+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem z 1 biegiem i wstecznym lub 5 biegiem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z 1 biegiem i wstecznym lub 5 biegiem  (Przeczytany 63214 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #45 - Piątek, 03.10.2008, 15:20:23 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, to było wrażenie ewidentnie sypiących się trybów od wstecznego ... Tylko dziwi mnie to, że gdy wrzucę ten wsteczny to auto stoi w miejscu i daje efekt jakbym miał wciśnięty hamulec i chciał ruszyć .... no i potem tego wstecznego to już nie da się tak łatwo wybić  :o jakby się zakleszczał .....
Cytat: Leemarvin
synchronizator dla wstecznego/piątego biegu
Jeśli jest on odpowiedzialny za oba biegi to raczej nie bo piątka chodzi idealnie tak samo jak wcześniej  :-\

Rozumiem, że do wymiany tego koła biegu wstecznego muszę ściągnąć skrzynię i rozpołowić, tak :?:
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #46 - Piątek, 03.10.2008, 22:39:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: JarekF
Rozumiem, że do wymiany tego koła biegu wstecznego muszę ściągnąć skrzynię i rozpołowić, tak :?:
Do zrobienia czegokolwiek w skrzyni musisz ją wybebeszyć, a potem rozbebeszyć :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #47 - Piątek, 03.10.2008, 22:48:16 - NIEPRZECZYTANA »

no i potem złożyć  :P
Dałem kiedyś mechanikowi do zrobienia skrzynię od Golfa I, miał założyć podkładki na mechanizmie róźnicowym, założył, ale następnego dnia wrzuciłem trzeci bieg i już tak zostało. Musiałem kupić drugą skrzynię  :'(
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #48 - Piątek, 03.10.2008, 23:02:39 - NIEPRZECZYTANA »

Skrzynia jest bardzo prosta i jak ktoś lubi taką robotę to owszem do naprawienia. Koła zębate wymienia się parami i pasuję od razu synchronizatory wymienić, uszczelniacze no i łożyska-koszty rosną. Osobiście nie naprawiał bym jej. Używkę z gwarancją rozruchową pewnie kupisz za 500-800 zł.

Napisano: Sobota, 04.10.2008, 00:01:16


aaaa zapomniałem o prawidłowym jej złożeniu i wydystansowaniu mechanizmu różnicowego.. :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Sebek 84 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT CORDOBA 98r

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 30.06.2013, 14:39:42 - NIEPRZECZYTANA »


Witam wszystkich na forum jestem posiadaczem seata cordoby i mam mały problem a mianowicie polega on na tym że wymieniałem sprzęgło, rozłączyłem drążek zmiany biegów od wybieraka nie zaznaczając sobie położenia lewarka i nie mogę teraz ustawić biegów proszę o pomoc. Dzisiaj spędziłem nad ustawieniem tego wybieraka 3h i nie dałem rady tego ustawić mam biegi R,3,4,5 a brakuje mi 1,2 a jak mam bieg 1,2,3,4,5 to nie mam R jak to mam ustawić.Ps Może taki post już był ale jestem nowy na waszym forum i się jeszcze nie zapoznałem z waszymi postami.Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o pomoc sorki za rozpisanie ale dobiła mnie ta sytuacja.
Zapisane
Miłosz609 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Seat Cordoba SX 2.0 v16

« Odpowiedz #50 - Sobota, 07.09.2013, 15:50:51 - NIEPRZECZYTANA »

To ja tez sie podepne pod temacik.
U mnie ciezko wchodzi jedynka.
I tu moje pytanie Czy u mnie bedzie to samo i tak samo łatwo to wymienic
samochod to seat cordoba sx 2.0 v16 1999r
Zapisane

Mionsz
dj_draco Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II, 1998, 1.4

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 01.10.2013, 23:49:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Jak w temacie otóż wczoraj odkręciła mi się śrubka przegubu (końcówki z kulką) drążka zmiany biegów.
Przykręciłem nową śrubę ale teraz nie umiem ustawić biegów.
Bieg 1 i 2 wchodzi mi dopiero po wciśnięciu drążka tak jak bym chciał wrzucić wsteczny bieg, natomiast wstecznego nie ma wcale.

Jak to teraz ustawić aby były wszystkie biegi?

od KYS: O ile to możliwe zadawaj pytania w istniejących tematach.
« Ostatnia zmiana: Środa, 02.10.2013, 08:42:52 wysłane przez KYS » Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #52 - Środa, 02.10.2013, 05:50:13 - NIEPRZECZYTANA »

temat był już poruszany, poszukaj odpowiedniego tematu
Zapisane

Marksu21 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT IBIZA 2002 1.9

« Odpowiedz #53 - Sobota, 29.03.2014, 20:44:30 - NIEPRZECZYTANA »

Mam ten sam problem ! nie wchodzi wsteczny bieg ! albo sie ślizga i wchodzi 1 :(!!!  POMOCY
Zapisane
yankes Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1998 1.9tdi

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 29.01.2015, 04:55:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, otóż trzykrotnie zablokowała mi się skrzynia.
1. Mechanik wymienił wybierak, biegi wchodziły daleko i po wbiciu można było manetką poruszać na boki. Pojeździłem tak dwa tygodnie.
2. Przy reklamacji doszli do wniosku, że coś przy tym wybieraku nadal jest nie tak i naprawili a sam pęknięty wybierak zespawali, pojeździłem tak może z 2 miesiące, skrzynia chodziła lepiej ale pojawił się problem z wbiciem 2 na zimnym silniku, po chwili było okej, po czym powtórka z rozrywki.. bach skrzynia się zacięła
3. Po czym stwierdzili, że całe linki od lewarka trzeba wymienić, myślałem, że problem biegów chodzących na boki po wbiciu biegów minie i będzie chodziła jak należy, jednak tak nie jest i biegi nadal wchodzą "daleko", fakt faktem biegi 1/2/3/4 i wsteczny chodzą na muśnięcie palcem teraz za to problem pojawił się z 5 biegiem... Muszę mocno dopchać w prawo aby wskoczyła. Myślę, że problem może być w samym lewarku. Bo po wbiciu biegu, dzwignia ucieka tak jakby bardziej do środka, jakieś rady? Może jabłko do wymiany?

Ibiza 1.9tdi 110km 1998r. 3D

od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum. Jeżeli temat już jest na forum dopisz się do niego.

Nie znalazłem takiego tematu, dobrze więc, liczę na pomoc :)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 29.01.2015, 13:13:54 wysłane przez yankes » Zapisane
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 05.05.2015, 11:29:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Mam problem z wrzuceniem 1 biegu w ibizie 1.9 sdi 2000r silnik AGP. Moim zdaniem wyrobione są tuleje gumowe zaznaczone na zdjęciu. Czy poratuje ktoś nr części lub zdjęciem z etki?
http://naforum.zapodaj.net/ed4cd4fd344c.jpg.html
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
elekmc
Gość



« Odpowiedz #56 - Niedziela, 10.05.2015, 14:59:52 - NIEPRZECZYTANA »

O ile się nie mylę to to będzie to:

Ta kula to jest 27 a z drugą tuleją będzie gorzej bo znajduje się w wsporniku łożyskowym 26. Wymieniałem to u siebie i wewnątrz pierścienia 22 znajduje identyczna guma tylko trzeba go "rozbebeszyć" :)
Zapisane
pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #57 - Wtorek, 12.05.2015, 10:30:40 - NIEPRZECZYTANA »

elekmc, Dzięki serdeczne, o te elementy właśnie chodziło.
Dużo zabawy z wymianą?
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
elekmc
Gość



« Odpowiedz #58 - Wtorek, 12.05.2015, 19:08:26 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie się posypało do reszty razem z kilkoma innymi elementami. Na powietrzu, bez kanału męczyłem się ze wszystkim około 5h. Musi być dobre dojście od dołu bo nie polecam leżenia pod chmurką (tak jak to było u mnie).
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem z 1 biegiem i wstecznym lub 5 biegiem
Skocz do: