECZYTANA »

Witam :) mam mały problem z turbina. Przy wyższych obrotach tj.2700-3000 odcina mi turbinę. Po wzięciu auta na podnośnik okazało się,że puszka z turbiny jest do wymiany. Obawiam się,że turbina mogła dostać szlag. Miał ktoś może podobną sytuacje? Jak wygląda sprawa z turbiną kiedy gruszka jest w bardzo kiepskim stanie. Od razu zaznaczę,że od niedawna zaczął się problem z odcinaniem turbiny. W tym tygodniu auto idzie na grubszy przegląd do mechanika. Pytanie czy w takiej sytuacji wystarczyć może wyczyszczenie turbiny czy od razu bawić się trzeba w regeneracje?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 13.02.2016, 14:47:14 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 10.08.2015, 18:43:16 - NIEPRZECZYTANA »

jak gruszka zgnila to wymienic, ustawic i sprawdzic logi
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 10.08.2015, 18:56:49 - NIEPRZECZYTANA »

Gruszka chyba jako tako to z turbiną to cięgnem połączona jest, więc jak gruszka zgniła, to tylko nie przestawiała vgt i się trochę mogły kierownice zapiec (sprawdzić czy da się poruszyć ręką)
Zapisane

hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 10.08.2015, 20:28:14 - NIEPRZECZYTANA »

turbiny ci nie odcina
tylko jak jest blad to silnik ma tryb awaryjny i max 3000 obr. moze byc walniety czujnik cisnienia doladowanego,  nieszczelnosc lub zatarty albo zgnita kierownice jak u ciebie i juz komp ma bledne dane
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 10.08.2015, 20:30:37 wysłane przez hans ik » Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
NatGee Kobieta
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 10.08.2015, 21:43:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio właśnie usłyszałam,że najprawdopodobniej jeśli pucha jest zgnita to turbinie też coś będzie dolegać.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 11.08.2015, 08:10:06 - NIEPRZECZYTANA »

nie koniecznie...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #6 - Środa, 12.08.2015, 19:09:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio właśnie usłyszałam,że najprawdopodobniej jeśli pucha jest zgnita to turbinie też coś będzie dolegać.

pewnie od mechanika, który chciał zdoić swoje  :eye:
wymieniasz, ustawiasz i ognia - wiem z autopsji
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
NatGee Kobieta
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 13.08.2015, 09:29:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
pewnie od mechanika, który chciał zdoić swoje  
wymieniasz, ustawiasz i ognia - wiem z autopsji

dlatego właśnie się pytam Was  bo coś mi nie pasowało  ;D
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 13.08.2015, 09:47:47 - NIEPRZECZYTANA »

Gruszka to taka jakby membrana, z jednej strony ma podciśnienie, z drugiej strony strony membrana podłączona jest z cięgnem, które steruje geometrią turbiny. Jeżeli gruszka jest uszkodzona, to jedyne, co mogło się stać, to mogła zastać się zmienna geometria, bo gruszka nie poruszała nią
Zapisane

NatGee Kobieta
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 13.08.2015, 10:22:10 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie takie informacje posiadałam na ten temat,ale że nie jestem mechanikiem,ani nie znam sie na mechanice aż tak bardzo to wolałam sie upewnić  :P  dzieki wszystkim  :eye:
Zapisane
bialylanekwwl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: CORDOBA FL 2000R 1.9 TDI 90KM AGR

« Odpowiedz #10 - Piątek, 12.02.2016, 18:17:12 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie podpinam się pod temat jak Moderator sobie zażyczył :

odcina turbo przy 140km/h.Odrazu odcina nie da się jechać więcej niż 140.
Na forum wyczytałem przewody żeby sprawdzić i zaworek. Nowy zaworek n75 i przewody. dalej to samo.
Pojechałem na vaga błąd przepływomierza.
Kupiłem nowy przepływomierz bosha wymieniłem błąd skasowany.
Pojechałem na trasę auto pięknie do 200 km/h według licznika się rozpędziło jadę zwalniając potem znów przyśpieszając do 180-200 wszystko elegancko po około 8km przy 160km/h  znów spadek mocy auto dosłownie zwolniło do 140km/h . zjechałem na parking odczekałem 5 min zgasiłem. Po chwili odpalam jadę znów dobrze do 170sie rozpędziłem mówię ok może coś się przestawiło. jadę około 150 km/h znów to samo tryb awaryjny .
Pojechałem do mechanika podpinamy do kompa bład ciśnienia doładowania (błędu wcześniej nie było)


Po wymianie przepływomierza trochę się poprawiło bo osiąga prędkości powyżej 140km/h lecz nadal po jakimś czasie odcina ja.
Mam znajomego w aso w Niemczech przewinełęm mu przez telefon to co wam tu napisałem mechanik z tego aso stwierdził że albo czujnik w interculerze albo egr .Że turbo raczej nie.
Z tym że przychylał by się do egr-u.
Mogę zaślepić egr? nic się nie stanie? (kiedyś w astrze g 1.7 td miałęm problem intensywnego kopcenia na czarno dosłownie za mną nie było nic widać mechanicy twierdzili że wtryski , pompa,wyczytałem na forum zaślepiłem i auto przestało nadmiernie kopcić jak ręką odjął)

Jakie propozycje sugestie ?
Miesiąc temu byłem na logach robił je gość od turbiny i twierdził że wina przepływki.
Zapisane
Mati! Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo II 2003r. 1.9 TDi

« Odpowiedz #11 - Piątek, 12.02.2016, 20:24:19 - NIEPRZECZYTANA »

Mam to samo, lecz u Mnie pojawia się problem przy 170km/h, chyba że przeciągnę go do wysokich obrotów,to wtedy przy 140 odetnie i więcej nie pojdzie,trzeba zjeżdżać i gasić silnik, po odpaleniu wraca do normy.
U Mnie również poleciał nowy zaworek N75, na komputerze znowu błąd przeładowania turbo.
Ktoś coś pomoże ?
Czyżby geometria się zacina? Czy inny powód? Turbo czyszczone,przewody posprawdzane,nie ma nic niepokojącego.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 12.02.2016, 20:25:21 wysłane przez Mati! » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Piątek, 12.02.2016, 21:30:53 - NIEPRZECZYTANA »

w obu waszych przypadkach zrobil bym logi, a jak n75 sprawny to geometria sie zacina
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bialylanekwwl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: CORDOBA FL 2000R 1.9 TDI 90KM AGR

« Odpowiedz #13 - Piątek, 12.02.2016, 22:27:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ja na 99% nie mam turba ze zmienną.
Logi były robione napisałem wyżej nie domagał przepływomierz. znow jechać zrobić?
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #14 - Sobota, 13.02.2016, 00:33:13 - NIEPRZECZYTANA »

bialylanekwwl, agr nie ma zmiennej geometrii, a Ty z tego co przeczytałem, to miałeś błąd przepływomierza, a logów nie robiłeś :P Logi - to takie coś, że sprawdzasz auto podczas jazdy i widzisz wiele parametrów pracy silnika.
Np. bledu przeplywki nie musisz miec, a bedzie ona do kosza. Zgraj parametry auta podczas jazdy i pokarz na forum, cos sie poduma"_
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Odcinanie turbiny
Skocz do: