Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Odcinanie turbiny
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Odcinanie turbiny (Przeczytany 22705 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
NatGee
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI
Odcinanie turbiny
«
Poniedziałek, 10.08.2015, 17:55:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
mam mały problem z turbina. Przy wyższych obrotach tj.2700-3000 odcina mi turbinę. Po wzięciu auta na podnośnik okazało się,że puszka z turbiny jest do wymiany. Obawiam się,że turbina mogła dostać szlag. Miał ktoś może podobną sytuacje? Jak wygląda sprawa z turbiną kiedy gruszka jest w bardzo kiepskim stanie. Od razu zaznaczę,że od niedawna zaczął się problem z odcinaniem turbiny. W tym tygodniu auto idzie na grubszy przegląd do mechanika. Pytanie czy w takiej sytuacji wystarczyć może wyczyszczenie turbiny czy od razu bawić się trzeba w regeneracje?
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 13.02.2016, 14:47:14 wysłane przez KYS
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 10.08.2015, 18:43:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak gruszka zgnila to wymienic, ustawic i sprawdzic logi
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #2 -
Poniedziałek, 10.08.2015, 18:56:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Gruszka chyba jako tako to z turbiną to cięgnem połączona jest, więc jak gruszka zgniła, to tylko nie przestawiała vgt i się trochę mogły kierownice zapiec (sprawdzić czy da się poruszyć ręką)
Zapisane
hans ik
Klubowicz
Offline
Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #3 -
Poniedziałek, 10.08.2015, 20:28:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
turbiny ci nie odcina
tylko jak jest blad to silnik ma tryb awaryjny i max 3000 obr. moze byc walniety czujnik cisnienia doladowanego, nieszczelnosc lub zatarty albo zgnita kierownice jak u ciebie i juz komp ma bledne dane
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 10.08.2015, 20:30:37 wysłane przez hans ik
»
Zapisane
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
NatGee
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 10.08.2015, 21:43:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ostatnio właśnie usłyszałam,że najprawdopodobniej jeśli pucha jest zgnita to turbinie też coś będzie dolegać.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #5 -
Wtorek, 11.08.2015, 08:10:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie koniecznie...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
skiba
Klubowicz
Offline
Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #6 -
Środa, 12.08.2015, 19:09:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: NatGee Poniedziałek, 10.08.2015, 21:43:51
Ostatnio właśnie usłyszałam,że najprawdopodobniej jeśli pucha jest zgnita to turbinie też coś będzie dolegać.
pewnie od mechanika, który chciał zdoić swoje
wymieniasz, ustawiasz i ognia - wiem z autopsji
Zapisane
rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
NatGee
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 13.08.2015, 09:29:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
pewnie od mechanika, który chciał zdoić swoje
wymieniasz, ustawiasz i ognia - wiem z autopsji
dlatego właśnie się pytam Was bo coś mi nie pasowało
Zapisane
irocket
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 13.08.2015, 09:47:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Gruszka to taka jakby membrana, z jednej strony ma podciśnienie, z drugiej strony strony membrana podłączona jest z cięgnem, które steruje geometrią turbiny. Jeżeli gruszka jest uszkodzona, to jedyne, co mogło się stać, to mogła zastać się zmienna geometria, bo gruszka nie poruszała nią
Zapisane
NatGee
Świeżak
Offline
Skąd: Katowice
Samochód: leon 2003 1,9 TDI
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #9 -
Czwartek, 13.08.2015, 10:22:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Właśnie takie informacje posiadałam na ten temat,ale że nie jestem mechanikiem,ani nie znam sie na mechanice aż tak bardzo to wolałam sie upewnić
dzieki wszystkim
Zapisane
bialylanekwwl
Świeżak
Offline
Samochód: CORDOBA FL 2000R 1.9 TDI 90KM AGR
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 12.02.2016, 18:17:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panowie podpinam się pod temat jak Moderator sobie zażyczył :
odcina turbo przy 140km/h.Odrazu odcina nie da się jechać więcej niż 140.
Na forum wyczytałem przewody żeby sprawdzić i zaworek. Nowy zaworek n75 i przewody. dalej to samo.
Pojechałem na vaga błąd przepływomierza.
Kupiłem nowy przepływomierz bosha wymieniłem błąd skasowany.
Pojechałem na trasę auto pięknie do 200 km/h według licznika się rozpędziło jadę zwalniając potem znów przyśpieszając do 180-200 wszystko elegancko po około 8km przy 160km/h znów spadek mocy auto dosłownie zwolniło do 140km/h . zjechałem na parking odczekałem 5 min zgasiłem. Po chwili odpalam jadę znów dobrze do 170sie rozpędziłem mówię ok może coś się przestawiło. jadę około 150 km/h znów to samo tryb awaryjny .
Pojechałem do mechanika podpinamy do kompa bład ciśnienia doładowania (błędu wcześniej nie było)
Po wymianie przepływomierza trochę się poprawiło bo osiąga prędkości powyżej 140km/h lecz nadal po jakimś czasie odcina ja.
Mam znajomego w aso w Niemczech przewinełęm mu przez telefon to co wam tu napisałem mechanik z tego aso stwierdził że albo czujnik w interculerze albo egr .Że turbo raczej nie.
Z tym że przychylał by się do egr-u.
Mogę zaślepić egr? nic się nie stanie? (kiedyś w astrze g 1.7 td miałęm problem intensywnego kopcenia na czarno dosłownie za mną nie było nic widać mechanicy twierdzili że wtryski , pompa,wyczytałem na forum zaślepiłem i auto przestało nadmiernie kopcić jak ręką odjął)
Jakie propozycje sugestie ?
Miesiąc temu byłem na logach robił je gość od turbiny i twierdził że wina przepływki.
Zapisane
Mati!
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Toledo II 2003r. 1.9 TDi
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #11 -
Piątek, 12.02.2016, 20:24:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam to samo, lecz u Mnie pojawia się problem przy 170km/h, chyba że przeciągnę go do wysokich obrotów,to wtedy przy 140 odetnie i więcej nie pojdzie,trzeba zjeżdżać i gasić silnik, po odpaleniu wraca do normy.
U Mnie również poleciał nowy zaworek N75, na komputerze znowu błąd przeładowania turbo.
Ktoś coś pomoże ?
Czyżby geometria się zacina? Czy inny powód? Turbo czyszczone,przewody posprawdzane,nie ma nic niepokojącego.
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 12.02.2016, 20:25:21 wysłane przez Mati!
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #12 -
Piątek, 12.02.2016, 21:30:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
w obu waszych przypadkach zrobil bym logi, a jak n75 sprawny to geometria sie zacina
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bialylanekwwl
Świeżak
Offline
Samochód: CORDOBA FL 2000R 1.9 TDI 90KM AGR
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #13 -
Piątek, 12.02.2016, 22:27:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak ja na 99% nie mam turba ze zmienną.
Logi były robione napisałem wyżej nie domagał przepływomierz. znow jechać zrobić?
Zapisane
Marian
Jam Vario't
Użytkownik
Offline
Skąd: WML
Samochód: Vario '01
WWW
Odp: Odninanie turbiny
«
Odpowiedz #14 -
Sobota, 13.02.2016, 00:33:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
bialylanekwwl
, agr nie ma zmiennej geometrii, a Ty z tego co przeczytałem, to miałeś błąd przepływomierza, a logów nie robiłeś
Logi - to takie coś, że sprawdzasz auto podczas jazdy i widzisz wiele parametrów pracy silnika.
Np. bledu przeplywki nie musisz miec, a bedzie ona do kosza. Zgraj parametry auta podczas jazdy i pokarz na forum, cos sie poduma"_
Zapisane
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Odcinanie turbiny
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...