Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymieniał ktoś klocki hamulcowe i plyn ??  (Przeczytany 55664 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
yash
Gość



« Czwartek, 18.05.2006, 10:59:47 - NIEPRZECZYTANA »

WItam. Pewnie dla większości z Was to prosta czynność, ale moje mechanikowanie ograniczyło się jak na razie (odpukać:)) do wymiany czujnika temperatury. Jeżdżę Ibizką 1.4 SE 97 rok, i od pewnego czasu słyszę dzwonienie jak hamuję. Po ściągnieciu przednich kół zobaczylem, że klocki są już praktycznie całe starte. Czy ktoś mógłby napisać jak je wymienić ? Czy może lepiej się samemu za to nie brać? Za wszelkie instrukcje wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 18.05.2006, 11:18:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witamy ale...

1. Pierwszy pościk to napisz w dziale ogólne - tu się witamy  :test:
2. Wymiana klocków nie jest skomplikowana aczkolwiek zawsze robiłem to u mechaniorów (z braku zaufania do siebie i podnościka  :mrgreen: )
3. Jak już się przywitasz w odpowiednim dziale to pewnie dojdzie tu troche odpowiedzi :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 18.05.2006, 11:36:18 - NIEPRZECZYTANA »

Odkrecasz 2 srubki za zaciskiem, sciagasz zacisk, wpychasz tloczek, zakladasz klocki, zakladasz zacisk, przykrecasz srubki i tyle. Kolo chyba wiesz jak zdjasc i zalozyc.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 18.05.2006, 13:25:51 - NIEPRZECZYTANA »

Dodam ze te sróbki to wymagalą dobrego klucza ampulowego bodajże 6 albo 8 mm
bo mogą być lekko przypieczone .
jak to pójdzie to dalej z górki :smile:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 18.05.2006, 13:34:20 - NIEPRZECZYTANA »

eee,
u mnie zwykly imbus i ewentualnie kawalek rurki i musi pojsc :ok:

[ Dodano: 2006-05-18, 14:35 ]
czasowo to nie powinno potrwac dluzej niz 1 - 1,5 browara :mrgreen:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 18.05.2006, 14:50:10 - NIEPRZECZYTANA »

Ale jak nie masz o tym zielonego pojecia to jedz do mechanika.
Moja pierwsza wymiana byla w warsztacie - goscio sie meczyl ponad 3 h, dobrze ze sam nie ruszylem tego bo bym nie zrobil, wszystko bylo zapieczone. Koszt 20zl.
Teraz juz sam wymieniam i radze uzyc specjalnej pasty miedziowej - mniejsze ryzyko zapieczenia.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 18.05.2006, 14:54:26 - NIEPRZECZYTANA »

Tam sie nie da nic popsuc, no chyba ze ktos jest juz naprawde zdolny. Zapsikaj sruby jakims wd-40 czy czyms podobnym i po sprawie.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 18.05.2006, 15:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Tam sie nie da nic popsuc

Sroby da sie zepsuc (miejsce na klucz) jak ktos za plytko wlozy  :mrgreen:
Mozna uszczelnienie tloczka przedziurawic jak ktos nie umiejetnie cofa.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 18.05.2006, 16:04:59 - NIEPRZECZYTANA »

a jak zmienić w bębnie z tyłu w Ibi01
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 18.05.2006, 17:42:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"

czasowo to nie powinno potrwac dluzej niz 1 - 1,5 browara :mrgreen:


Wymieniasz klocki w ~ 60 sec .... :eek:  :?:

Dobra lepiej opiszcie jak wymienic płyn hamulcowy - krok po kroku i jaki płyn dobrać ile tego płynu potrzeba i ile taka operacja kosztuje ( cena płynu , ewentualnie jak ktoś robił u mechesa to ile zawołał ).
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Marmas Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radlin
Samochód: Ibiza '94 1.4 ABD CLX

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 18.05.2006, 17:59:28 - NIEPRZECZYTANA »

http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/wymiana_plynu_hamulcowego.htm  w miare to jest czytelne, tu jest adres jak wymienić płyn hamulcowy a tu http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/klocki.htm krok po kroku jak wymienić klocki przy okacji można by zamieścić taki post w instrukcjach z fotkami
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 18.05.2006, 19:42:59 - NIEPRZECZYTANA »

Rodzaj plynu zalezy od stylu jazdy, najlepiej RBF 600 motula ale zwykly dot4 za 10zl tez wystarczy. Wymiana jest prosta, odkrecasz po kolei odpowietrzniki przy zaciskach i pompujesz hamulcem dopoki nie zleci wszystko ze zbiorniczka. Zakrecasz odpowietrzniki, wlewasz plyn i odpowietrzasz (znowu to samo tylko w odpowiedniej kolejnosci i spuszcza sie tylko tyle zeby lecial plyn bez powietrza). Po przejechaniu jakichs 200km mozna sprawdzic czy nie ma jeszcze powietrza w ukladzie. Potrzeba ok 0,5l ale warto kupic 2 butelki i przeplukac uklad. Jest to sposob domowy, sa tez specjalne urzadzenia do wymiany plynu.

Jezeli chodzi o szczeki to ciezko to opisac, a chyba wiesz jak zdjac beben.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 18.05.2006, 19:52:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
najlepiej RBF 600 motula ale zwykly dot4 za 10zl tez wystarczy

Masz na mysli ten? -> http://www.allegro.pl/item104547027_plyn_hamulcowy_motul_rbf_600_factory_line_racing.html
Ja cos slyszalem od mechanika w ASO ze jak ktos jezdzi jak wariat to lepiej zalac jakis plyn na silikonie. Wie ktos o co chodzi?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Bolo
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 19.05.2006, 07:11:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Masz na mysli ten? -> http://www.allegro.pl/item104547027_plyn_hamulcowy_motul_rbf_600_factory_line_racing.html
Ja cos slyszalem od mechanika w ASO ze jak ktos jezdzi jak wariat to lepiej zalac jakis plyn na silikonie. Wie ktos o co chodzi?


Dokładnie o ten chodzi ;-)
Płynów na bazie silikonu(DOT 5) jak i mineralnych(LHM) nie można wlewać do seryjnych układów hamulcowych!!!
Te płyny są do układów które mają przewody w stalowym oplocie,brawo dla mechanika....
Do seryjnego możesz zalać DOT3, DOT4,DOT5.1 i są to płyny syntetyczne i nie należy też ich mieszać z silikonowymi czy mineralnymi....RBF 600 jest to DOT4 ale o wyzszej specyfikacji niż taki "standartowy" i jest w sumie płynem który przewyzsza wszystkimi parametrami DOT 5.1....z wyjątkiem lepkości w -40 stopniach,co Ci nie grozi.W sumie to jest to płyn o najwyzszej specyfikacji do seryjnych układów hamulcowych.
Jedyną wadą RBF 600 jest to że trzeba go wymieniać raz na rok....W sklepie kosztuje ok.50 zł za 0,5l.
Więc zadaj sobie pytanie czy aż tak upalasz hamulce żeby taki płyn był Ci potrzebny?Bo może Ci wystarczy seryjny płyn...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Piątek, 19.05.2006, 08:43:43 - NIEPRZECZYTANA »

Wystarczy seryjny ale chcialem wiedziec ;-)  dzieki.

A jaki plyn stosowac zeby jak najrzadziej go wymieniac?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymieniał ktoś klocki hamulcowe i plyn ??
Skocz do: