+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» DPF co i jak
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: DPF co i jak  (Przeczytany 7067 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Mateusz123
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza V 2008 1.9 tdi 105 KM

« Środa, 25.03.2015, 23:53:29 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, jestem nowy na forum i wiem że o dpf jest dużo tematów ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie dlatego piszę. A więc do rzeczy od niedawna posiadam Seata Ibize V 2008r 1.9tdi 105KM. Jako że nie miałem auta z dieslem to jestem zielony w tym temacie. Jeżdżę głównie po mieście, wiem że dpf musi się wypalić co jakiś czas ale jak to wygląda w praktyce np jak wyjadę raz w miesiącu tak profilaktycznie na jakąś dłuższą trasę to wystarczy i czy wymagana jest stałą prędkość(jaka) i jakie obroty utrzymywać. I skąd mam wiedzieć że zacznie się wypalać.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #1 - Piątek, 27.03.2015, 15:02:35 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj. Znajdziesz wiele wskazówek. W ogóle jesteś pewien, że masz DPF? Wydaje mi się, że w 1.9 nie było.
Zapisane
Mateusz123
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza V 2008 1.9 tdi 105 KM

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 29.03.2015, 16:21:53 - NIEPRZECZYTANA »

Jak się upewnić czy jest czy go nie ma Sprzedawca w komisie mówił że nie ma dpfa ale mechanik u którego byłem go sprawdzić mówił że ma ale dopiero po opuszczeniu samochodu więc może mechanik się pomyli.   
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 29.03.2015, 17:05:06 - NIEPRZECZYTANA »

Podjedź do ASO, niech wpiszą VIN i sprawdzą. Bo tak to będziesz gdybał w nieskończoność.
Zapisane
19dawid91
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 29.03.2015, 17:19:05 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz sprawdzić po silniku jeśli masz bls to masz dpf. Możesz wsadzić palec do wydechu i będziesz widzieć czy jest czysto czy nie albo sprawdź pod maską czy masz takie pomarańczowe i brązowe wtyczki piwinny być bliżej podszybia
Zapisane
Mateusz123
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza V 2008 1.9 tdi 105 KM

« Odpowiedz #5 - Środa, 01.04.2015, 21:23:26 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj sprawdziłem niestety jest bls
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Środa, 01.04.2015, 21:32:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mateusz123
jak to wygląda w praktyce
jezdzij jak chcesz bo i tak sie zje... a wtedy wywal to badziewie i zrob przy okazji program 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
19dawid91
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 02.04.2015, 07:00:35 - NIEPRZECZYTANA »

Ja akurat na dpf nie mogę narzekać mam ten sam silnik w golfie v. Auto ma 8 lat u nas jest od 4 i żadnych problemów tylko w tamtym roku był wymieniany czujnik różnicy ciśnień. A to że masz bls nie oznacza że masz filtr może masz już tylko pustą puszke po nim
Zapisane
Mateusz123
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza V 2008 1.9 tdi 105 KM

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 16.04.2015, 12:47:55 - NIEPRZECZYTANA »

Znajomy ma Astre III też z dpfem i od 3 lat tylko raz mu się kontrolka zaświeciła, więc może taki straszny nie jest :D. A co sądzicie o środkach czyszczących które wpuszcza się do dpfa przez wykręcony czujnik. Słyszałem również że niektórzy wyciągają go i czyszczą karcherem i rozpuszczalnikiem
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 16.04.2015, 18:13:33 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawostka dla tunerów: ---> Wytniesz filtr cząstek stałych - stracisz dowód rejestracyjny! <---
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Hugo Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Seat Exeo,2009,2.0 TDI 143km

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 27.07.2015, 16:10:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,posiadam Seata Exeo 2.0 TDI z 2009r i z tego co mi wiadomo posiada on DPF który automatycznie się przepala. Większość czasu jeżdżę po mieście ponieważ pracuję na obrzeżach miasta -  zaledwie 4km od domu. Wiem, że filtr ten raz na jakiś czas należy przepalić i mam co do tego kilka pytań:
1. Jaki dystans jest do tego konieczny? Tzn. na jakim minimalnym odcinku drogi (w km) zdąży on się przepalić?
2. Jak często należy go przepalać?
3. Z racji tego, że przepala on się sam, automatycznie to po czym mam poznać, że akurat załączyło się to przepalanie?
4. Przy jakich obrotach zaczyna się przepalanie?

od KYS: Przeczytaj regulamin forum - dopisuj się do istniejących wątków.

Napisano: Piątek, 24.07.2015, 01:00:56


Dzięki za tyle odpowiedzi  :o
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 27.07.2015, 16:39:19 - NIEPRZECZYTANA »

Olej to dziadostwo, jak sie zapcha to go wywal + program
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
s27 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba VARIO SPORT 1,9TDI ASV 2000r.

« Odpowiedz #12 - Sobota, 15.08.2015, 12:10:45 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem w swoich 2 autach filtr cząstek stałych i zero problemów, należy zachować podstawowe warunki eksploatacji,
filtry wypalają się od około 350km do 800km ( odczyt z parametrów  - bloków pomiarowych ), Astra J 1,7CDTI ma mały filtr i wypala się co około 250km
Wszystko zależy od warunków eksploatacji, najczęściej filtr ma czujnik przed i za, widzi % zapełnienia i jeżeli są spełnione warunki to komp. odpala cykl który trwa około 10 - 15 min

Filtry są suche, mokre należy się konkretnie zapoznać z danym modelem i rocznikiem

Wszystko dzieje się automatycznie bez naszej ingerencji, my możemy tylko przerwać proces nieświadomie gasząc auto,
proponuję poszukać na forum Passata info na temat DPF, w Passacie filtr był montowany już około 2003r. i tych aut jest masa lub Opla Vectry gdzie montowali od 2005r. Peugeot/Citroen od około 2003r np. P307 i dodatkowo z dodatkiem EOYLS - to kopalnia wiedzy na temat FAP/DPF - warto zapoznać się i uniknąć problemów, jezeli ktoś kupił auto z DPF na dojazdy 4km to proponuje zamienić na dobry rower

w ubiegłym tygodniu usunąłem DPF dla brata w INSIGNI a wczoraj sąsiadowi sprawdzałem AURIS 2.0 D4D - bład P2002

Pozdrawiam posiadaczy gratisowego dobrodziejstwa FAP/DPF
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15.08.2015, 12:31:42 wysłane przez s27 » Zapisane
buscar71 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea XL, 2007, 1.9TDI 105KM

« Odpowiedz #13 - Sobota, 17.06.2017, 13:13:12 - NIEPRZECZYTANA »

Hej,
Chcialem odczytac poziom zapelnienia dpf. Postepowalem zgodnie z instrukcja znaleziona na yt tj. 01 silnik -> bloki pomiarowe -> grupa 068.
I tu pojawia sie problem poniewaz zamiast Particle Filter u mnie pojawia sie Duty Cycle (35.5%) kolejne okienko to no units (51.0) i ostatnie okno Duty cycle (0.0%).
Czy ktos napotkal na podobny problem? Przelecialem przez wsystkie bloki pomiarowe i nigdzie nie znalazlem dpf.

od KYS: Dopisuj się do istniejących wątków.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 19.06.2017, 09:20:22 wysłane przez KYS » Zapisane
magda621 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1.9 TDI 2003

« Odpowiedz #14 - Piątek, 31.08.2018, 09:52:37 - NIEPRZECZYTANA »

Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy auto dymi okropnie,aż wstyd. Załamałam się, bo po wizycie u mechanika dowiedziałam się że to będzie filtr DPF wypalanie i że będę musiała kupić nowy. Nie chcę tracić niewiadomo ile kasy na nowy, z tego co wiem da się regenerować filtry DPF, co o tym sądzicie, skuteczna jest ta metoda?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17.09.2018, 08:04:17 wysłane przez magda621 » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» DPF co i jak
Skocz do: