+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1.4MPI 44KW Problem Z odpalaniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba 1.4MPI 44KW Problem Z odpalaniem  (Przeczytany 18771 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Czwartek, 18.09.2014, 14:26:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Dużo przeczytałem ale nikt nie ma identycznych objawów jak w mojej Cordobie 1.4MPI ( 99-02r) benzyna+ lpg . Zawsze gdy auto ostygnie i dłużej postoi to mam ten sam problem. Teraz pali bez problemu, wskakuje na 1000-1100 obrotów ( nie wiem dokładnie ile) pochodzi tak na luzie 5 sekund obroty spadają do 400-600 chwilę poszarpie i auto zgaśnie. Jak odpalę drugi raz to jest już wszystko dobrze. Zauważyłem że przy pierwszym odpaleniu gdy wcisnę nogę na gaz i trzymam przez 10 sekund 1200 obrotów to wtedy auto nie gaśnie. Wymienione zostały przewody NGK, czujnik Halla. Kiedyś w jeden z lepszych firm wymienili mi czujnik temperatury i pomogło na jakieś 12dni wtedy i znowu to samo. W zimie też mam bardzo duży kłopot z odpaleniem. Może ktoś miał podobny problem i coś mi doradzi żeby nie wymieniać wszystkiego kolejno tylko coś sprawdzać itp. Z góry dzięki chłopaki :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 18.09.2014, 16:43:08 - NIEPRZECZYTANA »

kiedy byla standardowa ogsluga przepustnicy?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Odpowiedz #2 - Piątek, 19.09.2014, 15:10:48 - NIEPRZECZYTANA »

Niecały rok temu w serwisie Bosch. Pomogło to wtedy na trzy dni... a później ten sam problem
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #3 - Piątek, 19.09.2014, 15:40:31 - NIEPRZECZYTANA »

Hm, a może cewka zapłonowa świruje? Chociaż, to by były bardzo dziwne objawy jak na cewkę. Albo pompa paliwa? Skoro gaśnie chwilę po odpaleniu - zaworek zwrotny pompy?
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Piątek, 19.09.2014, 16:51:02 - NIEPRZECZYTANA »

zwrotny raczej nie bo wtedy mialby klopot za 1 paleniem, a tu zapali i zgasnie.. moze zbyt niskie cisnienie na pompie i poki nie zassie to nie pali.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 21.09.2014, 09:24:34 - NIEPRZECZYTANA »

Hm, a może cewka zapłonowa świruje? Chociaż, to by były bardzo dziwne objawy jak na cewkę. Albo pompa paliwa? Skoro gaśnie chwilę po odpaleniu - zaworek zwrotny pompy?


Wykręciłem cewkę sprawdziłem oporności i jest wszystko dobrze. Miałem wymieniany rozrząd początkiem maja więc raczej z pompą jest wszystko dobrze.

Napisano: Sobota, 20.09.2014, 14:49:10


zwrotny raczej nie bo wtedy mialby klopot za 1 paleniem, a tu zapali i zgasnie.. moze zbyt niskie cisnienie na pompie i poki nie zassie to nie pali.

Dzieki za podpowiedź ale dla mnie ( zielonego to nic nie mówi) ... To ciśnienie mogło zostać zmniejszone przy zakladaniu instalacji gazowej? Bo od tamtego momentu zaczęło się to wszystko... Nie pamiętam dokładnie ale może jakieś dwa,trzy tygodnie po założeniu instalacji.

Napisano: Sobota, 20.09.2014, 14:51:57




Napisano: Niedziela, 21.09.2014, 10:19:51




Napisano: Niedziela, 21.09.2014, 10:21:54


Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, a mianowicie nad świecami. Mam auto 4 lata i nawet tam nie zaglądałem a wydaje mi się że poprzedni właściciel też mógł przez rok albo dwa tam nie zaglądać... Możliwe że może to być wina świec? Bo przy instalacji gazowe ich zużycie podobno jest większe a ich kondycja ważniejsza.
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 21.09.2014, 15:39:00 - NIEPRZECZYTANA »

Mam auto 4 lata i nawet tam nie zaglądałem  :'( chyba sam sobie odpowiadasz na problem 8)
Zapisane

stan
Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 22.09.2014, 10:03:45 - NIEPRZECZYTANA »

Oby to był problem. Przekręciłem silnik i na świecach 1 i 3 iskra jest tylko na dole ( chyba prawidłowo) ale na 2 i 4 swieca też ma iskrę ale oprócz tego widać jak ( bije prądem) spod kopuły ... Czy tak nie powinno być? Zaraz wstawię zdjęcia chłopaki.



Napisano: Poniedziałek, 22.09.2014, 10:38:08


Na pierwszym zdjeciu zaznaczyłem gdzie widać przebicie.

Napisano: Poniedziałek, 22.09.2014, 10:43:55


Zaciekawiła mnie bardzo jedna rzecz... Po katalogu NKG wpadam na świece do mojego auta http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/SEAT/CORDOBA/PZFR5D-11/17964/ Koszt 170zł. Po wyszukiwaniu dla samochodu z instalacją gazową wpadam na to http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/ZK_LPG/SEAT/CORDOBA/LPG%206/17964/ Cena 270zł. A świece które wyciągnąłem z auta są takie  http://allegro.pl/swiece-ngk-bkr5ek-opel-astra-vectra-zafira-kpl-4-i4562938365.html Koszt 63zł. Ktoś mi powie co by zrobił na moim miejscu jeżeli te przebicie sugerują wymianę świec? Które by wybrał i dlaczego?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 22.09.2014, 12:56:40 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro już te 4 lata nic nie zaglądałeś, to pewnie i trochę tysięcy km zrobiłeś. Z tego, co czytam, to ludzie piszą żeby wymieniać co 30-50tys (przy gazie mniej więcej po połowie tego czasu), więc wymienić nie zaszkodzi. Nie wiadomo ile poprzedni właściciel na nich jeździł.
Zapisane

Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 22.09.2014, 13:04:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ja zrobiłem dokładnie (45 000km). Myślę że poprzedni właściciel też kilka tysiecy do tego dorzucił. Zamówiłem już zamienniki za 55zł komplet i we środę powinienem zobaczyć jak zapali. A te przebicia zaznaczone na zdjęciach to normalne? Czy coś już było nie tak ze świecami?
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 22.09.2014, 13:12:48 - NIEPRZECZYTANA »

Wymień na te za 63zl. Były tyle takie,to i teraz nie ma co szaleć. Pozdrowienia.
Zapisane

stan
Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 22.09.2014, 13:42:46 - NIEPRZECZYTANA »

To we środę napiszę czy coś te świece pomogły ;)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 22.09.2014, 18:12:46 - NIEPRZECZYTANA »

Wymien tez kable. Nie moze byc tam zadnej iskry.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Platinum Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4MPI 1999r.

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 22.09.2014, 18:19:35 - NIEPRZECZYTANA »

Kable wymieniłem na Nowe NGK niecały rok temu...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 22.09.2014, 18:34:22 - NIEPRZECZYTANA »

I jak widac sa na smietnik. Reklamacja!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1.4MPI 44KW Problem Z odpalaniem
Skocz do: